Tåkefyrste Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 Jeg har et Asus A7N8X kort, og 2x256mb Corsair pc3200 ram som er laget for hastigheter opp til DDR400... Det jeg lurer på er hvordan skal jeg sette opp dette i bios... Jeg stilte minne til 100% av Cpu fsb hastighet, og når jeg starter maskinen så står det memory frequenzy at 166mhz... <--- er dette DDR? er da den reelle minnehastigheten på 333mzh, som jeg vil at den skal være? hvis ikke så må jeg vel sette minne til 200% av Cpu fsb, men da er jeg redd for at hvis det som ble nevnt ovenfor er DDR, blir den reelle klokkefrekvensen på ram'en 666mhz, og da tar den nok kveld.... Ok, det ble litt rotete forklart, men jeg håper dere skjønner, og kommer med noen gode råd! (syns forøvrig at det er litt tynt med informasjon fra Asus sin side her, burde ikke være noe problem å få klarhet i dette) Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 Jeg har et Asus A7N8X kort, og 2x256mb Corsair pc3200 ram som er laget for hastigheter opp til DDR400... Det jeg lurer på er hvordan skal jeg sette opp dette i bios... Jeg stilte minne til 100% av Cpu fsb hastighet, og når jeg starter maskinen så står det memory frequenzy at 166mhz... <--- er dette DDR? er da den reelle minnehastigheten på 333mzh, som jeg vil at den skal være? hvis ikke så må jeg vel sette minne til 200% av Cpu fsb, men da er jeg redd for at hvis det som ble nevnt ovenfor er DDR, blir den reelle klokkefrekvensen på ram'en 666mhz, og da tar den nok kveld.... Ok, det ble litt rotete forklart, men jeg håper dere skjønner, og kommer med noen gode råd! (syns forøvrig at det er litt tynt med informasjon fra Asus sin side her, burde ikke være noe problem å få klarhet i dette) Når minnet kjører på 166mhz i bios vil det være 333mhz ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå