Teds Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) Hei, Sitter nå og grubler over et ganske så snedig problem jeg aldri har vært borte i før. Har en bærbar maskin inne for tradisjonell vask, og ved hjelp av norbat ble denne vasken en dans på roser; takk! Likevel sitter jeg nå i etterdønningene med et ganske så irriterende oppstartsproblem. Maskinen starter opp som vanlig, men når den kommer inn på skrivebordet virer det som om "piltast ned" er default satt til å være trykket. For merker man ikonet øverst i venstre hjørnet, vil den blå markøren automatisk flytte seg ned til det nederste ikonet på venstresiden. Dette gjenspeiles over alt, at "piltast ned" er konstant nedtrykket. Hvordan løser man dette? Jo, ved å trykke på en hvilken som helst annen knapp på det interne tastaturet slutter denne automatiske 'funksjonen' å fungere, men det gjør også da piltast ned som ikke responderer i noen programmer i det hele tatt. Med andre ord sitter jeg igjen med to forklaringer; Et software-relatert problem i operativsystem/BIOS som tuller opp ett eller annet. Eller et mekanisk problem hvor tasten enten er trykket så hardt ned at den registreres kontinuerlig (rart da at den kan stoppes ved andre taster), eller at noe fysisk har skjedd som trøbler i tastaturoppsettet. Et eksternt tastatur har blitt koblet til for å prøve å overstyre det interne, men uten hell. Den autogenererte flytningen nedover fortsatte selv om jeg tastet febrilsk på det eksterne tastaturet. Håper på svar på dette, for å søke etter noe slikt på Google var håpløst! Endret 3. februar 2009 av Teds Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå