Stany Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Heisann! Jeg har jobbet som selger på deltid i mange år, både privat og til bedrift. Nå har jeg fått meg en jobb som B2B selger for et lite firma med to ansatte. Den stillingen jeg har fått har ikke eksistert fra før, og dermed må jeg prøve meg frem hvordan jeg skal "approach" de forskjellige kundene. De jeg jobber for ønsker jeg benytter telefon som verktøy. Litt om jobben; Selskapet jeg jobber for leverer tjenester innen organisasjon og ledelse..Dette består da av seminar,forelesninger,team coaching osv osv...altså det er ikke et håndfast produkt... Min arbeidsoppgave; - Finne potensielle bedrifter - Kartlegge kunden. - Booke møte med bedriften. Så langt har jeg egentlig greid meg helt ok, men føler samtalene mine er utrolig dårlige og sliter fælt med å kartlegge. Som sikkert mange av dere B2B selgere vet er ledere som oftest svært travle.. Det jeg trenger hjelp med er; - Hvordan starte samtale - Hvordan få kartlagt kundensbehov Altså presentere og kartlegge på et bedriftsplan, ikke et "råsalgsmessig" plan som privatpersonssalg..no offence.. Jeg har ikke noe problem med å close dealen, når jeg først er kommet dit...(noe som virker helt tilfeldig per dags dato..) Om noen kan komme med tips setter jeg stor pris på det:) Still gjerne spørsmål, så skal jeg prøve å utdype det så godt som mulig. Til dere som hater telefonselgere, få ut frustrasjonen på en annen tråd Lenke til kommentar
Brunøye Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 kan gi deg noen kjappe tips etter min fartstid som B2B selger. Som sakt er sjefer og de med beslutningsansvar veldig travle og driter i en tlf selger. Du må kapre hannes interesse før han nesten svarer. Drit i og kartlegg behov, drit i salgsamtale osv, det viktigse er og få dem til og glemme at dem "ikke har tid". Når det er gjort så er samtallen åpnet og du kan kjøre på. Du burde kjøre på ganske så agresivt, sjefer er mer hardhause en privatpersoner er. Vær direkte, kjapp, presiser at "alle de beste" har behov/bruker dette produkte eller deltar på seminaret osv. Viktig og få dem til og føle seg værtfall like viktig og smart som sine konkurenter. Ganske kjapp overfladisk beskrivelse. Ikke ment og være ei lærebok men litt mine tanker fra min tid. Lykke til, B2B synes jeg er lettere og morsomere en salg til sofaslitere osv Lenke til kommentar
Stany Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Takk skal du ha Tja_! Prøvde meg på ditt tips og fungerte egentlig supert! Jeg droppet alt svada og unødvendig informasjon, og gikk rett på sak..resulterte i et par kjappe salg! Lenke til kommentar
Brunøye Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Takk skal du ha Tja_! Prøvde meg på ditt tips og fungerte egentlig supert! Jeg droppet alt svada og unødvendig informasjon, og gikk rett på sak..resulterte i et par kjappe salg! godt det fungerte. når jeg holdt på som vært fikk jeg faktisk noen jobbtilbud i uka fra bedrifter jeg solgte til. husker en gang jeg solgte aviser, fikk opp en bedrift som egentlig ikke skulle ligge i systemet, helt nyåpnet hotell. Det ente med tidens størte salg! dro inn 25k i provisjon fra jobben, pluss 50k fra avisselsakpet. Dette var når jeg jobbet i det gode varme sørnorge Men trenger du tips osv kan jeg godt hjelpe deg. Elsker selv salg og må si jeg er god på b2b salg. Tilsalg på over 98% i snitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå