DementedAlbino Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Dette er 3 gang siden sommeren at batteriet på bilen er flatt. Jeg kjøpte nytt batteri nå i starten av vinteren for å unngå at dette skulle skje, men nå er det selvsagt flatt igjen. Siden dører er igjen, og lys er av må der være noe annet som tapper bilen for strøm når den ikke er i bruk, så da håper jeg noen her inne kan komme med noen tips til hva det kan være. Bilen er en VM passat sedan fra 99. Det er defa warmup system i bilen, men dette er ikke i bruk, men for alt jeg vet så tapper dette mye strøm? Hva annet som kan ta mye strøm når bilen ikke er i bruk? Tar i mot alt av tips her så jeg slipper at dette skjer igjen. PS! Det skjer kun om bilen står en hel dag uten å være i bruk, feks fra lørdags ettermiddag til mandag morgen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Begynn med måle alle kursene i sikringsskapet for å se om en kurs trekker strøm, og søk videre derfra. Regner med du har rent batteri med rene poler og har smurt på pol-fett, slik at du ikke har krypestrøm fra batteriet, Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Begynn med måle alle kursene i sikringsskapet for å se om en kurs trekker strøm, og søk videre derfra. Regner med du har rent batteri med rene poler og har smurt på pol-fett, slik at du ikke har krypestrøm fra batteriet, Pol-fett aner jeg ikke hva er. Kjørte til nærmeste forhandler på batteri og fikk de til å montere for meg:) Men jeg får skaffe meg noe verktøy for å måle opp strøm på kursene, se om jeg finner ut hvor feilen kan være. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Pol-fett aner jeg ikke hva er. Kjørte til nærmeste forhandler på batteri og fikk de til å montere for meg:) Se her for eks: http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=83229 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Gjør følgende: sett på et tangamperemeter (Link biltema 450 kr) på en av lediningen til batteriet. Dersom noe trekker strøm, vil det vises på displayet. Trekk ut sikring for sikring for å lokalisere kursen som trekker strøm. Sjekk at amperemeteret kan måle svake nok strømmer. Sikkert noen andre som vet noe om dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå