Gå til innhold

Asus med ny Eee

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Glemt poenget med Eee?

Poenget, slik jeg ser det, er at maskinene skal være små, rimelige, og egnet til enkle oppgaver som surfing osv. Jeg har lyst på en slik selv, men jeg kommer nok ikke til å kjøpe en modell med så lav oppløsning. Jeg ønsker også 3G.

Lenke til kommentar
Asus har lansert Eee PC 1000HE, som har en ny Atom-prosessor og lengre batteritid.

Les mer

Hei. Har utrolig lyst på en Asus Eee 1000HE. Gikk inn på Amazon for å bestille en, men de kunne ikke sende den til Norge. Hvordan skal jeg da få tak i den? Den kommer vel ikke til Norge på evigheter og da koster den vel mye mer enn i USA. Hvordan skal jeg få tak i den???

Lenke til kommentar

Man bør huske at når Asus måler batteritid er det ikke som normale folk måler batteritid. Her slås WLAN av så man ikke kan surfe og på modeller man kan slå av backlight er dette også gjort som i praksis betyr at man heller ikke kan se noe på skjermen. Egentlig har man like mye bruk for en slik pc som en pc som er slått av.

Se på en nettshops som oppgir batteri tid og sammenlign en asus med en hp med samme hw og samme skjermstørrelse samt like mange celler i batteriet. Mens HP maskinen kanskje er oppgitt til i overkant av 2 timer er kanskje Asus oppgitt til 5 timer. Asus er gjerne den som lager hovedkortet til begge to om annen HW også identisk så skal ikke Asus kunne ha over dobbelt så lang batteri tid. Forskjellen er at HP oppgir batteri tid med WLAN på og ved lett bruk av pcen som skrive i Word eller lett surfing. Det sies at ærlighet varer lengst men jeg tror nok Asus selger noen av pcene sine p.g.a. den "fantastiske" batteri tiden.

Endret av Hans Erling
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Asus har lansert Eee PC 1000HE, som har en ny Atom-prosessor og lengre batteritid.

Les mer

Hei. Har utrolig lyst på en Asus Eee 1000HE. Gikk inn på Amazon for å bestille en, men de kunne ikke sende den til Norge. Hvordan skal jeg da få tak i den? Den kommer vel ikke til Norge på evigheter og da koster den vel mye mer enn i USA. Hvordan skal jeg få tak i den???

Sjekk ut Mpx.no, den forventes inn i slutten av mars nå. Sjekk også ut amentio siden de skal nok ha den billigst når den kommer.

Lenke til kommentar

Ser litt etter en slik en selv og har også prøv å bestille fra Amazon uten hell.

Har også kommet over et par for meg ukjente nettbutikker som muligens sender til Norge. Har ikke lest gjennom avtalene deres enda, men om du vil så kan du jekke her.

Ukjent butikk 1

Ukjent butikk 2

Men om du ikke har kjøpt enda og den virkelig kommer i slutten av Mars, så er det vel like greit å vente slik at en får norsk tastatur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...