Chavalito Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Hvis du vil bruke Catalyst kontrolpanel til å regulere viften, bør du reversere det du gjorde i Rivatuner. Jeg bruker selv Rivatuner da jeg synes den er bedre, men hver sin smak. Du bør kanskje fjerne den vifte reguleringen fra Rivatuner før du avinstallerer det. Endret 4. februar 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
serru-d Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Ikke ha windows update på auto,velg manuell her.hvis ikke legger du 2stk drivere opp på enannen,ikke bra kombo.bare ett lite hint da jeg ikke vet hvike vaner du har ved install av drivere SORRY.. Dette gjelder bare Nvidia-skjermkort. Beklager. Lenke til kommentar
BoondockSaint Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) no worries serru-d. Har avinstallert rivatuner, avinstallert catalyst, installerte på nytt. Nå har jeg ikke gjort noen ting inne på ccc, og vifta på skjermkortet går fremdeles ikke Noe som er rart er at det vises på ccc at vifta går på 90 % What to do? Endret 4. februar 2009 av BoondockSaint Lenke til kommentar
SIR WOLFIE 87 Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Da er det jo tydelig at det er feil med kortet, så du er nok nødt til å returnere det, hvis du ikke vet hvordan du bytter ut vifta til en annen (dette bryter garantien tror jeg). Lenke til kommentar
serru-d Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Inne i Catalyst control center velger du: Enable ATI Overdrive. velg også: Enable Manual Fan control,sett denne gjerne til 100. Lenke til kommentar
serru-d Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Hvis viften ikke går rundt i det hele tatt,er det noe gale.. Ingen ledninger som ligger i veien for GPU-viften?ikke..defekt?! Lenke til kommentar
serru-d Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 En ting til. Hovedkortet ditt,type? La du inn vista etter bytte av skjermkort? hadde selv GTX8800 som ble byttet ut med ett 4870X2. Dette likte ikke Vista,måtte legge det inn på nytt for å få pcn stabil. Bare en tanke. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 no worries serru-d. Har avinstallert rivatuner, avinstallert catalyst, installerte på nytt. Nå har jeg ikke gjort noen ting inne på ccc, og vifta på skjermkortet går fremdeles ikke Noe som er rart er at det vises på ccc at vifta går på 90 % What to do? Det som står i CCC er i mange tilfeller ikke korrekt. Mitt CCC viser at viften går med 50%, det er reinspikka løgn. Som sagt, jeg foretrekker Rivatuner for der har jeg full kontroll. Setter jeg viften til 40% i Rivatuner, hører jeg tydelig at viften øker rpm. Har den på Auto nå da, men fort gjor tå forndre til Fixed og øke hastigheten. Lenke til kommentar
BoondockSaint Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) takker nok en gang for mange og gode svar. Har enabla overdrive og satt vifta på 100%, ingen reaksjon på vifta. Temperaturen på skjermkortet ligger nå på rundt 75 grader, grunnet en stor sommervifte jeg har satt oppå den. Hovedkortet jeg har er et gigabyte 965P-DS4. Som sagt så har jeg nylig reformatert PC'en, så har lagt inn vista på nytt etter bytte av skjermkort ja. Ikke noe liv fra vifta. Det er heller ingen ting som ligger i veien for vifta. (beklager for at det tok så lang tid for svar, dro ut en ledning ved feil, og tok litt tid før jeg skjønte hva som var galt) Endret 4. februar 2009 av BoondockSaint Lenke til kommentar
Entim Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Avinnstallerte du Nvidia driveren når du byttet skjermkort? Det bør du gjøre. Lenke til kommentar
BoondockSaint Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Avinnstallerte du Nvidia driveren når du byttet skjermkort? Det bør du gjøre. Som sagt, har reformatert PC'en, så fint lite nvidia igjen her. Så det ser ut som om jeg har et defekt skjermkort? løsningen blir da å få returnert det og få et nytt, eller er det noen andre muligheter? Lenke til kommentar
SIR WOLFIE 87 Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 takker nok en gang for mange og gode svar. Har enabla overdrive og satt vifta på 100%, ingen reaksjon på vifta. Temperaturen på skjermkortet ligger nå på rundt 75 grader, grunnet en stor sommervifte jeg har satt oppå den. Hovedkortet jeg har er et gigabyte 965P-DS4. Som sagt så har jeg nylig reformatert PC'en, så har lagt inn vista på nytt etter bytte av skjermkort ja. Ikke noe liv fra vifta. Det er heller ingen ting som ligger i veien for vifta. (beklager for at det tok så lang tid for svar, dro ut en ledning ved feil, og tok litt tid før jeg skjønte hva som var galt) 75 grader ved load eller idle? Jeg ville returnert kortet snarest, jo fortere du gjør det jo fortere får du det tilbake (bruk et annet kort i mellomtiden om du har det). Lenke til kommentar
BoondockSaint Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Ok, jeg får gjøre det. Ser ikke noe annen løsning. Denne tråden er herved LØST! Takker stort til alle som har hjulpet meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå