Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har funnet tonen med en fantastisk jente. Rejection ut av det blå? Hjelp

Anbefalte innlegg

Har ikke helt for vane å henvende meg til publiken på denne måten. Men jeg har klikka rundt litt i tråder her, og ser at det er mange kloke mennesker her. Så håper jeg kanskje kan få noen gode innspill på min greie.

Forhistorien er som følger; for et par måneder siden traff jeg ei jente. Vi kjenner ikke hverandre noe tidligere, annet en sporadisk gjennom felles bekjente. Vi treftes på et nachspiel og ble sittende å prate lenge, og fant tonen godt. I tiden som fulgte flørta vi mye både pr telefon og på byen etc. Etter hvert begynte vi da også å finne på ting i andre settinger (filmkveld, kafe osv.) og begynte å bli litt ordentlig kjent med hverandre. Vi har sendt tydelige signaler til (les: fortalt) hverandre at vi begge er veldig interesserte. Nå hadde vi "gått rundt grøten", dvs. vært igjennom prosessen med flørting og blitt bedre kjent over en periode på et par måneder, og jeg følte det var på tide å ta et valg. Enten satse, eller la det gå. Når man har truffet en jente man liker/begynner å forelske seg i, og får samme signaler tilbake er jo dette et enkelt valg.

For omtrent en uke siden begynte jeg å oppfatte en viss defensiv hos henne. Meldingene på telefon ble litt mindre flørtende, eller kaldere, om du vil. Men ikke noe typisk rejection. Så en dag ville hun snakke om noe, og vi møttes. Da fortalte hun at hun var usikker på om vi begge hadde samme agenda, og at hun gjerne ville prate om det. Jeg var litt uforberedt på å prate om dette akkurat der og da, men kommuniserte frem at jeg hadde "falt for henne" (jiizez, klisjé-ord). Hun svarte at hun likte meg veldig, veldig godt, men at hun ikke var ute etter å gå inn i noe forhold. Hun trodde også at vi kanskje ikke passet så godt sammen som kjærester.

Etter dette har hun vært veldig "venn" når vi har pratet og mye mindre "flørt". Hvis en ser en uke tilbake i tid var tonen helt annerledes. Meldinger på kveldene type "Jeg skal legge meg, men har ikke armen din å sove på :(". Kontrasten er med andre ord veldig stor, og jeg skjønner ikke hvordan eller hvorfor det plutselig er blitt slik.

Det skal nevnes at vi ER forskjellige, med tanke på interesser og omgangskrets. Tenk litt kaptialist vs. sosialist (bare ikke fullt så mye kræsj). Alikevel har vi hele tiden hatt ting å prate om, og ikke minst begynt å lære hverandre litt av de kunnskaper en selv har.

Lurer på om noen har tips til hvordan jeg skal ta dette videre. Jeg innser jo nå at jeg har vært litt treg, og skulle hoppa ut i det tidligere, men gjort er gjort. Har vanskelig for å forestille meg at hun bare har sluppet alle følelser for meg. Det jeg mistenker saken kan være, er at hu er ei ambisiøs jente med mange planer. Hun er også et ordensmenneske som planlegger ting, og har kontroll på det som skjer. Jeg lurer på om saken kan være at hun føler at dette er en situasjon som hun ikke har kalkulert inn i planene sine, og noe som ikke helt oh holdent er i hennes hender. Og at det skremmer henne.

Kan også nevne at jeg er 21 og hun er 20. Jeg har hatt flere kjærester, både korte og (litt) lengre forhold. Vanligvis er jeg ikke helt lost, men har ikke vært i denne situasjonen før.

Alle svar er gode svar, og mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva som kan være grunnen til denne plutselige endringen av adferd er vanskelig å si. Det kan være at hun har mistet mer og mer interesse i det siste, men har opprettholdt den flørtete tonen fordi hun har vært usikker på om det kom til å vare eller ikke.

Det kan også være at hun har plassert deg i venne-sonen fordi du har vært litt for treg på avtrekkern.

Når hun sier:

Hun svarte at hun likte meg veldig, veldig godt, men at hun ikke var ute etter å gå inn i noe forhold. Hun trodde også at vi kanskje ikke passet så godt sammen som kjærester.

så er jeg redd dette er en respons på at du åpnet deg helt opp for henne. Du fortalte henne at du hadde falt for henne, så alt presset ble flyttet over til henne. Hun følte seg presset til å gi deg et svar så fort som mulig, og som alle andre usikre personer valgte hun den logiske og lette veien ut. Nemlig å avvise deg så pent som mulig.

Dette er også en kjent egenskap hos de som er veldig ordensmennesker, som du sier. Så fort de kommer i situasjoner hvor de ikke helt har alt under egen kontroll, skremmer det dem vekk. Så det kan også hende at hun utviklet følelser for deg som hun ikke turte å handle på, og valgte enkle veien ut, tilbake til sikkerhets-boblen sin.

Det kan som sagt finnes mange grunner på hvorfor hun plutselig ble sånn, så det svaret får du nok ikke på dette forumet desverre.

Hvordan du skal forholde deg til fremtiden der i mot, er det nok flere her som kan hjelpe deg med. Mitt råd er at du skal opprettholde kontakte med henne, og fortsett å vis din interesse og hva dine intensjoner er. Prøv å fange opp alle subtile hint hun sender ut i meldinger, kroppsholdning, øyekontakt, tale, osv.

Se etter alle tegn på interesse du kan fange opp, og prøv å tyd dem til om hun innerst inne har følelser for deg, eller om disse har dabbet av.

Hvis hun kun har blitt sånn fordi hun er redd, og fortsatt har følelsene for deg, vil det vises i ubevisste hint fra hennes side. Du kommer også til å kunne tyde på kroppsspråket hennes om hun i det hele tatt har noen som helst interesse for å ta dette lenger enn venner.

Lykke til :)

Endret av Smurstafa
Lenke til kommentar

Må nok si meg enig med ilpostino og Smurstafa her. Dere har gått rundt grøten i flere måneder? Da er du vel nesten definitivt havna i vennesonen. Litt tid til å bli kjent på er greit, men ikke bruk flere måneder uten å komme med noe konkret, eks kyss eller lignende. Kanskje hun ble lei av å vente på at du skulle "make your move".

Lenke til kommentar

Takker for svar. Spesielt til Smurstafa. Skal følge rådet dit. Vurderte å fryse helt, og heller se om hun tok kontakt. Men det tror jeg kan oppfattes veldig negativt fra hennes side. Å finne en balanse mellom å fortsette å vise interesse, uten å krype, tror jeg er det optimale.

Må legge til at med "rundt grøten" mente jeg at vi/jeg ikke har tatt steget til å forsøke å innlede et forhold. Vi har ikke sittet og holdt hverandre i hendene og kastet sjenerte blikk. Tvert i mot har hun vært veldig mottakelig, og vel så mye innledet til å kose og kysse etc. når vi har vært sammen. Utviklingen oss i mellom føler jeg derfor på mange måter ikke har vært så ille hvis man tenker på tidsperspektiv. Siden vi startet på bar bakke, uten å kjenne hverandre. Er derfor jeg har vanskelig for å tro at hun bare har "gått lei" på et par dager.

Takker igjen for gode råd, og om noen har noe å føye til tar jeg det i mot med takk.

Lenke til kommentar
Takker for svar. Spesielt til Smurstafa. Skal følge rådet dit. Vurderte å fryse helt, og heller se om hun tok kontakt. Men det tror jeg kan oppfattes veldig negativt fra hennes side. Å finne en balanse mellom å fortsette å vise interesse, uten å krype, tror jeg er det optimale.

Må legge til at med "rundt grøten" mente jeg at vi/jeg ikke har tatt steget til å forsøke å innlede et forhold. Vi har ikke sittet og holdt hverandre i hendene og kastet sjenerte blikk. Tvert i mot har hun vært veldig mottakelig, og vel så mye innledet til å kose og kysse etc. når vi har vært sammen. Utviklingen oss i mellom føler jeg derfor på mange måter ikke har vært så ille hvis man tenker på tidsperspektiv. Siden vi startet på bar bakke, uten å kjenne hverandre. Er derfor jeg har vanskelig for å tro at hun bare har "gått lei" på et par dager.

Takker igjen for gode råd, og om noen har noe å føye til tar jeg det i mot med takk.

To ting: Har dere kysset, eller har dere bare "beveget dere mot" å kysse? Major difference. Og gått lei etter et par dager? Misforstå meg rett, men skrev ikke du i første post at dere har blitt kjent med hverandre over et par måneder? Er det isåfall bare de siste dagene at du har begynt å prøve å flørte?

Lenke til kommentar
To ting: Har dere kysset, eller har dere bare "beveget dere mot" å kysse? Major difference. Og gått lei etter et par dager? Misforstå meg rett, men skrev ikke du i første post at dere har blitt kjent med hverandre over et par måneder? Er det isåfall bare de siste dagene at du har begynt å prøve å flørte?

Ja, vi har både kysset, sovet hos hverandre og hatt sex. Eller vært nært hverandre om du vil. Det jeg mener med å ha "gått lei på et par dager" er at hun nesten over natta har forandret væremåte og tone etter at vi pratet. Litt som om hun har gått inn i en slags forsvarsmodus. Synes det virker merkelig at det skulle skje sånn fra en dag til en annen, hvis hun mener grøten er kald.. Vi har flørtet med hverandre den siste måneden eller sånn.

Bare spør dersom noe annet er uklart :) Magefølelsen min får det ikke til å stemme at hun ikke er interessert lenger, bakgrunnen for dette er fordi vi har kommet så nært hverandre den siste tiden, og det virker bare merkelig å slippe det på 1-2-3.

Lenke til kommentar

Gått på samme smell selv, var en dame som jeg holdt på med.(trodde jeg) som kun så på meg som en 'venn', fordi jeg var en slappis med å slå til.

Eneste som kan gå i din favør er tid, gi hun tid, så vil dere kunne komme sammen igjen etterhvert.

Lenke til kommentar
Det er framleis over 3 milliardar vaginas der ute. Gløym ho der og kom deg vidare. Ikkje bruk energi på ei som utvilsomt har putta deg i vennesona si.

Stemmer at det er 3 millarder vaginaer der ute ja (egentlig ganske mye over det), men 80+ % er i feil alder, 99,9 % bor for langt unna, 0-99 % synes trådstarter ikke er atraktiv (kommer ann på hvor kresen han er) osv.

Lenke til kommentar

ubrukelige kvinnemenneske. ikke finn deg i sånt. kutt kontakten med henne. det er en typisk jentestrategi de bruker for å utøve sin makt overfor gutter; de får en gutt til å falle for seg ved å spille helt med, men når det begynner å bevege seg i en mer seriøs retning, så er det den typiske "la oss bare være venner" dritten. tjohei, så har hun en ny homsevenn som digger henne og enda en "erobring" hun kan ha på siden og vise fram til jentevennene! mulig du liker henne, men ikke finn deg i sånt piss. for din egen skyld og framtiden skyld, sett ned foten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...