Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Rød kun på høyre øye

CFM

Anbefalte innlegg

I de siste dagene har jeg blirr ganske rød på det høyre øyet. Det har begynt å klø litt og renner litt på grunn av kløinga.

Er ikke slik på venstre øye, men det klør litt i det og.

Er ikke betent rundt øyet, kun rød..

Kan det være øyekatarr eller noe sånt? Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Holder ikke med vann da?

Men det er ikke betent rundt øyet, det bare svir og er rødt..

Har jo (hatt) allergi, men det er kun nøtter og pollen. Hadde det vært nøtter hadde jeg vært på sykehuset og regner med at det ikke er noe særlig pollen ute nå :p

Endret av W202
Lenke til kommentar

Nei, hvis du har sti på øyet så er det heller ikke betent rundt øyet. Det vil klø og væske.

Vann holder ikke nei - eller forsåvidt holder det vanligvis med å ikke gjøre noe i det hele tatt, men da tar det jo lenger tid før stien er borte. Så det er egentlig helt opp til deg selv hvor lenge du vil gå og plages. Alt som ikke er dødelig/kronisk vil gå over.....

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Jo en sti er som regel det du sier der, enten bak øyelokket eller helt i nedre kant av øyelokket.

Jeg har hatt sti 2 ganger, den ene gangen gikk det over av seg selv uten noen medikamenter - tok 3 uker. Den andre gangen måtte jeg faktisk på sykhuset, der legen måtte skjære opp noen væskekanaler på baksiden av øyelokket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...