oya Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Hei! Har planer om å bruke følgende skript: link. Det som forundrer meg er hvorfor de ikke har programmert det slik at det er det opprinnelige bildet en laster opp som blir brukt når man genererer crop-bildet. Jeg hadde planer om å prøve å forandre på skriptet, men har et lite problem. Det er greit nok å få bildet til å vises med 500px bredde, selv om det er, si eksempelvis 2000px bredt. Det jeg derimot ikke får til å gjøre er å få scriptet til å omregne slik at koordinatene på det nedskalerte bilde blir korrekte. Dersom forklaringen min ikke holder mål forstår du det fort ved å laste opp et bilde med bredde på over 500px her: link Er det noen som kan hjelpe meg litt. Tror det er denne biten av skriptet som må forandres: function preview(img, selection) { var scaleX = <?php echo $thumb_width;?> / selection.width; var scaleY = <?php echo $thumb_height;?> / selection.height; $('#thumbnail + div > img').css({ width: Math.round(scaleX * <?php echo $current_large_image_width;?>) + 'px', height: Math.round(scaleY * <?php echo $current_large_image_height;?>) + 'px', marginLeft: '-' + Math.round(scaleX * selection.x1) + 'px', marginTop: '-' + Math.round(scaleY * selection.y1) + 'px' }); $('#x1').val(selection.x1); $('#y1').val(selection.y1); $('#x2').val(selection.x2); $('#y2').val(selection.y2); $('#w').val(selection.width); $('#h').val(selection.height); } $(document).ready(function () { $('#save_thumb').click(function() { var x1 = $('#x1').val(); var y1 = $('#y1').val(); var x2 = $('#x2').val(); var y2 = $('#y2').val(); var w = $('#w').val(); var h = $('#h').val(); if(x1=="" || y1=="" || x2=="" || y2=="" || w=="" || h==""){ alert("You must make a selection first"); return false; }else{ return true; } }); }); Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå