Kvinnorna Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Hei alle sammen, Vi har vel alle bekjente og familie som stadig vekk trenger pc hjelp. Istedenfor å løse dette over telefon, er jeg ute etter et enkelt program for brukeren, helst uten å måtte finne IP adresse. Altså typisk server/klient. Den som skal hjelpes må ha en klient, og derfra koble til min server. De pcene dette gjelder er for windows. Er det noen som kan komme med anbefalinger av denne type programvare? Foretrekker gratis løsninger hvis dette eksisterer. Endret 4. februar 2009 av lokalen Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 http://www.teamviewer.com/index.aspx Ganske enkelt genialt Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 http://www.teamviewer.com/index.aspx Ganske enkelt genialt Kan du begrunne hvorfor du mener dette programmet er genialt? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Fordi klienten/personen du vil hjelpe bare kjører klientmodulen uten innstallering, oppgir ID og passord til deg og du kjører admin modulen (som heller ikke behøver innstallering), du behøver ikke å åpne noen porter i firewall Og det er gratis. OBS! Du trenger ikke ip engang - id og passord fra klienten er alt. Endret 4. februar 2009 av PerUlv2 Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 http://www.logmein.com bruker jeg mot min familie. Det krever at du setter opp hver enkelt klient, men når det er satt opp er den veldig enkel å bruke. Og den er gratis! AKIRA Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 http://www.logmein.com bruker jeg mot min familie. Det krever at du setter opp hver enkelt klient, men når det er satt opp er den veldig enkel å bruke. Og den er gratis! AKIRA Du sier sette opp hver klient. Må man forholde seg til IP adresser osv? Kunne gjerne sett at du udtypet litt mer. Ellers har jeg gått teamviewer nærmere i sømmene, og ser virkelig bra ut. Dere må gjerne komme med flere forslag :-) Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Har brukt teamviewer i ca.9mnd nå, leter etter noe nytt, programmet har en lei tendens til å være tregt, til og med i nettverk. Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) noen som "jobber" med dette (remote IT/PC support) og tar betalt for denne type tjeneste? Endret 4. februar 2009 av lokalen Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Ingen IP adresser å forholde seg til. Du hadde funnet ut det meste hadde du klikket på linken og lest. Du oppretter en konto og melder inn PCene du vil drive support på. Så kan du fra hvilken som helst PC i verden logge deg inn på www.logmein.com og se hvilke PCer som er online og logge deg på dem igjen for å fjernstyre dem. Maskinen du sitter på trenger IKKE logmein installert...bare de du skal styre. AKIRA Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 http://www.teamviewer.com/index.aspx Ganske enkelt genialt Støtter opp om denne, bruker den til å hjelpe familie med data problemer. Funker helt utmerket til det. Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 ingen som tar betalt eller driver med pc remote help som arbeid, og dermed tar betalt for dette? er veldig i tvil hvilke prismodeller som gjelder for slik hjelp. Oppstartsavgift eller timespris? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Husk at dersom du supporterer så mange venner og familiemedlemmer at du må kjøpe inn et verktøy for det, og må ta betalt så grenser det til næringsdrivende og bør gjøres skikkelig. Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Husk at dersom du supporterer så mange venner og familiemedlemmer at du må kjøpe inn et verktøy for det, og må ta betalt så grenser det til næringsdrivende og bør gjøres skikkelig. jeg driver personlig foretak, og vurderer å ta dette konseptet videre for mine nåværende kunder, og fremtidige kunder. derfor jeg undersøker hvilke priser som er "gjeldende", før jeg eventuelt fastsetter en prismodell. så jeg vurderer sterkt å kjøpe inn et verktøy, og teamviewer business så veldig bra ut. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Eg har nå brukt LogMeIn support i snart to år og er veldig fornøyd med det. Har sammenlignet med NTR support(som en annen avdeling på jobb bruker) og klarer ikke helt å bli komfortabel med den. Men TeamViewer har eg ikke testet. Når det gjelder prising så blir dette ofte litt værre når det er snakk om fjernstyring. Når du er konsulent og reiser ut til kunden eller kunden kommer inn til deg så ser kunden at du fysisk gjør noe eller blir oppholdt med akkurat h*n, og dermed er det lett å forsvare timepris. Men når du kobler deg til maskinen på 2-5 sekund og selve problemet tar bare fem minutt å løse så er det ikke alltid kunden godtar at du har fastpris på kanskje en time eller 30 minutt. Og det blir dumt å ta betalt pr minutt i mange tilfeller også. Dersom du har mye support for kundene dine kunne det kanskje være verdt å se på å lage en support-avtale som de betaler for fast pr måned og gir dem 5-10 supportøkter pr 14 dag på maks 30 minutt pr økt? Da får du ei forutsigbar inntjening og kan dekke inn kostnaden med verktøyet samt tid bruk, og i tillegg åpner det for mer inntjening ved større problemer. I tillegg sørger ofte en support-avtale for at kunden velger deg i andre sammenhenger også. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Skal du bruke det i jobb sammenheng ville jeg gått for webex. Det koster litt, men er forholdsvis mye bedre enn alternativene som blir ramset opp her.. https://support.webex.com/SelfServiceWeb/po...=US&Aud=SMB Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 noen som "jobber" med dette (remote IT/PC support) og tar betalt for denne type tjeneste? Ja, jeg jobber med dette og bruker teamviewer. Men jeg har premium utgaven som koster ca kr 8000,- per lisens. Teamviewer går alltid via deres servere - du får aldrig en direkte forbindelse. Dette er for å beskytte ip adresser. Teamviewer er genialt, - og gir deg enkelt full kontroll over det du gjør. Og med teamviewer manager kan du lagre logg over de du har hjulpet. Det er flere store bedrifter som bruker teamviewer som support verktøy og det er egentlig et genialt program. Man kan remote reboote maskina og auto logge inn igjen, dvs at når du har koblet deg opp så gjør du jobben. Rebooter og blir logget inn igjen og kan avslutte jobben. Klienter vil alltid få samme id, men ikke samme passord. Dette forandres hver gang. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Bruker selv team viewer, ekstremt enkelt. Anbefales! Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2009 noen som "jobber" med dette (remote IT/PC support) og tar betalt for denne type tjeneste? Ja, jeg jobber med dette og bruker teamviewer. Men jeg har premium utgaven som koster ca kr 8000,- per lisens. Teamviewer går alltid via deres servere - du får aldrig en direkte forbindelse. Dette er for å beskytte ip adresser. Teamviewer er genialt, - og gir deg enkelt full kontroll over det du gjør. Og med teamviewer manager kan du lagre logg over de du har hjulpet. Det er flere store bedrifter som bruker teamviewer som support verktøy og det er egentlig et genialt program. Man kan remote reboote maskina og auto logge inn igjen, dvs at når du har koblet deg opp så gjør du jobben. Rebooter og blir logget inn igjen og kan avslutte jobben. Klienter vil alltid få samme id, men ikke samme passord. Dette forandres hver gang. hva slags priser operer dere med ut mot kundene? er så i tvil hva og hvordan man skal ta betalt for denne tjenesten. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Tror han bare meiner at han BRUKER team viewer, ikke utvikler det. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Eg eg tror han er på jakt etter pris de fakturerer kunder som de supporterer via verktøyet. Ikke hva verktøyet i seg selv koster. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå