cerny Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Hei , jeg er en gutt på 15 år , egentlig alltid vært sterk i over kroppen osv... her om dagen tokk jeg 110 i benkpress , det var på en sånn marskin da , en man ikke trenger og "holde" balansen på stanga liksom , er 110 kilo bra for en 15 åring ? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Da jeg var på din alder tok jeg også ti ganger maks (100) på apparatet på skolen, uten at jeg klarte mer enn 40-50 på "ordentlig". De to tingene kan ikke sammenlignes direkte, tallene er til for å betegne fremgang på en treningsmåte alene. Skal du ha noe å skryte av, må du nok gjøre det riktig. Helst bør du legge det på is til du er fullt utvokst. Lenke til kommentar
neoman Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 vel jeg tar 115-120 maks i løs benk. og på skolen tok jeg 50 rep på 100 kg i maskin benk uten alt for mye problemer. tok også med 100 kg med 2 klasse kamerater oppå i tillegg. enkelte maskinbenker er veldig mye lettere enn vanlig løs benk. du kan ikke basere deg på hva du klarer i maskin benk. men ja klarer du 110 i løsbenk som 15 åring burde du nesten starte med styrkeløft. er antal kilo du har i hendene som teller, foreksempel i strongman øvelsen viking press klarer man 1/3- dobbelt så mye som man ville klart i vanlig overheadpress. er ikke helt sikker på hva det skyldes att man klarer så mye mere i enkelte maskinbenker. men tror det har noe å gjøre med att du har vekta bak deg. så du vipper den mere opp liksom når du presser i håndtakene. Lenke til kommentar
cerny Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 vel jeg tar 115-120 maks i løs benk. og på skolen tok jeg 50 rep på 100 kg i maskin benk uten alt for mye problemer. tok også med 100 kg med 2 klasse kamerater oppå i tillegg. enkelte maskinbenker er veldig mye lettere enn vanlig løs benk. du kan ikke basere deg på hva du klarer i maskin benk. men ja klarer du 110 i løsbenk som 15 åring burde du nesten starte med styrkeløft. er antal kilo du har i hendene som teller, foreksempel i strongman øvelsen viking press klarer man 1/3- dobbelt så mye som man ville klart i vanlig overheadpress. er ikke helt sikker på hva det skyldes att man klarer så mye mere i enkelte maskinbenker. men tror det har noe å gjøre med att du har vekta bak deg. så du vipper den mere opp liksom når du presser i håndtakene. Vekta var ikke bak , du setter på vektene på sia , eneste forskjellen er at stanga ikke kan velte for og si det sånn. Lenke til kommentar
cerny Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Smith maskin: Ja noe lignende den. Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 For all del ikke tren benk eller andre øvelser i denne over lang tid! Hadde mye skulderplager når jeg trente med smith-benk, og ikke hatt det siden jeg begynte med fri-benk. Løfter til og med mer i fribenken. Får veldig vondt i håndleddene om man har sånn at man må vri stanga av krokene før man løfter, og har litt vekt på-.- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå