Ullsokk1 Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Heisann og god kveld! Sitter med en pentium 4 pc her med gammel DDR ram. Har tilsammen 1 gig, 2*512 den ene er PC2700 og den andre er PC3200 Så skal jeg kjøpe brukt 2*1Gig brikker som er begge PC3200 og en strømforsyning. Er det bare koble ut --- koble inn? Eller må jeg oppdatere biosen etter jeg har skifta fra 1 til 2 gig ram og ny PSU? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) Nei, det er bare å ta de gamle ut, og sette de nye inn - mens PCn er avslått selvfølgelig. Normalt vil det ikke kreves noen endringer i BIOS, men det kan hende at hovedkortet ditt trenger en oppdatering av BIOS, evnt. legge inn nyeste BIOS, slik at man er sikker på at kortet støtter den nye typen RAM. Det sjekker du på websiden til hovedkortprodusenten. Endret 3. februar 2009 av Rayline TWB Lenke til kommentar
Ullsokk1 Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Satt og leste hovedkort guiden og den skulle støtte det Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Da er alt såre vel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå