Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Trang forhud for meg og.. Hva burde gjøres?

Xsandri

Anbefalte innlegg

Hei.. er ille nervøs nå se. Har sett igjennom noen av emnene og dette temaet og leste at man må som regel kutte opp og sy penisen for å få det til å bli bedre.

Jeg har en helt normal penis.. 15cm og..tjaa..er ikke sikker på bredden. Når jeg får ereksjon får jeg veldig problemer med å få trekt forhuden helt tilbake.. jeg må faktisk virkelig ta i for å få den tilbake, og når jeg først har den helt tilbake, gjør det ille vondt, det kjennes nesten ut som 'blodstopp' på en måte.. siden man ser at den blir rød, og sånt.

jeg leste jo at man kunne skjære det opp, og at man kunne sitte i varmt vann og 'prøve' til forhuden blir myk nok..

det med å skjære opp gjorde meg innmari engestelig..

Må jeg virkelig skjære?

hva skjer liksom når jeg skal snakke med legen da? Må foreldre vite om det hvis jeg snakker med lege?

takker på forhånd. Er ille engstelig se "/

forresten, jeg er 15 år. Hvis det gir noe mer informasjon eller noe. takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke lett for oss som sitter her å bedømme det.

Du kan prøve:

* Forsiktig tøyning i forhuden over en lengre tidsperiode.

* Påsmøring av steroidkrem noen ganger daglig. Dette må følges opp av lege.

* Tøyning i lokalbedøvelse hos legen eller på sykehus.

* Kirurgi. Dette er kun ytterst sjelden nødvendig, og gjøres kun der man ikke kommer til målet med metoder nevnt ovenfor. Kirurgen gjør et lite innsnitt i forhuden, og forhuden bevares, i motsetning til ved omskjæring.

* For noen skaper phimosen ingen problemer, og da behøver det ikke å behandles.

Angående det andre spørsmålet ditt.

Utgangspunktet etter legeloven § 31 er at legen har yrkesmessig taushetsplikt i forhold til opplysninger om folks sykdomsforhold eller andre personlige forhold som han får kunnskap om under sin legevirksomhet. En psykolog har tilsvarende yrkesmessig taushetsplikt etter psykologloven § 21.

Når det gjelder opplysninger til pårørende har man et unntak fra taushetsplikten i legeloven § 26, hvor det står at legen i den utstrekning forholdene tilsier det skal gi pasientens pårørende opplysning om hans tilstand og sykdom og om behandlingen. Dersom pasienten er under 16 år skal altså legen i utgangspunktet opplyse de pårørende. I bestemmelsens annet ledd annen setning heter det imidlertid at dersom pasienten er mellom 12 og 16 år, gis opplysninger som regel både til pasient og foreldre eller foresatte, med mindre pasienten av grunner legen mener bør respekteres ikke ønsker at bestemte opplysninger gis til foreldrene eller de foresatte. Det kan tenkes flere årsaker til at foreldrene ikke bør informeres om barnets kontakt med helsetjenesten; dette kan være både personlige og andre grunner.

Lenke til kommentar

Dette problemet her bør du oppsøke lege om. Du trenger ikke fortelle foreldrene dine at du oppsøker lege. Legen har taushetsplikt, og kan ikke fortelle foreldrene dine dersom du ikke vil.

Det vanlige er at de blokker ut din forhud.

I en bisarr samtale over kaffe i et familieselskap fikk jeg høre at sønnen til en venninne av min mor hadde utført en slik operasjon.

Hvordan de gjør denne operasjonen rent praktisk vet jeg ikke, men det er jo mye bedre at du får hjelp til å få ordnet opp i dette slik at du kan ha et normalt sexliv i fremtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...