erikstein Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Jeg vil ha nytt skjermkort. Etter å ha hatt gf2 ultra et år nå. Så vil jeg prøve noe nytt. Men kravene mine er ganske høye. Så jeg lurte på om noen vet om produsenter som selger kort som har noe av det jeg vil ha....jeg ramser opp: 1. Det må ha meget god 2d. (stor skjerm) 2. God 3d til spill, aka gf3 eller ati 8500 (?) 3. God TV utgang, jeg vil se divX på tv'en. 4. Prisen skal ikke være langt oppe i 4-5000,-.. Noen gode seriøse forslag? Merke osv, er uinteressant, men jeg vil ikke ha "wannabe" Ati kort egentlig. :smile: Noen snille som vi hjelpe ? Ps: har du et kort å selge, kjøper jeg også brukt :razz: Lenke til kommentar
copycatz Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Det må vel bli ATI da. Geforce3 har ikke noe særlig god TV-utgang etter min mening fordi kortene i utgangspunktet enten bruker S-video eller VGA-utgangen. Nå finnes det programmer som gjør at du kan bruke begge utgangene samtidig, men da må monitoren din støtte visning i 50Hz. Geforce er heller ikke så veldig god på 2D. Du merker det best i veldig høye oppløsninger. Skulle jeg kjøpt meg et topp skjermkort i dag ville det blitt ATI 8500 Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 19. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2002 Er jo det jeg vil ha selv også..tror jeg...men saken er den at det å skaffe slike kort er jo bortimot umulig. Men jeg har lest at det er noen få geforce modeller som har meget god 2d også...var her på forumet et sted...LeadTech? tror jeg det var...men jeg finner da selvfølgelig ingen som selger disse kortene.. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Du kan kjøpe et GF3 Ti500 kort og fjerne lavpassfilteret på utgangen for å forbedre bildekvaliteten i høye oppløsninger (2d). Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 19. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2002 jeg må jo være passe gærn hvis jeg prøver å modifisere et slikt kort (?) Så en her som hadde gjort det med et gf2 kort. det gikk jo rimlig dårlig (da kortet ikke funket etterpå). Noen som har noen geforce3 kort med MEGET god 2d og tv out å anbefale? Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Det er ikke noe vanskelig å "modifisere" kortet på denne måten. Sålenge du følger "bruksanvisningen" til punkt og prikke går det helt fint, men dette er selvsagt helt opp til deg. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 ingen tvil ati ruler på video redigering og slikt. kjøp ati! Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Les denne artikkelen om du ikke har gjort det allerde: http://firingsquad.gamers.com/features/fanboy2/ Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Vi er da ganske nærme et generasjonsskifte på skjermkort...så, om du vil blåse av 4 - 5000 kr...og du har et bra GF2 kort..hvorfor gå opp et "lite" hakk til GF3..når GF4 burde komme om en mnd eller to...spar pengene, sette de i http://www.skandiabanken.no og få 6.2% renter, og kjøp et GF4 kort om 2 mnd, og for rentene de to mnd..så kan du kjøpe en sjokolade i tillegg. AKIRA Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 20. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2002 Har ikke sett noen g3 kort til 5000,- ennå. Det jeg vil ha er et kort med meget god 2d, god tv ut og helt okei 3d (ikke dårligere enn gf2 ultra ihvertfall). Gf3 ti500 er jo det "råeste". Dessuten så er det ingen som selger leadtek gf3 ti500 som jeg kan se...heller ingen som har ati retail kort inne :sad: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå