Gå til innhold

BK: En labb ifra

TGB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først, veldig flott hund!

Jeg ville hatt fokus på øynene, som med mennesker. Nei. Det blir ikke et portrett.

Jeg mislikte også at det var såpass høy ISO som 6400. Du ser det ikke så godt, men som på snuten, og poten ser du det, og det er snuten jeg synes skal vise veldig godt frem hos hunder.

Lenke til kommentar

Takker for tilbakemeldinger. D3 har som Canon 1D serien ikke innebygd blits, bikkja er ikke veldig glad i blits heller (da stikker den). Bildet ble tatt i et dårlig opplyst rom på kvelden - bruk av ISO6400 var like mye for å finjustere "høy-iso-kunnskapene" mine, som det var for å ta bilde av bikkja.... bikkja var (dessverre for den?) det eneste tilgjengelige motivet. Den lå heller ikke 100% rolig - derfor snuten ikke er "spot-on" på skarphetsfronten.

Lenke til kommentar

Kjempefint bilde. Blikket til bokseren (?) gir harmoni og ro i bildet. Jeg har overhodet ingen problemer med ISO'en, og hadde du ikke nevnt ISO'en, vil jeg påstå at du ikke hadde fått noe kritikk for det. D3 på ISO 6400 er helt overlegent alt annet jeg har sett, de eneste som er i nærheten er vel D700 og Canon 5D mkII.

Her er det aller første bildet jeg tok med mitt nyinnkjøpte D90, litt i samme stil. Samme ISO, mindre bikkje, men adskillig dårligere sensor :)

lukkertid 1/50, blender f/1.8, brennvidde 50mm (DX), ISO 6400

post-31023-1233786745_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...