TGB Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Stakkars bikkja får gjennomgå som "test-modell" stadig vekk. Nok et forsøk uten blits. D3, 24-70mm f/2.8@24mm, f/6.3, 1/1.6 sek, ISO6400. Lenke til kommentar
MSg Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Artig bilde. Men ville kanskje valgt å litt mindre fokus på kroppen, og kanskje mer på hodet og/eller poten/labben. Bare en tanke fra meg. Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Først, veldig flott hund! Jeg ville hatt fokus på øynene, som med mennesker. Nei. Det blir ikke et portrett. Jeg mislikte også at det var såpass høy ISO som 6400. Du ser det ikke så godt, men som på snuten, og poten ser du det, og det er snuten jeg synes skal vise veldig godt frem hos hunder. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Jeg har problemer med å forstå hva du skal bruke 6400 etter. Jeg hadde heller poppet den grelle integrerte blitzen, enn det. I så fall kunne bildet ha blitt mye finere. Hunden er fin den, men blir, som nevnt, mutilert av høy ISO : / Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Må nok legge i ganske mye innsats og vilje hvis du skal poppe blitsen på en D3.. Eller så synes jeg det var ett morsomt bilde.. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Ok, så den har ikke noen? My bad. Da hadde jeg heller plassert hunden i en lyskilde eller noe. Bildet er morsomt det, men det kunne blitt mye penere med en mer behagelig ISO verdi. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Takker for tilbakemeldinger. D3 har som Canon 1D serien ikke innebygd blits, bikkja er ikke veldig glad i blits heller (da stikker den). Bildet ble tatt i et dårlig opplyst rom på kvelden - bruk av ISO6400 var like mye for å finjustere "høy-iso-kunnskapene" mine, som det var for å ta bilde av bikkja.... bikkja var (dessverre for den?) det eneste tilgjengelige motivet. Den lå heller ikke 100% rolig - derfor snuten ikke er "spot-on" på skarphetsfronten. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Kjempefint bilde. Blikket til bokseren (?) gir harmoni og ro i bildet. Jeg har overhodet ingen problemer med ISO'en, og hadde du ikke nevnt ISO'en, vil jeg påstå at du ikke hadde fått noe kritikk for det. D3 på ISO 6400 er helt overlegent alt annet jeg har sett, de eneste som er i nærheten er vel D700 og Canon 5D mkII. Her er det aller første bildet jeg tok med mitt nyinnkjøpte D90, litt i samme stil. Samme ISO, mindre bikkje, men adskillig dårligere sensor lukkertid 1/50, blender f/1.8, brennvidde 50mm (DX), ISO 6400 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Det er Rhodesisk Ridgeback/Rottweiler mix Forøvrig dga01, pent bilde, men du burde croppe det en del. Var for mye rundt som ikke ga bildet noe. Endret 5. februar 2009 av TGB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå