Gå til innhold

Hvorfor vil ikke denne snutten kompilere?


Anbefalte innlegg

#include <windows.h>

 

int WINAPI WinMain(HINSTANCE hInstance,

HINSTANCE hPrevInstance,

LPSTR lpCmdLine,

int nCmdShow)

{

//declare variable

MSG msg;

 

//register the class

MyRegisterClass(hInstance);

 

//init application

if(!InitInstance(hInstance, nCmdShow))

return FALSE;

 

//main message loop

while (GetMessage(&msg, NULL, 0, 0))

{

TranslateMessage(&msg);

DispatchMessage(&msg);

}

return msg.wParam;

}

 

bruker da visual c++ 6.0, visual studio 2005 nekter å ta i mot noe som er win32 basert.

Endret av skromt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ah sorry det var i visual studio 2005. MyRegisterClass & InitInstance undecleared identifier

 

#include <windows.h>

 

int WINAPI WinMain(HINSTANCE hInstance,

HINSTANCE hPrevInstance,

LPSTR lpCmdLine,

int nCmdShow)

{

//declare variable

MSG msg;

 

//register the class

MyRegisterClass(hInstance);

 

//init application

if(!InitInstance(hInstance, nCmdShow))

return FALSE;

 

Game_Init();

 

//main message loop

while (TRUE)

{

if msg.message == WM_QUIT)

break;

 

TranslateMessage(&msg);

DispatchMessage(&msg);

}

Game_Run();

}

Game_End();

 

return msg.wParam;

}

 

Samme problem her

Endret av skromt
Lenke til kommentar

Det kan ha noe med tegnsettet å gjøre.

Noen funksjoner bruker wchar_t når UNICODE er definert (som er standard på i 2008 ihvertfall)

Da må du skrive en L foran (lurer på om det ikke er en #define for å gjøre det også)

 

Ihvertfall: L"Hello world!" lager en multi-byte string.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...