Gå til innhold

Feelgood music til en som har mista dama.

Josso

Anbefalte innlegg

Hey

På lørdag så får jeg besøk av en kompis som sliter litt, da han netopp har mista dama han har delt de siste 3 åra med.

Jeg vil lage det så hyggelig så mulig, vi skal dele en kasse pils og bare gjøre "Kompis ting", spille xbox, se film og hele pakka... Han bryr seg veldig mye om musikk, og vet at han har fort for og høre på "deppe" musikk med en gang ting kan bli vansklig.

Derfor lurer jeg på om noen her kan anbefale mye "feelgood" musikk? Slik som jeg bare kan ha på i bakgrunnen når vi spiller osv.

Tusen takk for hjelp og alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med fleReK. Mye snæx fra den tiden der.

Ellers har du vel sikkert noen gamle cder med mcmusic eller absolutt music. Det funker bra på fest ihvertfall, når de fleste er fulle that is :p Men det blir liv.

"Be my lover, wanna be my lovaaa" hehe...morsomt! :)

Lenke til kommentar

Musikk er veldig individuelt så jeg kan vel egentlig bare snakke for hva som hjelper meg i slike stunder. Du må finne ut om det passer deg/kompisen din selv. :) Alt dette er utdrag fra min egen lille feel-good-fredags-party-liste som får meg til å danse og sprette. Veldig varierte greier siden jeg hører på stort sett alt. Nesten flaut sprik i sjangre men :)

Mika - Grace Kelly (+ annet av Mika og/eller Scissor Sisters).

Motorhead - We Are The Road Crew

Parlament - Flashlight (kan anbefales på det varmeste!)

Raga Rockers - Noen Å Hate

Queen - Don´t Stop Me Now (funker på meg uansett hva det er. Sitter som et stort glis etter 3 minutter energisk gauling fra Freddie uansett utgangspunkt.)

Rolling Stones - Satisfaction

Rolling Stones - Start Me Up

Michael Jackson - Beat It

Madcon - Liar

Britney - Piece of me

Britney - Radar

Britney - Womanizer

Commodores - Machine Gun

Daft Punk - Harder, better, faster, stronger

Datarock - Fa fa fa

Datarock - Computer Camp Love

Lars Demian - Stjärnan och Karriären

Lars Demian - Ängla Tango

Lars Demian - Pank

Justice - Phantom

Justice - Phantom pt. 2

Justice - DANCE

Justice - Thhhhhhheee Parrttty

Duran Duran - Wild Boys

ELO - Mr. Blue Sky

Funkadelic - I´ve Got A Thing, You´ve Got A Thing (Egentlig ALT av Funkadelic kan settes på).

GangStarr - Full Clip

Happy Mondays - 24 Hour Party People

Håkan Hellström - Kom Igjen Lena!

Jennifer Lopez - It Aint Funny

Jennifer Lopez - Im Real

Janet Jackson - Feedback

Janis Joplin - Piece Of My Heart

Om noe faller i smak så kan jeg gjerne kjøre på med mer. Selvutnevnt konge av harry blandinger på vorspiel.

Lenke til kommentar

Off jeg føler skikkelig for kameraten din, kjærlighet er verdens værste ting, men også verdens hærligste ting.

Jeg personlig ville grått meg i hjelp og ikke tenkt på noe musikk i det hele tatt, ingenting ville fått meg i humør. :p

Må bare legge til også at veldig bra at du stiller opp for kameraten din, deg skulle det hvert fler av.

MEN om jeg ABSOLUTT skulle hørt på noe, ville det vel hvert kanskje noe av nickleback. med en desh av hard dance mania og røre det sammen med en liten luxus leverpostei. Og derreter helle litt greenday over. så blir det nok kanskje en bra rett. A La Welle :)

Lenke til kommentar

Tusen takk for mange fine svar! Alt skal sjekkes ut! :thumbup:

Spesiell takk til deg Niko, skal ta meg en runde på youtube og se hva jeg finner :)

Welle2k:

Sant det, det er helt jævlig og miste noen man er glad i, er ikke mer enn et år siden det samme hendte med meg. Så det er bare og støtte mest mulig opp til alle som skulle trenge det! :)

Lenke til kommentar
Tusen takk for mange fine svar! Alt skal sjekkes ut! :thumbup:

Spesiell takk til deg Niko, skal ta meg en runde på youtube og se hva jeg finner :)

Welle2k:

Sant det, det er helt jævlig og miste noen man er glad i, er ikke mer enn et år siden det samme hendte med meg. Så det er bare og støtte mest mulig opp til alle som skulle trenge det! :)

Håkan Hellström-anbefalingen er jeg med på!

Lenke til kommentar
Han bryr seg veldig mye om musikk, og vet at han har fort for og høre på "deppe" musikk med en gang ting kan bli vansklig.

Hva slags musikk liker fyren?

Mye gla' musikk som er enerverende, personlig ville jeg satt på noe fra Abstrakt Algebra. Kan nok oppfattes som smådepressivt for utenforstående, men gjør en i godt humør... umulig egentlig og anbefale noe konkret uten mer info. om vedkommende :shrug:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hey

På lørdag så får jeg besøk av en kompis som sliter litt, da han netopp har mista dama han har delt de siste 3 åra med.

Jeg vil lage det så hyggelig så mulig, vi skal dele en kasse pils og bare gjøre "Kompis ting", spille xbox, se film og hele pakka... Han bryr seg veldig mye om musikk, og vet at han har fort for og høre på "deppe" musikk med en gang ting kan bli vansklig.

Derfor lurer jeg på om noen her kan anbefale mye "feelgood" musikk? Slik som jeg bare kan ha på i bakgrunnen når vi spiller osv.

Tusen takk for hjelp og alle svar!

det er ikke vits å høre på sånn love sanger i alle fall, hør på skikkelig hard rock eller metal og få følelsene ut!

Lenke til kommentar

Trur eigentleg at det beste for at han skal komme i godt humør av musikk, vil vere at han speler nokon gode låtar som gjer han gode assosiasjoner, noko han liker godt. Det er ikkje nødvendigvis "glad-musikk" som gjer deg mest glad. Sjølv synest eg Belle & Sebastian er bra viss eg vil bli gladere.

Edit: ah, sorry. Las ikkje tråden fullstendig :)

Endret av xersess
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...