Gå til innhold

Statlig støtte for healere!


Anbefalte innlegg

Nå som det norske folk endelig har fått øynene opp for healere, som lenge har vært tabu i manges øyne, bør vi utnytte denne fantastike egenskapen som enkelte har til det fulle. Det vil si at de må få statlig støtte til det viktige arbeidet de gjør! Hvorfor skal man la healere ligge brakk, mens folk lider med plager de ikke trenger å ha!?

 

Snåsamannen har jo hjulpet mennesker i lang tid uten å få noe for strevet. Hvorfor skal ikke han få lønn for det han gjør, som alle andre?

 

Nå vet vi jo dessverre at det finnes de som som utgir seg for å være healere og gir de som faktisk har evnen et dårlig rykte. Men til det er jo det en svært enkel løsning. For å få støtte, må man ta en vitenskapelig godkjent test som luker ut ALLE løynerene og bedragerene!

 

For å lokke flest mulig med evnen til å jobbe med dette bør de helst få noen millioner i året for dette viktige arbeidet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg åpner for dette!

 

Men jeg tipper at antallet som faktisk får støtte etter alle de grundige testene som skal utføres, ikke blir så veldig stort.

 

testen er jo enkel: konstanter en medisinsk tilstand, insert healer, sjekk tilstand...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
testen er jo enkel: konstanter en medisinsk tilstand, insert healer, sjekk tilstand...

 

...Og gjenta på flere folk, også på folk som ikke tror på det. Bruk også skuespillere som later som om de er healere. Prøv med alle kombinasjonene for å utelukke placebo og bullshit, SÅ har vi et resultat

Lenke til kommentar

Selvsagt, kontrollgrupper o.l. er jo standard mat for vitenskaplige forsøk. :)

 

Spørsmålet er hva som kommer til å bli den største utgiften her, kostnaden til å kjøre testene eller selve støtten til healerene... selv velger jeg å tro at testingen blir det som koster mest når alt kommer til alt :)

Lenke til kommentar
har vi ikke testet healerne ganske grundig fra før? i så fall er jeg åpen for litt ordentlig vitenskapelig testing av det.

Det er umulig å teste alle, men alt og alle som har blitt testet har feilet hardt. Ikke at det stopper de "åpne" fra å tro på dette. Dessuten kan hvem som helst som kan bestå en lignende test, få 1 million dollar fra James Randi Educational Foundation. Men det er åpenbart at alle som har evnen vil at dette skal forbli et mysterium. :!:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
For å få støtte, må man ta en vitenskapelig godkjent test som luker ut ALLE løynerene og bedragerene!

 

For å lokke flest mulig med evnen til å jobbe med dette bør de helst få noen millioner i året for dette viktige arbeidet.

Dette blir neppe noen stor utgiftspost, nei. :wee:

Endret av Slettet+891234
Lenke til kommentar
For å lokke flest mulig med evnen til å jobbe med dette bør de helst få noen millioner i året for dette viktige arbeidet.

De er altså langt viktigere enn leger, kirurger, sykepleiere og annet helsepersonell? Som faktisk kan bevise at de helbreder folk, om jeg skal bruke det ordet. Ingen av disse (som jobber statlig hvertfall) tjener i nærheten av det latterlige lønnsforslaget du kom med. Noen millioner...

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
For å lokke flest mulig med evnen til å jobbe med dette bør de helst få noen millioner i året for dette viktige arbeidet.

De er altså langt viktigere enn leger, kirurger, sykepleiere og annet helsepersonell? Som faktisk kan bevise at de helbreder folk, om jeg skal bruke det ordet. Ingen av disse (som jobber statlig hvertfall) tjener i nærheten av det latterlige lønnsforslaget du kom med. Noen millioner...

Og noen lærte ikke sakraske/ironi da de vokste opp...

 

Hvorfor skal staten gi de penger?De kan da lett kan skaffe seg noen millioner kroner her: http://www.randi.org/site/index.php/1m-cha...pplication.html

Dette har da allerede blitt nevnt

Lenke til kommentar
For å lokke flest mulig med evnen til å jobbe med dette bør de helst få noen millioner i året for dette viktige arbeidet.

De er altså langt viktigere enn leger, kirurger, sykepleiere og annet helsepersonell? Som faktisk kan bevise at de helbreder folk, om jeg skal bruke det ordet. Ingen av disse (som jobber statlig hvertfall) tjener i nærheten av det latterlige lønnsforslaget du kom med. Noen millioner...

Hehe, det var akkurat denne reaksjonen jeg egentlig var ute etter. Dui gikk nok glipp av delen der jeg sa de måtte bestå en vitenskapelig test. Om det skjer så snus all vitenskap vi har i dag på hodet og alt vi vet kan bli ugyldig. Med andre ord, aint gonna happen.

 

Men sånn helt seriøst, om de består testen (det er ikke snakk om en filletest) så kan de gjerne spå fremtiden, helbrede kreft med mere, så ser jeg ikke bort ifra at de lett kunne fått million lønner. Om ikke fra staten, så fra rike folk med sykdommer. ^^

 

Men som nevnt, så hadde nok ikke dette blitt en veldig stor utgiftspost.

Endret av Zappy
Lenke til kommentar

Hehe. Må si at jeg liker dette forslaget ja :)

Om de på ett eller annet vis kunne bevise slike krefter over all vitenskapelig tvil så spytt gjerne penger i de. Hadde spart ganske mye på lege-utgifter om man bare kunne blitt tatt på i fem minutter av en healer fremfor å utdanne en haug med leger som må bruke alt fra dager til år :p

Hadde vært ganske interessant å se hvor mange som hadde prøvd seg på en slik stønad om det var skikkelige krav til bevis. Millionen fra James Randi står tross alt fortsatt ganske trygt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...