Gå til innhold

Lost 5x4: "The Little Prince"(USA)

Anbefalte innlegg

Tror du ikke bare det var The Others som skjøt etter de da? Det tror jeg, trenger ikke være mer komplisert.

God episode, men plottet er litt vel uklart enda, klarer ikke å ble helt tatt av spenninga. Men det er mystisk som alltid og underholdene, regner med det bygger seg opp.

The Others ville ha hvertfall advart dem først, de har alltid gjort det. I tilegg er jo John ledern dems i fremtiden/nåtiden sammen med Richard, så den teorien blir litt feil unless det er noe som skjer på grunn av tidsreisingen. Fordi de ble beskutt etter øya først ble flyttet i tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var en fet episode (som de fleste LOST episoder:P) og det jeg likte godt var at det var Ben som hadde leid inn den advokaten, jeg tipper det var for at Han skulle få Kate på kroken å.

Det som iriterte meg var at vi fikk se Jin igjen, jeg hadde håpet han var ute av serien da han "døde". Har aldri likt ham. Litt rart at Juliette begynte å blø neseblod hun å, når hun bare har vert der i noen år.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvorfor Ben prøver å ta Aaron fra Kate. Det jeg tenkte først var at han skulle gjøre det som en skremselstaktikk, slik at Kate ikke føle at hun hadde noe annet valg enn å ta med seg Aaron tilbake til øya. Men når Ben innrømmer det ... Vel, han kan jo bruke det som pressmiddel kanskje :hmm: "Hvis ikke du blir med tilbake til øya så mister du Aaron ..."

Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke hvorfor Ben prøver å ta Aaron fra Kate. Det jeg tenkte først var at han skulle gjøre det som en skremselstaktikk, slik at Kate ikke føle at hun hadde noe annet valg enn å ta med seg Aaron tilbake til øya. Men når Ben innrømmer det ... Vel, han kan jo bruke det som pressmiddel kanskje :hmm: "Hvis ikke du blir med tilbake til øya så mister du Aaron ..."

Franskmennene fra sesong 1... Jin fra sesong 4... uæææææh! Hjelp meg...

Lenke til kommentar

Ennå en ting...

I sesong 2 episode 16 begynner Claire å få neseblødninger etc. Kan det ha noe med denne sesongen å gjøre?

Visst det har noe med tidsreise å gjøre, så vil jeg tro Claire har vært på øyen før - eller at hun er blitt telepotert/forflyttet til tidsperioden rundt den episoden.

Bare en tanke... :)

Lenke til kommentar
Tror du ikke bare det var The Others som skjøt etter de da? Det tror jeg, trenger ikke være mer komplisert.

God episode, men plottet er litt vel uklart enda, klarer ikke å ble helt tatt av spenninga. Men det er mystisk som alltid og underholdene, regner med det bygger seg opp.

The Others ville ha hvertfall advart dem først, de har alltid gjort det. I tilegg er jo John ledern dems i fremtiden/nåtiden sammen med Richard, så den teorien blir litt feil unless det er noe som skjer på grunn av tidsreisingen. Fordi de ble beskutt etter øya først ble flyttet i tid.

Som den gangen de drepte samtlige av castaways folka med ildpiler ( Men det er vel noe annet siden det er 50 tallet?)

Endret av Moff
Lenke til kommentar

Ja, synes absolutt at det var en bra episode. Men må si at jeg ikke helt forstår hvorfor de blør? Hvorfor blør charlotte først. Jo, har skjønt at de forklarer det med at hun har vært lengst av de 6 vi følger, men hvorfor?? Hvorfor blør den personen som har vært lengst?

Jeg trodde først at hun led av det samme som Minkowski (han fra båten i sesong 4) men etter det jeg har forstått, så har sikkert mange andre vært mye lenger på øya enn minkowski. Eller led Minkowski av noe annet?

Lenke til kommentar
Ja, synes absolutt at det var en bra episode. Men må si at jeg ikke helt forstår hvorfor de blør? Hvorfor blør charlotte først. Jo, har skjønt at de forklarer det med at hun har vært lengst av de 6 vi følger, men hvorfor?? Hvorfor blør den personen som har vært lengst?

Jeg trodde først at hun led av det samme som Minkowski (han fra båten i sesong 4) men etter det jeg har forstått, så har sikkert mange andre vært mye lenger på øya enn minkowski. Eller led Minkowski av noe annet?

Husker ikke hvem Minkowski er jeg.. Har vi fått vite at Charlotte har vært på øya tidligere?

Lenke til kommentar

Husker ikke hvem Minkowski er jeg.. Har vi fått vite at Charlotte har vært på øya tidligere?

Minkowsky var en på Kahana. Radiobestyreren eller noe tror jeg. Vi har fått vite at Charlotte har vært på øya av Miles, men hun bekreftet det ikke.

Lenke til kommentar

The Little Prince

normal_prince-208.jpg

Jeg husker den tid da vi hadde en karakterdreven episode der de ikke tok for seg mye øy-mysterier, fordi de måtte etablere en sesong og etablere karakterer.

Dette har ofte vært med de karakterene vi kjenner best. (Locke sine sesong 2 episoder, Kate sine sesong 3 episoder).

Eggtown skuffet meg littegranne, men den er viktig for resten av sesongen og det er det som er typisk Lost.

Så i denne uken får vi en Kate-sentrert episode. Jaja, ikke min favorittkarakter, men heidundrande så kan de ha en kanonepisode her også.

På fastlandet

Gøy å se noen av karakterene jeg savnet i forrige episode. Spesielt Ben, Sayid og Jack. (Rart hvordan Jack ble så mye mer interessant karakter etter at han forlot øya)

Hvordan greier Sayid å opprettholde badassnes gjennom hver eneste episode han er med i er nesten å lure på, men han gjør det og det er konge hele tiden. Sayid og hans breakdancing legs, Sayid og Keamy, Sayid og vaskemaskinen og Sayid med dartpiler. Hva som helst, Sayid er Chuck Norris.

normal_prince-146.jpg

Samtalen mellom Kate og Jack i bilen mot slutten der var en klar referanse til sesong 3 finalen. Hun sier "Why did you call me today?" mens i TTLG sier hun "Why did you call me, Jack?"

Også etter det så gir han henne en papirlapp. Det samme som i finalen.

Kan virkelig forestille meg hvordan dette som nå skjer på den havna. (Det var vel en havn de var på?) Kommer nok til å bli en stor konfrontasjon mellom Sun, Jack, Ben, Kate og på en måte tror jeg at Ben får med seg resten på å dra til øya etter dette. Gleder meg.

Yes! Sun ser gjennom en stor rapport. Masse notater og easter eggs for oss diehard-fans. Ihvertfall var det det jeg tenkte. Skal visst være fiksjonelle rapporter som ikke har noe med Lost å gjøre har jeg hørt.

Likte Bens sitat: "It was me. Sorry" når det gjaldt det med advokaten.

Locke & co

Ajira er nå endelig funnet sin vei i Lost. Jeg, som par andre her som følger med i ARG-verden av Lost kjenner til dette flyselskapet for lengst. Skulle gjerne sett Sawyer sett på flasken, drukket det, spyttet det ut og ropt: "This ain't DHARMA water!" (Som Damon Lindelof nevnte at Sawyer kunne gjøre i "A Tale of Two Cities")

Jeg hadde aldri trodd at forfatterne ville så tidlig i sesongen ta oss med tilbake til 2004 mens de var på øya allerede. Hva ville skjedd med Bernard, Rose, Vincent og de tre andre redshirtsene. Fordi Bernard er egentlig på den andre siden av øya på det tidspunktet, så det går greit, men vil Rose møte seg selv? Blir ikke dette skikkelig tull? Men nei, de løste dette! Etter angrepet på campen av The Hostiles fluktet Rose, Bernard, Vincent og co. De kom seg vekk. Det ble et nytt timeflash og da var de plutselig i 2004 igjen. Når de var på veien tilbake igjen så går det til 2005 eller noe. Når de har kommet dit så er campen ødelagt.

timelinelr8.png

Sawyer hadde noen kule sitater her og der.

"Other others"

"Anybody wants a DHARMA beer"

"Thank you Lord" så "I take that back!"

Rousseaus team

"Anybody speaks french?"

I alle evigheter har vi ventet på flashback på Rousseau. Noen sa at vi får det kanskje neste sesong (da vi var i sesong 2), men det ble det ikke. Selv om det var falske spoilere (foilers) om det. Det var også mange foilers rundt DHARMA da også. Det hadde nok passet bedre i sesong 3 som skulle være Adventure-themed. Det var noen som postet foilere om en Rousseau centric episode. (Den skulle hete Lost: Expedition). Men for hver sesong fikk vi mer og mer Rousseau.

- sesong 1 - introduksjon

- sesong 2 - Alexs introduksjon

- sesong 3 - Alex og Danielle møtes.

Da var det klart for sesong 4 da vi skulle få endelig en bakhistorie på grunn av all oppbyggingen, men istedenfor får vi

sesong 4 - dødsfall.

Her drepte de Rousseau (og Alex ikke lenge etterpå). De tok en Libby. Et stort mysterie som aldri fikk sagt eller vist sin historie. Så sa Carlton Cuse i denne sommeren. Jeg husker det ordrett. Jeg husker den dagen fordi jeg var i ekstase av å høre nyheten. "This year, we will definately see Rousseaus story"

normal_prince-604.jpg

Og her er vi:

Vi er framme. Nå har vi endelig sett folk vi ble nevnt i sesong 1. Folk som har vært på alle Lost-fansiders profilside i årevis og råtnet i den samme setningen av informasjon vi har hatt. Og her fikk vi servert ALLE sammen.

Montand (som virker som en slags Frogurt type etter måten han snakket til Jin på). Så kult at han hadde en telefon og undersøkte den radiomeldingen. Akkurat som Danielle forklarte. Så har du Brennan som vi fikk en nevnelse. Og den nevnelsen er på fransk og er i Pilot part 1, i radiomeldingen

Tatt fra Lost-Norges Diverse side:

Il est dehors, il est dehors et Brandon a pris les clés, Veuillez nous aider, Ils sont morts, ils sont tous morts

He (or it) is outside, he's (it's) outside, and Brandon took the keys, Please help us. They are dead. They are all dead.

Han (eller det) er utenfor, han er (det er) utenfor, og Brandon tok nøklene, Vær så snill, hjelp oss.

Han er tilbake. Navnet endte opp med å bli stavet Brennan og nøklene er et mysterium. Hvis Danielle er inne i radiotårnet, kanskje han har stengt henne inne og har nøklene?

Montand er tilbake! For de som har glemt samtalen i Exodus part 1.

DANIELLE: The Black Rock is not far. This is where it all began -- where my team got infected -- where Montand lost his arm. We must move quickly.

ARZT: You know what? I'm going back.

JACK: Hey, I thought you wanted to help.

ARZT: Yeah, I wanted to help -- that was before Montand lost his fricking arm.

normal_exoduspart1-571.jpg

Og her er vi!

Så synd at Mira Furlan ikke er tilbake i sin rolle. Hun var (og er fremdeles) gull. Men det hadde vært vanskelig å fjerne vekk 16 år fra henne (pluss at det var 16 år i 2004 og hun har jo eldes litt nå som vi er i 2009), så hvis ikke vi har effekt-teamet fra "Curious Case of Benjamin Button" (sjekk hvordan de transformerer Brad Pitt gjennom tidene. Det er banebrytende og er nominert for Visual Effects Oscaren i år).

De kunne ha gått for en make-up metode. De greide dét veldig flott i "A Beautiful Mind".

Jin er tilbake!

normal_prince-601.jpg

Jeg var redd for at hvis Jin var tilbake så ville There's No Place Like Home miste sin effekt fordi Jin overlevde bomben, men den episoden har fremdeles en hjerteskjærende effekt pga det som skjedde med Sun og som fremdeles trøbler henne. Den scenen der Jin veiver med hendene på båten er fremdeles stor, uansett om han overlevde eller ikke.

Tenk, i sesong 1 så var han den mest forhatte. Mens nå så er jeg hoppende glad over at han er i live. Mange kule replikker mot slutten der.

"Do you speak English?"

"Little"

"Hello Jin. I'm Danielle. Danielle Rousseau"

Hvordan føler Jin seg nå spør jeg. Han vet ikke at øya flytter seg i tid og nå møter han en ung Danielle. Muligens han tror han er død nå.

Tenke seg at en Kate-sentrert episode som handler om Aaron og slike ting ikke endte opp med å være en "Skate/Jate" episode. Nei, denne episoden inneholder Rousseaus team, Ajira, Jin og badass Sayid. Det holder i massevis!

Ajira Airways

Anbefaler alle som ikke kjenner til dette fra før av om å google searche dette smodige flyselskapet.

Lenke til kommentar
Ennå en ting...

I sesong 2 episode 16 begynner Claire å få neseblødninger etc. Kan det ha noe med denne sesongen å gjøre?

Visst det har noe med tidsreise å gjøre, så vil jeg tro Claire har vært på øyen før - eller at hun er blitt telepotert/forflyttet til tidsperioden rundt den episoden.

Bump.. er nysgjerrig i å høre noen innspill, fordi jeg synes den tanken er spennende. Husker nemlig ikke helt hva årsaken til neseblødningen var.

Lenke til kommentar
Ennå en ting...

Bump.. er nysgjerrig i å høre noen innspill, fordi jeg synes den tanken er spennende. Husker nemlig ikke helt hva årsaken til neseblødningen var.

Ikke så merkelig at du ikke husker hvorfor Claire begynte å blø med tanke på at hun ikke var med i episode 16 sesong 2

Lenke til kommentar
Ennå en ting...

Ikke så merkelig at du ikke husker hvorfor Claire begynte å blø med tanke på at hun ikke var med i episode 16 sesong 2

Hmm.. episode 15 eller 17, da? :)

Noe rundt der. Husker episoden veldig godt. Hadde et innlegg om det for en god del måneder siden i et annet forum.

Lenke til kommentar
Ennå en ting...

Hmm.. episode 15 eller 17, da? :)

Noe rundt der. Husker episoden veldig godt. Hadde et innlegg om det for en god del måneder siden i et annet forum.

Hmmmm, kan du si noe annet som også skjedde i den episoden? For pesonlig så husker jeg ikke i det hele tatt av at Claire blødde neseblod.

Lenke til kommentar

Han sier faktisk riktig episode. Men Claire blødde aldri neseblod, hun kastet derimot opp blod på grunn av Others hadde medisinert henne på grunn av hun var den første til å føde på øya og når hun ikke fikk noe medisin på en god stund ble hun dårlig. Fordi når Ethan døde var det ikke lenger noen som ga henne medisin.

Det ble forresten funnet igjen noe medisin, og denne fant Locke tror jeg som ga den til Charlie så han ble bedre venn med Claire igjen etter det han gjorde med Aaron i S2.

Alikevel, dette har ikke noe med tidsreising å gjøre

Lenke til kommentar
Han sier faktisk riktig episode. Men Claire blødde aldri neseblod, hun kastet derimot opp blod på grunn av Others hadde medisinert henne på grunn av hun var den første til å føde på øya og når hun ikke fikk noe medisin på en god stund ble hun dårlig. Fordi når Ethan døde var det ikke lenger noen som ga henne medisin.

Det ble forresten funnet igjen noe medisin, og denne fant Locke tror jeg som ga den til Charlie så han ble bedre venn med Claire igjen etter det han gjorde med Aaron i S2.

Alikevel, dette har ikke noe med tidsreising å gjøre

Ah! Takk for rettelsen.

Nå husker jeg det! :D

Men allikevel, skulle ønske det var neseblod... kunne vært en kul baktanke å spekulere litt i.

Spesielt om det virkelig hadde noe med tidsreise å gjøre.

Lenke til kommentar

Jeg er utrolig spent på neste episode. Spesielt scenen med Ben & Co. Hvordan vil Ben klare å manipulere seg ut av den scenen?!

Sun jobber for Widmore. Kommer Sun til å skyte Ben? Jeg tror nesten det. Det hadde vært maksimalt sjokkerende. Husk at Ben ikke kan komme tilbake til øya. Men hvordan kan Locke kommer tilbake til øya? Hvis Locke tar samme vei, altså.

Lenke til kommentar
Jeg er utrolig spent på neste episode. Spesielt scenen med Ben & Co. Hvordan vil Ben klare å manipulere seg ut av den scenen?!

Sun jobber for Widmore. Kommer Sun til å skyte Ben? Jeg tror nesten det. Det hadde vært maksimalt sjokkerende. Husk at Ben ikke kan komme tilbake til øya. Men hvordan kan Locke kommer tilbake til øya? Hvis Locke tar samme vei, altså.

Husk at det er bare Ben som har sagt at han ikke kan returnere og han er vel ganske kjent for å lyve, så alt kan endres. Hvilken scene med Ben & Co er det du snakker om? Det er flere scener der Ben er med flere personer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...