klxm Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 "Jorden rundt" tanken har vel alltid sittet bak i hodet, men har nå blitt mer og mer fristende, og det har aldri vert så nært som nå at tanken kan bli en realitet:) Jeg har ikke vert så mye ute å reist, men har vert i Paris, Praha, og noen måneder i Kenya. Så jeg er ikke så oppdatert på hvor det er "verdt" å reise. Jeg skriver "verdt" fordi det kommer selvfølgelig an på hva man er ute etter ; strandliv, storbyliv, natur, etc etc. Ettersom det er jeg og min far som er inne på tanken å reise litt rundt i den vide verden, blir ikke strandliv særlig prioritert Vi er heller ikke komt noe langt i planleggingen, da temaet kom opp for bare noen dager siden. Men jeg tenkte at jeg skulle sjekke litt rundt på nettet etter diverse "nødvendig info" Vet ikke helt hva jeg mener med det da men..... vi får se Vel, først og fremst lurer vi på å ta det litt etappevis, feks et kontinent om gangen, så hjem, og så reise til et nytt. Dette er jo litt mer "upraktisk" med tanke på jobb, men, det kan vel gå om man har en snill sjef og jobber inn litt *Noen som har tips om langd/byer/steder det er verdt å stikke innom? *Reiserute tips ? Plass til plass *Nettsider som kan vere av interesse? Lenke til kommentar
War Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) http://www.kilroytravels.no/ Har de jeg kjenner brukt, de selger pakker med 20 land for X kroner. De er etter det jeg har hørt billigst også iallefall for stuenter/under 35 osv. Her er prisene på deres pakker Jorden+Rundt Endret 4. februar 2009 av War Lenke til kommentar
klxm Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2009 Dere må komme med flere forslag da folkens Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Jeg har hørt at Irak er flott på denne årstiden. Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Harrytur til Sverige , ingen ting er bedre Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Sjekk kalenderen og få med det noen store hendelser dit du flyr, men da må du passe på å reservere i tide. Lenke til kommentar
klxm Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 Fint om dere gidder å lese innlegg #1 før dere skriver "seriøse" forslag ? God ide robertaas, thanks Lenke til kommentar
VepsoO^^ Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Jeg vil gjerne anbefale noen "must" stopp paa en jorda rundt reise. Peru: macchu Pichu, Colca Canyon, Lake Titicaca Nicaragua: Isla de Ometepe, Granada, Corn Island Mexico: Baha de California, mexico city, copper canyon railway, Palenque, Tulum New Zealand: Ja hele landet egentlig Kambodsja: Angkor Wat Lenke til kommentar
Tommy Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Ville vel forsøkt å fatt med meg endel av stedene på disse listene Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 I Aftenposten idag var det en stor annonse for en "verden rundt"-gruppereise med Macchu Pichu, Taj Mahal, Petra, den kinesiske mur, etc. Husker ikke hvilket selskap det var. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Eller man kan la seg inspirere av mitt store idol: Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 De klassiske backpackerrutene, som gir en relativt myk start grunnet mange reisende, er; Sørøst-Asia, Mellom- og Sør-Amerika, samt Australia (de har bl.a et working holiday visum). Videre er det nok av backpackere rundt om på hosteller i Europa, men det blir ikke like eksotisk. Er du mer eventyrlysten kan du sjekke ut Øst-Afrika (lettere enn vest med mindre du snakker fransk), Nord-Afrika, Midtøsten eller om du virkelig vil være alene, sentral-Asia. Hvis du ikke har noen preferanser er det umulig å gi noen råd utover dette. Lenke til kommentar
klxm Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Har sett litt på "de syv underverk".... men er ikke heeelt overbevist om at dette er de rette stedene (kanskje jeg vet for lite om de?) Uansett, så er det noen steder jeg kunne tenkt meg, f.eks. Amazonas, Rio de Janeiro, Florida, California, North Dakota, Jordan (Petra), Kambodsja (Angkor), Kina (beijing-den kinesiske muren), Roma...... kommer ikke på mer nå i de seine/tidlige timer..... Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Det er mange plasser du kan reise. Alt er avhengig av hva du vil se og om du har reiseerfaring fra før (kjenne til ydmykhet og kulturer). Men det jeg kan anbefale er at reisen ikke går opp i fly maraton mellom kjente steder. Flyturer og flyplasser synes jeg er kjedelig og bedrøvelig. Fly til et land og haik, busse, toge, gå, sykle, osv. i landene rundt der du landet. F.eks. fly til Mexico eller Guatemala og reis nedover til Panama. Eller reis til Argentina og ta en tur rundt i landet, med en liten svipptur innom Chile. Kan også anbefale en tur rundt i midtøsten (libanon, syria, israel, jordan og muligheten for en tur over til egypt), men her bør sjekke forholdene før du reiser og studere kulturen veldig godt. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Skal man begynne å daffe rundt på den måten kan hele turen fort ta over en uke. Lenke til kommentar
Travellingman Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Thailand bør være selvskreven http://travellingman-thaiblogg.blogspot.com/ Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 St. Petersburg og Moskva er to fantastiske byer hvis man vil se spektakulær arkitektur. Det er utrolig mye fint i Moskva. Jeg er nesten litt overrasket av at Russlad ikke er fåreslått ennå. Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Hue i Vietnam skal visst være veldig bra=) Mange severdigheter der, blant annet et citadel. Lenke til kommentar
gunnern Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Jeg ville i hvert fall dratt innom New York og Barcelona hvis du ikke allerede har vært der. Ellers er jo ikke Miami så dumt. Og hva med en tur til India, Thailand, Kina og Egypt? En liten tur i Sharm el Sheikh som avslapping, og deretter inn til Kairo er heller ikke dumt. "Jorden rundt" tanken har vel alltid sittet bak i hodet, men har nå blitt mer og mer fristende, og det har aldri vert så nært som nå at tanken kan bli en realitet:) Jeg har ikke vert så mye ute å reist, men har vert i Paris, Praha, og noen måneder i Kenya. Så jeg er ikke så oppdatert på hvor det er "verdt" å reise. Jeg skriver "verdt" fordi det kommer selvfølgelig an på hva man er ute etter ; strandliv, storbyliv, natur, etc etc. Ettersom det er jeg og min far som er inne på tanken å reise litt rundt i den vide verden, blir ikke strandliv særlig prioritert Vi er heller ikke komt noe langt i planleggingen, da temaet kom opp for bare noen dager siden. Men jeg tenkte at jeg skulle sjekke litt rundt på nettet etter diverse "nødvendig info" Vet ikke helt hva jeg mener med det da men..... vi får se Vel, først og fremst lurer vi på å ta det litt etappevis, feks et kontinent om gangen, så hjem, og så reise til et nytt. Dette er jo litt mer "upraktisk" med tanke på jobb, men, det kan vel gå om man har en snill sjef og jobber inn litt *Noen som har tips om langd/byer/steder det er verdt å stikke innom? *Reiserute tips ? Plass til plass *Nettsider som kan vere av interesse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå