Gå til innhold

Den store "norske" filmsitat kamp tråden!

Anbefalte innlegg

Denne tråden er vel i all sin prakt et resultat fra tidsfordriv som utartet seg mellom et knippe tall forumbrukere i "Forumkafèen", der cluet var at man skulle ta filmsitat fra engelske/amerikanske, oversette de direkte til norsk uten hensyn til fjant og tull, og bruke de mot hverandre i en verbal showdown.

Dette viste seg å være mer morsomt enn vanlig, så en viss forumbruker (Lars) foreslo å gjøre leken om til en tråd i stedet, slik at flere får en syk morbid glede av den.

Jeg fikk den tvilsomme æren av å opprette denne tråden, og også å komme opp med noen regler, reglene blir som følger:

1: Sitatene skal være fra ikke skandinaviske-land!

Når vi bedrev denne leken tok vi kun engelske filmsitater og brukte de, men jeg tenkte at hvis folk ville bruke sitater fra f.eks franske eller italienske filmer, så er ikke det meg i mot.

Kort og greit, filmer fra ikke-skandinaviske land er kun lov. (filmer som er laget med norsk samarbeid er lov så lenge de snakker et annet språk enn norsk i det sitatet du skal bruke, eksempler på slike filmer er f.eks Den 13ende krigeren).

2: Man SKAL skrive sitatene på enten bokmål eller nynorsk!

Noen filmsitater er sikkert morsomme på nynorsk enn bokmål og omvendt, derfor gjør jeg det ganske enkelt valgfritt i hva slags skriftmål folk vil bruke.

Man får også forumkred og lengre e-penis i denne tråden hvis man skriver på sitt sidemål (f.eks, en fra Oslo skriver på nynorsk).

3: Man får kun bruke et sitat fra en film som IKKE har blitt brukt de siste 5 innleggene!

Dette er for å unngå at de samme filmene brukes støtt og stadig, og utfordrer derfor også folk til å finne sitater som kanskje kommer fra en film som er totalt ulik den filmen over de, hvorfor ikke trumfe Clintærn med Driving miss Daisy?

Mye morsommere, og man slipper som sagt at de samme sitatene/filmene brukes ihjel.

4: Hvis man skal være med på leken, må man tåle steken!

Det er ikke til å unngå at det brukes sitater som ville ha blitt oppfattet som personlige angrep i virkeligheten ("Kom igjen snørrunge, gjør dagen min!" er et eksempel) derfor må man huske at denne tråden er ikke laget for at folk skal bedrive personlig skittkasting!, men det er også utrolig viktig at man legger igjen selvhøytidligheten hjemme, og tar alt dette med godt humør.

Igjen må jeg presisere, man skal ikke bedrive personlig skittkasting!

Dette er en tråd for å ha det gøy, og derfor skal man ikke gå så langt at man kan såre noen, så tenk over sitatene du velger, og se an på personen om dette er en person du vet vil tåle å få sitatet mot seg.

Er du i tvil, er det bedre å la være å bruke dette sitatet, men igjen, ikke ta ting FOR personlig i denne tråden.

5: Skriv alltid hvilken film sitatet er fra!

Dette skal gjøres fordi at det skal bli lettere for folk som kanskje ikke har lagt merke til sitatet i nevnte film, og dermed ikke velge et sitat fra en film som er nevnt de siste 5 innleggene.

Lès også regel 3.

6: Lès reglene nøye!

Jeg mener det! Lès de!

Jeg knurrer!

7: Ha det gøy!

Dette er et krav, har man det ikke gøy i denne tråden, så er det like greit å ikke være her (tihi), siden vi ikke har lyktes i få tak i premier som er i det hele tatt verdt å vinne (meg innglasert i tomatpurè og fetaost f.eks) så eksisterer denne tråden kun for at man skal kunne ha et morsomt tidsfordriv når man enten er på jobb, hjemme og kjeder seg, eller midt i sengekosen.

Folk kan når som helst komme med forslag til meg om utbedering av disse reglene, eller forslag om nye og/eller mer dekkende regler.

Disse SKAL sendes på PM til meg, slik at man slipper forsøpling av tråden, dette gjelder også andre henvendelser vedrørende tråden.

Håper tråden faller i smak, og at folk får nok et alternativ til tidsfordriv via det store intervebbet!

MvH NiXx/Snurreleif/Thomas Johan.

"På mitt signal! Frigjør helvete!"

-Gladiatoren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...