Oook Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Som emnetittelen sier. Forslag til beste hodetelefoner til S9 mottas med stor takknemlighet Skal brukes til hverdagslige ting, på buss til og fra skole og andre ting man gjør i løpet av en normal dag. Lukket eller åpent spiller ikke så mye rolle, helst ikke ørepropper. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Sennheiser PX100 for åpent, AKG K518DJ for lukket. Mange som sverger til portapro, men ta det fra en som har begge deler - det er ikke noe god løsning om du liker bassKVALITET over KVANTITET. Med en S9 har du BBE effekter som kan gi deg akkurat den lyden du vil uansett, og PX100 spiller såpass mye renere og bedre enn portapro at du vil tjene på det uten å kompromisse Lenke til kommentar
Oook Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Takk, Captain Ødegård Lenke til kommentar
Qwertyytrewqx Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Til... Cowon S9? Den har jeg og (vi er likesinnede ser jeg. Ergo, smarte). Skal du virkelig gi såpass lite for hodetelfoner til en multimediespiller med en lydbrikke fra øverste hylle?... Det hendige med Cowon mp3spillere generelt er at de har evne til å drive større hodesett uten å måtte ha volumet i taket. Når volumet er skrudd rundt maks, blir lyden stygg, uansett spiller (etter min erfaring). Da jeg oppgraderte til hodetelefoner til over tusenlappen, gikk jeg en ubeskrivelig opplevelse i møte. All musikken jeg var gått lei av ble som ny igjen. Detaljer jeg ikke hadde lagt merke til før krydret hele musikkbiblioteket mitt PS: Hodetelefonene i linken er langt billigere andre steder. Sjekk på Kelkoo f.eks. New headphones = renewed music experience (if you're a music lover) Endret 28. februar 2009 av PowerTorsk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Til... Cowon S9? Den har jeg og (vi er likesinnede ser jeg. Ergo, smarte). Skal du virkelig gi såpass lite for hodetelfoner til en multimediespiller med en lydbrikke fra øverste hylle?... Det hendige med Cowon mp3spillere generelt er at de har evne til å drive større hodesett uten å måtte ha volumet i taket. Når volumet er skrudd rundt maks, blir lyden stygg, uansett spiller (etter min erfaring). Da jeg oppgraderte til hodetelefoner til over tusenlappen, gikk jeg en ubeskrivelig opplevelse i møte. All musikken jeg var gått lei av ble som ny igjen. Detaljer jeg ikke hadde lagt merke til før krydret hele musikkbiblioteket mitt PS: Hodetelefonene i linken er langt billigere andre steder. Sjekk på Kelkoo f.eks. New headphones = renewed music experience (if you're a music lover) nja, 4-500 kr er vel omtrent det de du linket til BURDE kostet Lenke til kommentar
Qwertyytrewqx Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Til... Cowon S9? Den har jeg og (vi er likesinnede ser jeg. Ergo, smarte). Skal du virkelig gi såpass lite for hodetelfoner til en multimediespiller med en lydbrikke fra øverste hylle?... Det hendige med Cowon mp3spillere generelt er at de har evne til å drive større hodesett uten å måtte ha volumet i taket. Når volumet er skrudd rundt maks, blir lyden stygg, uansett spiller (etter min erfaring). Da jeg oppgraderte til hodetelefoner til over tusenlappen, gikk jeg en ubeskrivelig opplevelse i møte. All musikken jeg var gått lei av ble som ny igjen. Detaljer jeg ikke hadde lagt merke til før krydret hele musikkbiblioteket mitt PS: Hodetelefonene i linken er langt billigere andre steder. Sjekk på Kelkoo f.eks. New headphones = renewed music experience (if you're a music lover) nja, 4-500 kr er vel omtrent det de du linket til BURDE kostet Jeg håper for guds skyld du har prøvd dem, siden du kommer med det utsagnet?... Har ikke kommet over noe til 4-500 kr. som har vært i nærheten. Jeg prøve HD 600 (koblet til i en stand på en messe). De er er eneste som hørtes ut som noe i samme klasse. Det kan godt hende de er bedre enn det jeg hørte, da de var koblet til en kilde jeg ikke vet noe om... Poenget mitt var (now pointing out the obvious) at billige hodetelfoner er dumt når spilleren klarer så mye mer. Og den berømte Captein Ødegård bør vel ha bedre skikk i systemet enn å kritisere lydutstyr han ikke har testet selv Det eneste jeg selv finner som et minus ved hodesettet er at oppbygningen ikke er laget for folk som løper til toget (les: meg) og at de krever mye trøkk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Har såvidt testet de ja, for en stund siden. Er samme type merkeproblem som med bose, det blir populært fordi det høres bra ut, men etter feil prisskala. Det eneste av creative sine hodetelefoner som høres mer eller mindre ok ut etter pris IMO er de på lavenden, ep630, hq1700 etc - da de er rebranda OEM hodetelefoner. Når det gjelder dyrere produkter får du ikke det du betaler for, dvs du legger kanskje til 100 kr i pris og får 20 kr bedre lyd. Har du aldri hatt noe med skikkelig lyd før, så vil nesten hva som helst høres bedre ut, men det er ikke dermed sagt at det er bra kjøp. for 1500 kr når du opp til mange hodetelefoner laget av produsenter som faktisk kan lyd, og der du får det du betaler for. Hvis hd600 - åpne hodetelefoner på en bråkete messe, 300 ohm som sikkert ble drevet av en bærbar cd spiller eller liknende er eneste referansematerialet ditt bør du ta en tur på en lokal musikkbutikk og teste ut litt ordentlige merker. Man kjøper ikke lyd i den prisklassen hos spaceworld eller hvor det enn er du fikk tak i de greiene. Lyd er subjektivt så det kan jo hende at lydsignaturen på aurvana xfi er det som passer deg best, men hvis du virkelig liker lyd bør du unne deg å iallefall høre noen hodetelefoner der researchkostnaden har gått inn i lydforbedring ikke merkenavnutvikling xD Endret 1. mars 2009 av Slettet+89234341 Lenke til kommentar
Qwertyytrewqx Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Er du sikker på at du mener HQ-1700? De har (IMO) sølete bass og såpass lite mellomtone at forskjellen på sangstemmer blir borte (spesielt forskjellen på rappestemmer). Diskanten skjærer meg i øra på volumet jeg foretrekker. En venn av meg prøvde dem, og skvatt til, for og så dra dem av seg med et sjokkert ansikt. "Er det er seriøst Creative?" sa han. Jeg kjøpte dem for en stund tilbake, og sluttet å bruke dem til fordel fra å gå tilbake til Aurvana in-ear som hadde nøyaktig (og ikke overflødig) bass. Aurvana in-ears'ene er litt overpriset, men de passet meg bedre. Jeg synes ikke lyden på X-Fi'ene er perfekt. Den mangler litt åpenhet eller noe sånt. Klarer ikke helt å sette fingeren på hva nøyaktig det er jeg ikke liker, men noe er i veien. Uansett prøvde jeg HD 600 på Senheiser standen, hvor de var koblet til stativet. Jeg hørte at lydkilden ikke var stort bedre enn et billig PC lydkort. Uansett kan jeg unnskylde meg med at jeg var Creative fanboy før, og gikk da uten å tenke først til Creative sine hjemmesider for å finne det dyreste de hadde - og alle testene jeg fant var positive til dem i tillegg. Hvis jeg vil ha så balansert og "riktig" lyd som mulig, hva bør jeg da kjøpe? HD 650? X-Fi'ene kunne hatt riktigere (hvis det er et ord) bass, og HD650 sies å ha det. Vurderer å spare penger (i en evighet, siden jeg bare er 17 uten særlig inntekt) til å kjøpe hd 800, bare for å være sikker på at lyden er så bra det går an. Er det verdt å betale såpass for et hodesett, eller vil HD650 gjøre seg like greit? Og hvor mye må jeg investere i ekstrautstyr for å full ytelse ut av noe sånt? Endret 1. mars 2009 av PowerTorsk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 HQ1700 er greie i forhold til pris... i den forstand portapro er grei i forhold til pris. Har sett HQ1700 nede i et par hundrelapper før de ble borte fra markedet (kostet vel 500 når de kom), og i det prissegmentet finnes det veldig lite av lukkede hodetelefoner. Ville aldri brukt dem selv, men det er nå iallefall bedre at folk tasser inn på spaceworld og bruker et par hundre kr på noe som er verdt en hundrelapp enn at de tasser inn og bruker 2500 kr på noe som er verdt 500. Skal du ha mest mulig nøytral lyd er HD650 et greit valg. Du trenger da en hodetelefonforsterker samtidig, kan ikke drives direkte uansett om du har S9. Lenke til kommentar
Qwertyytrewqx Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 HQ1700 er greie i forhold til pris... i den forstand portapro er grei i forhold til pris. Har sett HQ1700 nede i et par hundrelapper før de ble borte fra markedet (kostet vel 500 når de kom), og i det prissegmentet finnes det veldig lite av lukkede hodetelefoner. Ville aldri brukt dem selv, men det er nå iallefall bedre at folk tasser inn på spaceworld og bruker et par hundre kr på noe som er verdt en hundrelapp enn at de tasser inn og bruker 2500 kr på noe som er verdt 500. Skal du ha mest mulig nøytral lyd er HD650 et greit valg. Du trenger da en hodetelefonforsterker samtidig, kan ikke drives direkte uansett om du har S9. HQ-1700 er fortsatt i salg på Spaceworld. Kan du gi noen eksempler på noen hodetelfoner med like bra/samme lyd som X-Fi'ene til 700 eller mindre, så vil jeg gjerne teste dem, for å kunne anbefale til andre jeg kjenner som er på jakt etter headset. Kjenner en del sånne... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Kommer helt an på hva slags lydpreferanser de har, hodetelefontype etc. Det er stort sett slik at det er et lite hopp i pris fra 6-700 og opp til rundt 1500, er mindre i den klassen enn over/under. Sennheiser har vel noen greier i 5xx serien i den prisklassen, som er høyt aktet. Personlig har jeg funnet de to hodetelefonene jeg liker best og bruker så en stund siden jeg har prøvd ut det forskjellige som finnes. Lenke til kommentar
Qwertyytrewqx Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Jeg har irritert meg kraftig over prishoppene mellom klassene. Det irriterer at forskjellen er såpass liten mellom 6-700 og 1500+. Jeg mener uansett det er greit, siden lyd er uvurderlig. Snakker vi om HD 201 f.eks. ? Jeg testet (desverre) en del av spekteret fra en hylle på Elkjøp. Som vi begge vet, er ikke Sennheiser gode på å velge musikk å spille fra de ikke-så-tillitsvekkende kildene, så bassen hørtes hard ut på nesten alle hodetelefonene. Som sagt vil jeg ha så naturlig balansert signatur som mulig. Derfor bruker jeg ikke DJ hodesett med en kilo bass og 50 gram mellomtone, hvis du skjønner. Jeg mener bastant at forskjellen ikke er stor, men merkbar nok mellom lyden i hodetelefonene mine og spekteret under dem. Jeg er forsåvidt enig i at de er overpriset, tatt lyden alene i betraktning. Noice cancelling er uvurderlig på bussen som du sikkert vet, så det vier vel kanskje opp. Jeg skal nok en tur på Elkjøp for å trygle meg til å koble til S9en min, så jeg kan sammenligne med mitt eget utstyr Takk for alle svar Jeg mistenker at du synes jeg en smule innpåsliten og sta. Du får ha forumnoobheten unnskyldt inntil jeg blir litt mindre påståelig (les: eldre) PS: Forresten har jeg et par kompiser som venter spent på anbefalinger på hodesett med samme kvalitet som mitt til under tusenlappen. Jeg fortalte nemlig at en mod fra abi mente det fantes; noe som naturlig nok vakte interesse xD Endret 1. mars 2009 av PowerTorsk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Støykansellering er kjekt, men foretrekker lydisolering. Propper er derfor veldig kjekt hvis du takler det/liker den type hodetelefoner. For rundt tusenlappen i proppeland har du phonak audeo pfe som er ganske nøytrale og nok passer den lydtypen du ser etter. Ellers er det som sagt vanskelig å påpeke noe spesielt i den prisklassen da det er lenge siden jeg har "tukla" med den og lydpreferanser er så forskjellige. PX100 til 300 kroner er en av mine personlige favoritter uansett prisklasse, og hadde jeg hatt et budsjett på 1000 kr (der propper var uaktuelt og blokking av støy ikke viktig) ville jeg fortsatt tatt de. Andre folk som du nok vet sverger til portapro fordi de liker basskvantitet over basskvalitet. Sennheiser HD555 koster rundt 800, det er vel de mest kjente i den klassen og kan testes på hifiklubben. Et annet problem er at om hodetelefonene skal brukes portabelt så går den fysiske størrelsen opp i den prisklassen óg. DEtter jeg kjøpte DT770 sluttet jeg å se etter store hodetelefoner så det er stort sett det man kan teste i butikker jeg har prøvd selv i den prisklassen, og av tillegnet kunnskap om ikke-prøvde hodetelefoner er det mest portable hodetelefoner jeg har sett etter siden DT770. Billigere hodetelefoner er ofte laget for bærbar bruk mens de blir større og mer hjemmedesign når du går opp i pris. AKG K518DJ som koster ca 500 kr er en gammel favoritt blandt mange, og har hatt dem selv. De er ganske så bassete, og lider generelt av å være lukkede samt ikke den beste komforten, men de bør nevnes da de er portable. Har selv alltid hatt lyst til å prøve ATH-ES7 som er steget opp fra K518DJ, lukkede bærbare hodetelefoner. Sies mye pent om dem men har aldri prøvd dem selv. Apple store hadde dem før til 1095 med gratis porto som putter dem i 1000 kroners klassen (samme hvis du får tak i dem fra utlandet) men med pixmaniaprisen + porto som vel er eneste mulighet i norge da kommer de en del over prisklassen. Så har du HD25, som er kjent for å være de beste portable fullhodetelefonene. De koster rundt 2000, men det finnes en billigutgave til 1100 kr. Har egentlig ikke peiling på hvordan denne er i forhold, er bare klar over at den eksisterer. Sist men ikke minst fortjener vel grado å nevnes. Norske prisen på SR60 er 1000 kr (koster 500 i usa og det er kun pga høy dollarkurs, så er ganske mye satt opp). De er ganske godt likt, har bare prøvd dem såvidt selv. En "ukjent juvel" i norge IMO er alessandro MS-1, som er grado-lagde hodetelefoner fra alessandro. Disse er vel de mest nøytrale av de jeg har nevnt her, hadde dem selv en stund (byttet dem til meg på headfi mot et par Goldring DR150 som forøvrig koster 999 på hifiklubben - verdt å sjekke ut de óg spesielt siden du kan teste dem selv). MS1 koster 700 kr med gratis porto IIRC, så selv med fortollingsvgift på ca 100 og mva på 175 passer de i 1000 kroners klassen. Vil ikke peke på noen spesielle her da alle nevnt er hodetelefoner jeg ikke har tuklet med selv på en stund, og jeg husker bare hvorvidt jeg likte dem og ikke nøyaktig hvilke som hadde 2% mer bass enn de andre. Alle disse har veldig forskjellige egenskaper som passer til forskjellig bruk. Phonakproppene er dog de jeg nok vil anbefale, selv om jeg ikke har testet dem selv, de får veldig gode kritikker av folk med litt i toppen. Du snakket om at du synes xfiene ikke er åpne nok, det kalles soundstage - god soundstage gir deg muligheten til å høre hvor instrumenter er plassert etc. Åpne hodetelefoner er generelt sett bedre enn lukkede på det feltet, og HD650 vil definitivt gi en stor forbedring motfor xfi. Du har en S9 som holder i massevis, MEN elkjøp har sansa clip nå til 299 og sansaspillerne sin spesialitet er god soundstage. Nå er ikke det en nedrakking av S9 sin lydkvalitet, forskjellen er ikke slik at du skvetter når du hører clip vs S9 og forskjellen ved oppgradering av hodetelefoner er galaktisk mye større, men hvis du liker å sitte å sammenlikne lyd så er det ikke mange lappene for en ekstra leke i sekken (også er den jo satans sexy ). Endret 2. mars 2009 av Slettet+89234341 Lenke til kommentar
Qwertyytrewqx Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) WOW Takk! Nå har jeg mye å sniffe rundt på, og jeg er heldig nok til å eie både Clip og S9 (Selvom jeg skulle ønske min var rød. Den ER sexy!) På et Logitech anlegg jeg testet med på litt over midt på treet volum (fra kilden) høres S9en udiskutabelt åpnere og penere ut en Clipen. Til og med ifølge en tilskuer i rommet hvor jeg testet som ikke har særlig peiling i det hele tatt. Men i hodetelefonene mine var de umulige å skille før å ha testet en stund. Skal vurdere litt hva jeg gjør. Blir enten Phonak Audeo, HD 650, ellers tar jeg den helt ut og sparer opp til HD 800 *sikler* Jeg kjøpte forresten S9 i håp om å slippe amp for å få nok trøkk. S9en gir nok trøkk, men lyden på volumet med det trøkket har IKKE samme soundstaget som hvis man skrur et par hakk ned. Det kan hende jeg tar feil, men jeg TROR jeg hørte at Clipen hadde LITT kaldere mellomtone... Pixmania kommer jeg aldri til å stole på etter å ha lest hva kundene deres har å si på Prsiguide Endret 2. mars 2009 av PowerTorsk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 HD800 er vel litt overdrevet, uansett så er det mange stoppesteder prismessig mellom HD650 og den. Skal du ha HD650 må du ha forsterker, men samlet blir det uansett myyyye billigere enn HD800 (som du fortsatt må ha forsterker på) Lenke til kommentar
Qwertyytrewqx Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Grunnen til at jeg føler en sterk trang til HD 800 er denne siden. Ikke fortell meg at du ikke engang får litt lyst på de etter å sett gjennom Sennheiser sin egen presentasjon. I tillegg til at de ser ubeskrivelig bra ut, er jeg sikker på at det er en god følelse når man tenker på at det faktisk ikke finnes bedre alternativer. På den andre siden av saken ville det ta meg over et halvår å spare til noe i denne prisklassen. Og på toppen av det måtte jeg garantert kjøpt forsterker osv, noe jeg ikke kan NOE om. Høres denne typen hodetelefoner (også HD 650) dårlige ut uten forsterker? Eller er det som forskjellen på en standard mp3spiller og et high-end lydkort? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Kan ikek si jeg noen gang har fått lyst til å kjøpe noe etter å ha sett produsentens beskrivelse mer inhabil info skal man lete lenge etter. Jeg tviler uhyre mye på at HD800 kommer til å være verdt hver eneste krone. Du mp ha forsterker på så tungdrevne hodetelefoner. Både lydkvalitet og volum lider sterkt om du kjører noe slik direkte fra spiller/lydkort Lenke til kommentar
Qwertyytrewqx Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 For meg er hver minste lille bit av bedre lydkvalitet verdt en pris i valutaen LG (livsglede). Den er for øyeblikket verdt en god del mer enn krona, så det får gå Kan du tenke deg omtrentlig hvor mye penger jeg vil måtte legge i ekstrautstyr for noe sånt her? Trenger ikke være så eksakt at det gjør noe, men jeg ville satt pris på noe å se etter, hvis du skjønner ideen min. Grunnen til at jeg ble såpass fristet av nettsiden deres var at de faktisk var ærlige, uten å overhype, som f.eks Creative gjør. "The sound of perfection" som visstnok bor i Zen X-Fi er grunnen til at jeg ikke kjøpte den. (Beklager, Creative ) Sennheiser sier at målet bak prosjektet var å lage perfekt lyd, uten å en eneste gang påstå at de gjorde nettopp det. Det kaller jeg profft. Med en så stor prislapp, hadde jeg turt å hype LITT mer. Infoen jeg så etter var ikke innhabil. Det er vanskelig å lyve på et specsheet Et "problem" de ikke nevnte var at man kanskje ikke bør ta med seg slikt på bussen...? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Hodetelefonkvalitet kan ikke leses av et specshet Skal du først ha HD800 bør du legge i noen tusenlapper i en forsterker. Ikke noe du bør drasse med deg på bussen nei Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Det kan hende Sony D-25 klarer å få lyd i HD 800, hadde vært artig å dratt med seg åpne hodetelefoner til 10k på bussen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå