Kenny Bones Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Hei, jeg sitter her og lurer på hvordan jeg skal tilnærme med denne problemstillingen. Jeg driver og lager noen Word-maler hvor diverse personaldata skal hentes inn i malen. Denne dataen ligger opprinnelig på en SQL-base som er tilknyttet nettverket. Men tanken er den at jeg må lage et system som cacher denne dataen til lokal pc fordi malene må kunne brukes offline også. Dermed lurer jeg på hva som ville vært den smarteste måten å gjøre dette på? Det jeg opprinnelig har tenkt er å la dataen oppdatere seg via loginscript når brukerne logger på, eventuelt ha en knapp eller lignende i Word-dokumentet som oppdateter dataen dersom brukeren er pålogget hovednettverket. Hva vil uansett være den smarteste måten å gjøre dette på? Burde jeg bruke en Access-database? Kan jeg bruke Excel-ark? Hva vil gi enkleste mulig oppdatering fra SQL-basen? Går utfra at Access har bedre funksjoner for slike ting og at jeg i Excel eventuelt må skrive en makro som oppdaterer dataen? Blir litt rådvill her! Takker for alle eventuelle svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå