Gå til innhold

anbefaling av "remote help" programvare


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

 

Vi har vel alle bekjente og familie som stadig vekk trenger pc hjelp.

Istedenfor å løse dette over telefon, er jeg ute etter et enkelt program for brukeren, helst uten å måtte finne IP adresse.

 

Altså typisk server/klient. Den som skal hjelpes må ha en klient, og derfra koble til min server.

De pcene dette gjelder er for windows.

 

Er det noen som kan komme med anbefalinger av denne type programvare?

Foretrekker gratis løsninger hvis dette eksisterer.

Endret av lokalen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi klienten/personen du vil hjelpe bare kjører klientmodulen uten innstallering, oppgir ID og passord til deg og du kjører admin modulen (som heller ikke behøver innstallering), du behøver ikke å åpne noen porter i firewall

Og det er gratis.

 

OBS! Du trenger ikke ip engang - id og passord fra klienten er alt.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
http://www.logmein.com bruker jeg mot min familie.

 

Det krever at du setter opp hver enkelt klient, men når det er satt opp er den veldig enkel å bruke. Og den er gratis!

 

AKIRA

 

Du sier sette opp hver klient. Må man forholde seg til IP adresser osv? Kunne gjerne sett at du udtypet litt mer. Ellers har jeg gått teamviewer nærmere i sømmene, og ser virkelig bra ut.

 

Dere må gjerne komme med flere forslag :-)

Lenke til kommentar

Ingen IP adresser å forholde seg til. Du hadde funnet ut det meste hadde du klikket på linken og lest.

 

Du oppretter en konto og melder inn PCene du vil drive support på. Så kan du fra hvilken som helst PC i verden logge deg inn på www.logmein.com og se hvilke PCer som er online og logge deg på dem igjen for å fjernstyre dem. Maskinen du sitter på trenger IKKE logmein installert...bare de du skal styre.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Husk at dersom du supporterer så mange venner og familiemedlemmer at du må kjøpe inn et verktøy for det, og må ta betalt så grenser det til næringsdrivende og bør gjøres skikkelig.

 

jeg driver personlig foretak, og vurderer å ta dette konseptet videre for mine nåværende kunder, og fremtidige kunder. derfor jeg undersøker hvilke priser som er "gjeldende", før jeg eventuelt fastsetter en prismodell. så jeg vurderer sterkt å kjøpe inn et verktøy, og teamviewer business så veldig bra ut.

Lenke til kommentar

Eg har nå brukt LogMeIn support i snart to år og er veldig fornøyd med det. Har sammenlignet med NTR support(som en annen avdeling på jobb bruker) og klarer ikke helt å bli komfortabel med den. Men TeamViewer har eg ikke testet.

 

Når det gjelder prising så blir dette ofte litt værre når det er snakk om fjernstyring. Når du er konsulent og reiser ut til kunden eller kunden kommer inn til deg så ser kunden at du fysisk gjør noe eller blir oppholdt med akkurat h*n, og dermed er det lett å forsvare timepris. Men når du kobler deg til maskinen på 2-5 sekund og selve problemet tar bare fem minutt å løse så er det ikke alltid kunden godtar at du har fastpris på kanskje en time eller 30 minutt. Og det blir dumt å ta betalt pr minutt i mange tilfeller også.

 

Dersom du har mye support for kundene dine kunne det kanskje være verdt å se på å lage en support-avtale som de betaler for fast pr måned og gir dem 5-10 supportøkter pr 14 dag på maks 30 minutt pr økt? Da får du ei forutsigbar inntjening og kan dekke inn kostnaden med verktøyet samt tid bruk, og i tillegg åpner det for mer inntjening ved større problemer. I tillegg sørger ofte en support-avtale for at kunden velger deg i andre sammenhenger også.

Lenke til kommentar
noen som "jobber" med dette (remote IT/PC support) og tar betalt for denne type tjeneste?

 

Ja, jeg jobber med dette og bruker teamviewer. Men jeg har premium utgaven som koster ca kr 8000,- per lisens.

 

Teamviewer går alltid via deres servere - du får aldrig en direkte forbindelse. Dette er for å beskytte ip adresser.

 

Teamviewer er genialt, - og gir deg enkelt full kontroll over det du gjør. Og med teamviewer manager kan du lagre logg over de du har hjulpet.

 

Det er flere store bedrifter som bruker teamviewer som support verktøy og det er egentlig et genialt program.

 

Man kan remote reboote maskina og auto logge inn igjen, dvs at når du har koblet deg opp så gjør du jobben. Rebooter og blir logget inn igjen og kan avslutte jobben.

 

Klienter vil alltid få samme id, men ikke samme passord. Dette forandres hver gang.

Lenke til kommentar
noen som "jobber" med dette (remote IT/PC support) og tar betalt for denne type tjeneste?

 

Ja, jeg jobber med dette og bruker teamviewer. Men jeg har premium utgaven som koster ca kr 8000,- per lisens.

 

Teamviewer går alltid via deres servere - du får aldrig en direkte forbindelse. Dette er for å beskytte ip adresser.

 

Teamviewer er genialt, - og gir deg enkelt full kontroll over det du gjør. Og med teamviewer manager kan du lagre logg over de du har hjulpet.

 

Det er flere store bedrifter som bruker teamviewer som support verktøy og det er egentlig et genialt program.

 

Man kan remote reboote maskina og auto logge inn igjen, dvs at når du har koblet deg opp så gjør du jobben. Rebooter og blir logget inn igjen og kan avslutte jobben.

 

Klienter vil alltid få samme id, men ikke samme passord. Dette forandres hver gang.

 

hva slags priser operer dere med ut mot kundene? er så i tvil hva og hvordan man skal ta betalt for denne tjenesten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...