Scrabble Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Etter utallig søk finner jeg ikke noe generell tråd om C905. Fant en rykte tråd, men fint om vi kan ha en generell tråd med meninger, tips etc også? Jeg har hatt min i et par dager nå. Det stod mellom denne og Samsung I.-8. Jeg likte godt den sorte, på grunn av den gummibelagte baksiden (eller gummi a like lakk som det vel egentlig er) men da jeg så Cobber Gold falt jeg pladask for den. Liker telefonen veldig godt, og syns faktisk den er bedre enn både iPhone og N95 8 GB som jeg nettopp har hatt. Men det er jo klart ikke sammenlignbare telefoner sånn sett da. Litt om telefonen for de som lurer: Den nye C905 Cyber-shot™ “Take your best shot” -Digitalkameraegenskaper – utseende som et digitalkamera, 8,1 megapiksler og Xenon-blits - Fremragende bildekvalitet – ansiktsgjenkjennende autofokus, smartkontrast og bildestabilisator - Fra barnets første skritt til solnedganger; lagre bildene på den medfølgende 2GB Memory Stick Micro™ (M2®) - 2,4 tommers ripebeskyttet display i mineralglass - Trådløs overføring fra telefonen til TV via Wi-Fi™ (DLNA) eller ledning via TV-Out Cable ITC 60 - Last opp bilder til personlig blogg eller skriv ut høyoppløselige bilder i opp til A3-format - Mye mer enn en kameramobil – GPS-egenskaper for geografimerking av bilder og navigasjonsstøtte - Støtter følgende nettverk: C905: GSM/GPRS/EDGE 850/900/1800/1900 UMTS/HSDPA 2100. Tekniske data: Sony Ericsson C905 Kommunikasjon Nett: 3G, turbo-3G (HSDPA) og firebånds GSM Internett: WiFi (802.11b/g) muliggjør surfing i trådløse soner, med turbo 3G kan man surfe i hastigheter på opptil 3,6 mbps Melding: SMS, MMS, e-post Skjerm 2,4 tommers skjerm med oppløsning på 240 x 320 piksler. Kan vise opptil 262 000 farger. Minne 160 mb minne på telefonen Minnet i C905 kan utvides med minnekort (Memory Stick Micro). Et minnekort på 2 GB følger med i salgspakken. Tilkobling Wi-Fi (trådløst nettverk), DLNA, Bluetooth v2.0, USB, og turbo-3G Funksjoner Kalender, kalkulator, notater, oppgaveliste, stoppeklokke, tidsur, vekkeklokke Underholdning og nyttefunksjoner: Sony Ericsson C905 MP3-spiller Walkman V3.0 - spiller mp3- og AAC(+)-filer - Velg musikk etter stemning. - Disc-2-phone-programvare for å rippe og overføre musikkfiler - Bluetooth v2.0 muliggjør bruk av trådløst headset - Funksjoner: SensMe, TrackID, PlayNow og Mega Bass Kamera Foto: 8,1 megapiksel kamera med Xenon-blits Kameraet har funksjoner som ansiktsgjenkjenning, bildestabilisator, røde øyne reduksjon, 16x digital zoom, geotagging, PictBridge utskrift. Som tidligere kameramobiler fra Sony Ericsson har også C905 bilde- og videoblogg. I tillegg har den Photo Feeds. Video: Kan ta opp, og streame video. Videostabilisator. Videotelefoni: Ja GPS Innebygd GPS (aGPS). Wayfinder (krever abonnement), geotagging og Google map for mobiltelefoner Radio RDS stereo FM-radio TV Kan streame TV-sendinger via turbo-3g (HSDPA) Kan sende video/bilder trådløst til DLNA-kompatible enheter som TV'er Spill Noen spill følger med telefonen. Nye spill kan kjøpes fra Sony Ericsson eller tredjepartsleverandører. Fysiske mål og brukstider: Sony Ericsson C905 Vekt 136 gram Størrelse 104 x 19 x 18 (19,5) mm Taletid (opptil) GSM: 9 t / 3G: 4 t Standbytid (opptil) GSM: 380 t / 3G: 360 t Finnes i fargene - Sort (Night black) - Sølv (Ice silver) - Gull (Copper Gold) - Rosa (Tender Rose) Lenke til kommentar
MP88 Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Plutselig er det blitt umulig å finne bildene jeg tar, igjen på minnekortet. Har stilt inn telefonen på å lagre bilder direkte på minnekortet, men nåfinner jeg dem ike noen steder, hverken når jeg leter på mobilen eller på pc'en. Noen som har vært borti noe lignende eller har noen idè om hva problemet kan skyldes? Lenke til kommentar
159660 Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Men du kommer inn på minnekortet? Dersom du ikke finner de noe sted, hadde jeg prøvd en software update om du ikke alt har siste versjon. Lenke til kommentar
MP88 Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Ja, minnekortet fungerer perfekt på alt annet, det er bare bildene som forsvinner. Kan prøve en software update og se om det hjelper. Er det bare å laste ned den du finner på SEs hjemmesider? Lenke til kommentar
MP88 Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Men du kommer inn på minnekortet? Dersom du ikke finner de noe sted, hadde jeg prøvd en software update om du ikke alt har siste versjon. Prøvde en software oppdatering, men det viste seg at jeg alt hadde den nyeste softwaren fra før! Hva gjør jeg da? Noen forslag?? Lenke til kommentar
Tepose. Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Noen som vet om den store oppdatteringen til c905 er sluppet ut? (Den med Smile-shutter, trådet sms osv.) Står bare at jeg har den nyeste versjonen av programmvaren. Skulle ikke den komme ut i ca. midten av Februar? Lenke til kommentar
KremBanan Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Har c905 en "lyskaster" som k750i har? Lenke til kommentar
Tepose. Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Ja, det har den, men du kan ikke slå den på i menyen. Den enkleste veien til å skru på "lyskasteren" på c905 er Meny>Planlegger>Videoanrop>Valg>Kamera>Lys på. Jeg ble litt skuffet da jeg så dette, men en super telefon er det! Lenke til kommentar
kseim Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Ja, det har den, men du kan ikke slå den på i menyen. Den enkleste veien til å skru på "lyskasteren" på c905 er Meny>Planlegger>Videoanrop>Valg>Kamera>Lys på. Jeg ble litt skuffet da jeg så dette, men en super telefon er det! ...eller: 1. deksel ned 2. velg video 3. trykk på lysknappen Synes dette går rimelig fort. Endret 4. mars 2009 av kseim Lenke til kommentar
Northland Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Lastet ned den siste firmwaren i dag og fikk en del nye programmer. Fant igjen alt uten om det der sms/mms chatstyle greiene.. Noen som vet hva det er eller hva det gjør? Eventuelt hvor jeg finner det? Kan forøvrig også nevne at jeg fikk telefonen i dag og er fornøyd så langt.. Oppgraderte fra en K850i, så den heeelt store overgangen ble det ikke. Største forandringen er jo selvfølgelig designet. Har hatt en slidetelefon før og det var herlig å endelig ha en til. Lenke til kommentar
kseim Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Lastet ned den siste firmwaren i dag og fikk en del nye programmer. Fant igjen alt uten om det der sms/mms chatstyle greiene.. Noen som vet hva det er eller hva det gjør? Eventuelt hvor jeg finner det? Jeg finner heller ikke den... Lenke til kommentar
ombay Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) Noen som har noen erfaring med å finne igjen telefonen på nettverket. Prøver å finne telefonen på PCen, skriver "\\ombay mobil" kommer opp spm om bruker og pass, skriver det inn, så plutselig blir tlf'en svart, så etter litt kommer den igang igjen da har den mistett Gsm dekningen og deaktivert WLAN. Så etter litt kommer GSM'en tilbaken, men må slå på WLAN manuelt. Har prøvd nå tre ganger med samme resultatt. Og ja det samme skjer om jeg skriver IP adressen. Har programmvare 1205-9079r1ba042081028. Er det den nyeste? Men bortsett i fra det er dette en super telefon, hat den nå i to dager, kjempe fornøyd. Og en ting til, går det ann å slå på tastelåsen når telefonen er lukket? Vet den går på automatisk etter litt. Endret 6. mars 2009 av ombay Lenke til kommentar
magicus Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Hei. Kanskje ikke det mest avanserte spørsmålet men... Kjøpte ny sony ericsson c905 mobil.. Skal bytte sim-kort, men jeg får ikke batteriet ut av telefonen! Dekselet gikk lett av, men batteriet sitter som støpt og jeg vil ikke bli for hardhendt med en ny telefon. Stod ingenting i bruksanvisningen.. noen som vet hva jeg gjør feil? Lenke til kommentar
ombay Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Kontaktene på batteriet sitter i bunn av telefonen, så derfor er det bare å ta tak i toppen av batteriet(nermest kamera) og vippe det ut med neilen eller lignede. Lenke til kommentar
Scrabble Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 Lastet ned den siste firmwaren i dag og fikk en del nye programmer. Fant igjen alt uten om det der sms/mms chatstyle greiene.. Noen som vet hva det er eller hva det gjør? Eventuelt hvor jeg finner det? Om du mener slike samtalebobler, samtalehistorikk på sms og mms... så gå ttil innboks, og så har du fått en ny fane. Velg den og da får du opp chat lignende samtale Lenke til kommentar
Agent 47 Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Available firmwares: R1DA035 CID52 R1DA032 CID52 R1BA042 CID52 R1BA038 CID52 R1BA034 CID52 http://www.wotanserver.com/en/supported-ph...905-debranding/ Lenke til kommentar
Minni_83 Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 noen som vet om det går ann å slå av det sms\mmschat style boblene når du svarer på en melding, det kom på når eg skulle skrive melding og så gikk det vekk og nå kom det tilbake, noen som vet hva eg skal gjør? Lenke til kommentar
Agent 47 Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 (endret) Vet noen av dere at hvordan kan vi få C905 til å velge Wi-Fi (trådløst nettverk) fremfor Operatør sin internett? Det er dyrt å bruke operatør for å surfe over nett eller når vi bruker youtube… Endret 9. april 2009 av Agent 47 Lenke til kommentar
Minni_83 Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 du går på innstillinger og så går du på tilkobling og velger wi-fi og så velger du det tråløs nettet så den finner. Lenke til kommentar
Agent 47 Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 du går på innstillinger og så går du på tilkobling og velger wi-fi og så velger du det tråløs nettet så den finner. Det vet jeg... Jeg vil at den skal automatisk koble seg selv mot Wi-Fi isteden for å operatør... Jeg har en E66 som vær gang den har behov for internett kobling så spør den at hvilket type kobling jeg vil bruke... Da kan jeg velge Wi-Fi eller operatør... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå