Gå til innhold

"Jorden rundt", noen land/byer/steder som er verdt å stikke innom?

klxm

Anbefalte innlegg

Takk for tipset :)

Vet ikke helt om min far er interessert i å couchsurfe :!: Jeg selv kunne lett ha gjort det, men det får bli når jeg evt. en gang i fremtiden reiser med venner :D

Sorry hvis dette har blitt nevnt før, leste ikke hele tråden så nøye. Men hvis du har et "smalt" budsjett, så kan du sjekke ut http://www.couchsurfing.com/. Er drøssevis med folk over hele verden som tilbyr deg å overnatte hos dem gratis, derav navnet. Du kan lese mer her. Du kan i teorien greie deg uten boutgifter i det hele tatt, og det må da være alle backpackeres våte drøm.

Selv har jeg ikke vært utenfor Skandinavia utenom en svipptur til Kiel og en ukes ferie i Glasgow, så jeg kan dessverre ikke bidra med noe særlig. Om du da ikke har tenkt deg til Glasgow da. I så fall kan jeg anbefale byen sterkt, fin arkitektur, mange steder å besøke, og visstnok på 2. plass over shoppingbyer i UK, hvis sånt interesserer deg.

Lykke til med reisen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Israel var der på fhs tur 4-5 år sia nydeli plass "lande har alt"(sier di) ambefaler en 10 dagers tur runt hele greia.

som e hadde.

da merkligste e har sett var eine natta,

da regna når e var i en beduin leir,

3 cm gress strå som vokste opp i en ørken .

myyyyye anna kunne har skreve ei bok om di få dagan som har vore minst over tusen sider..

beste unten lands reisa e har hatt!

sku har fornt ditet flere ganger, og fått med me mye mere

di har alt tilmed viss du finner ut at du ska på ski

Endret av raxmo
Lenke til kommentar

Et besøk til Carmel-by-the-sea gjøres best som en del av en biltur langs Highway 101 langs kysten i California. Da får man med seg The Big Sur, Santa Barbera mm og kan stoppe ved Hearst Castle om man vil. Mest tradisjonelle ruten er SF-LA (evt motsatt), men veien strekker seg lengre nordover. Man kan eventuelt fortsette til San Diego, selv om man da ikke kjører langs 101 per se.

Lenke til kommentar

Dubai i de forente arabiske emirater,

utrolig by, og det er ikke så dyrt der som en skulle tro!

var der i 10 dager i jula 07-08 og det var ikke nok i det hele tatt, kunne ha vært der en måned uten å gå lei!

det er så ekstremt mye å se og gjøre der!

Lenke til kommentar
Joda, Dubai er verdt et besøk, men det er jo et sted som er lett tilgjengelig for en langhelg eller mer fra Norge. Betalte rett over 2k for turen min dit.
for reise og overnatting?

Bare for fly. Det er veldig mange som flyr dit nå og Norwegian flyr direkte. Det er også masse hotellkapasitet i de fleste prisklasser og det vil komme mange tilbud fremover. Dubai er derfor så lett tilgjengelig som mål for langhelg, eller mer, året rundt at jeg ikke ville inkludert den i en tur jorden rundt.

Lenke til kommentar
Joda, Dubai er verdt et besøk, men det er jo et sted som er lett tilgjengelig for en langhelg eller mer fra Norge. Betalte rett over 2k for turen min dit.
for reise og overnatting?

Bare for fly. Det er veldig mange som flyr dit nå og Norwegian flyr direkte. Det er også masse hotellkapasitet i de fleste prisklasser og det vil komme mange tilbud fremover. Dubai er derfor så lett tilgjengelig som mål for langhelg, eller mer, året rundt at jeg ikke ville inkludert den i en tur jorden rundt.

Skjønner, greit å vite ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ja, og det er et fantastisk reisemål som anbefales de som ikke bare er ute etter party. Det er fantastisk natur med masse døde vulkaner, varme kilder og det gror de utroligste planter der. Folk er hyggelige, avslappede og "alle" skjønner engelsk.

Azorene er imidlertid også et sted du kan komme deg til med charter fra Norge. Akkurat nå får du en restplass dit for 795,-. Jeg ville derfor ikke inkludert azorene i en tur jorden rundt hvor jeg betaler flere tusen per stopp.

Lenke til kommentar
Ja, og det er et fantastisk reisemål som anbefales de som ikke bare er ute etter party. Det er fantastisk natur med masse døde vulkaner, varme kilder og det gror de utroligste planter der. Folk er hyggelige, avslappede og "alle" skjønner engelsk.

Azorene er imidlertid også et sted du kan komme deg til med charter fra Norge. Akkurat nå får du en restplass dit for 795,-. Jeg ville derfor ikke inkludert azorene i en tur jorden rundt hvor jeg betaler flere tusen per stopp.

Lurte på å ta en "oppvarmingstur" nå i år, slutten av aug. begynnelsen av sept. Og da kom Azorene opp til diskusjon :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...