Captain Slow Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) Jeg har en HP Pavilion dv6000 med, opprinnelig 2048 mb ram. Men i sta så var jeg innom bios og leste tilfeldig at det kun sto at jeg hadde 1024 mb ram! Stussa litt over det, for jeg var sikker på at jeg hadde 2048 mb ram, så jeg gikk å sjekka pakken dataen kom med og der sto det at den skal ha det. Så hva har skjedd? Jeg har nettopp formatert maskinen, og lagt inn alt på nytt, via HP systemgjennomretting. Jeg trenger litt hjelp her, så hjelp hadde vært fint. Noen som har noen tips på hva som kan ha skjedd, og hva jeg skal gjøre? Endret 4. februar 2009 av Magnus. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Du forvekslet ikke med det dedikerte minnet og feks. skjermkort minnet? Ofte dette deles på bærbare maskiner. Lenke til kommentar
Captain Slow Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) Nope, gjør ikke det, gikk inn på kontrollpanel -> system, og sjekka der, og der står det: Minne (RAM) 1024 Endret 3. februar 2009 av Magnus. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) Høres ut som en mulig maskinvare defekt. Om du forsatt har noen garanti på den ville jeg levert den til service før du eventuelt åpner den for å sjekke manuelt. Endret 3. februar 2009 av roberteh Lenke til kommentar
Captain Slow Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Nei, den garantien gikk ut i oktober, svarte... Noen anelse hva det koster å få fiksa det uten garanti, er det verdt det? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Om minnebrikkene er defekte, er det "bare" å kjøpe nye og installere de i maskinen. Om dette er en verre maskinvare defekt, feks. skade på hovedkortet, kan prosessen bli betraktelig dyrere og mer komplisert. Anbefaler å laste ned og installere MEMtest, for å sjekke minnebrikkene dine skikkelig. Før du tar en eventuell avgjørelse. Lenke til kommentar
Captain Slow Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Okei, får se hva jeg gjør. Kjipt er det uansett. Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Det har vært mye problemer med de maskinene. Har selv byttet hovedkort 2 ganger på min. Og noen jeg kjenner har også fått byttet hovedkort en sånn. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Kan være verdt å åpne luka for minne under maskina og sjekke at det sitter skikkelig i. Kan være at viberasjoner / fall har fått minnemodulen til å løsne. Lenke til kommentar
2mmy Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) Å sjekke at minnet sitter ordentlig på plass er en god ide. Hvis garantien har gått ut, er det jo alltids noe som heter reklamasjon - vil mene at den vil være 5 år for en slik feil. |2mmy| Endret 3. februar 2009 av 2mmy Lenke til kommentar
Ferrari-5005 Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) sjekk dette HP utvider garantien til 2 år og om det ikke skal fikses på garantien så har du 5 års reklamasjonsrett, men bare hvis maskinen er kjøpt privat. gjør først som de andre sier, sjekk at begge brikkene sitter på plass og at de er på riktig størrelse 1Gb hver. Endret 4. februar 2009 av Ferrari-5005 Lenke til kommentar
Captain Slow Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Jess! Jeg åpna opp og skjekka, og der så jeg at den ene ikke satt skikkelig i, fikk satt den inn og nå går det unna gunnar! Tusen takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå