Amonephis Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) så jeg kjøpte denne pakken http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=396675 har en 750w psu problemet er når jeg slår på maskinen så starter vifter og alt i et par sekunder så slår den seg av og starter igjen, sån går til jeg slår av strøm. jeg har testet HK og cpu utenfor kabinet ingen forskjell .. så jeg aner ikke hva som er galt .. kan HK eller cpu vere defekt ? eller psu leverer ikke nokk strøm til cpu ?HK starter og kjører uten atx 12v*2 i men booter ikke selvfølgelig. noen ideer ? Endret 3. februar 2009 av Amonephis Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Du har muligheten for å sjekke om strøforsyningen fungerer ved å "jumpstarte" den. Om du ønsker dette (for å eliminere feil), så bruk denne guiden fra Hardware.no. Dette kan du gjøre om du ønsker å sjekke om strømforsyningen din virker. Men vær forsiktig er du snill. Vil også anbefale deg å lese igjennom denne guiden fra Hardware.no, om hvordan bygge pc selv, for å slippe fallgruvene. Lenke til kommentar
Lasse92 Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) Skjekk om du har plugget inn den andre ledningen i hovedkortet som er 8 pin eller noe sånt. så kan du skjekke om ram brikkene sitter godt på plass. Endret 3. februar 2009 av Lasse92 Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Minnebrikkene er alltid viktig å sjekke. Pass også på at alle ledninger er skikkelig koblet til. Alt står beskrevet i guiden undertegnede refererte til. Lenke til kommentar
Amonephis Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) har sjekket minne brikker ingen forskjell , kjørte bare HK og cpu uten minne brikker samme problem ingen pip eller noe bare start og stopp.samme med minne brikker i. jeg så på 24 pins connectoren og det mangler 1 pin (ser tom ut ihverfall) midt på den. fungerer i den nåverende maskinen men.(leste akkurat at dette er normalt) Endret 3. februar 2009 av Amonephis Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Har du sjekket om strømforsyninger er defekt eller ei? Lenke til kommentar
Amonephis Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) Har du sjekket om strømforsyninger er defekt eller ei? den er ikke defekt jeg bruker den på min nåverende pc også Endret 3. februar 2009 av Amonephis Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Har du fulgt alle rådene i bygge PC guiden? Lenke til kommentar
Amonephis Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 jepp , leste litt om Power-Good signal kansje det er det som ikke skjer? aner ikke hva jeg skall gjøre nå annet en å prøve å finne en annen psu å prøve med Lenke til kommentar
Halky Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Hms jeg kupper denna tråden litt siden jeg har noe av de samme problem som trådstarter her. Jeg har altså disse delene: HK: ASUS Mainboard S-1366 X58 ATX 2xPCI-E Audio7.1 2xGbLAN 1394 SATA-II Raid DDR3 Retail (P6T Deluxe) Ram: CORSAIR TWIN3X 1600MHz DDR3, 6GB, DHX+, Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL8-8-8-24 (TR3X6G1600C8D) CPU: INTEL CORE I7-920 2.66G 8M LGA1366 BOX (BX80601920) CPU Vifte: NOCTUA NH-U12P SE1366 CPU Fan Socket 1366, 19,8 dBA (NH-U12P SE1366) Disse delene her er helt nye, mens PSU'en som er en MIST PSU på 600W jeg har satt inn ikke er ny siden det var den jeg brukte på den forige pc'en min som funket helt fint. Men ja over til problemet. Altså jeg har satt inn alt og satt alt så riktig som jeg kan få gjort det og alle ledninger sitter som de skal. Men det som skjer når jeg prøver maskinen er at alt starter opp, det vil si alle viftene og sånt starter og sånn holder det på i ca 1-2 minnutter sånn ca før den slår seg av igjen. Og det som også skjer er at jeg heller ikke får noe bilde på skjermen når jeg har plugget i alt og startet den opp og det liker jeg ikke helt. Har prøvd og koblet av noen ting men til uten nytte, den starter opp og går litt før den slår seg av igjen og heller ikke noe bilde på skjermen. Så det kan jo nesten virke som det er ett eller annet som ikke sitter skikkelig eller ikke får nok støm eller noe sånt. Jeg vet ærligtalt ikke hva som er feil her. Jeg leste også i boka til HK'et at PUS på 600W var minimum for dette hovedkortet og det er jo det jeg har, en MIST 600W PSU. Så jeg vet ikke om det kan være noe der som slår jeg vrang siden jeg har ett graffikk kort av typen 8800GTX som jeg vet suger en del støm. Men ja noen som kan bidra med noen tips? Lenke til kommentar
Amonephis Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 fant et lignende problem her https://www.roosterteeth.com/forum/viewTopic.php?id=2220219 men jeg skall sende delene tilbake til komplett så de får teste det, har ikke noe annet valg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå