Duqe Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Har et problem med min Passat 2003 modell hvor det går å åpne førerdøra, men får ikke lukket den igjen da låsmekanismen har låst seg pga kulden. Det som også er rart at det er mest førerdøra som sliter. Låsspray eller hårførner har vært alternativene hittil, men ønsker å få en anna permanent løsning på dette. På forhånd takker for all tips. Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 jeg har samme problem med min bmw. men der er det bare høyre bakdør der låsemekanismen henger seg. det er der guttungen sitter så derfor blir den døren et stadig problem. så mitt hurtigtips er som følger: 1: åpne døren (den vil selvfølgelig ikke lukke seg igjen ordentlig) 2: trykk ned innvendig låsetupp eller hva jeg skal kalle det. den som man kan trykke ned når man sitter inni bilen for å låse døren 3: mens døre enda er åpen og du har trykket ned den innvendige låsen, så "åpne" opp igjen låsen ved å åpne opp døra med den innvendige døråpneren (mens døra fremdeles er åpen) og vips så lukker døren seg ordentlig igjen funker hvertfall hos meg Lenke til kommentar
joka Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 vanlig vag problem.. ut med hele låskassen.. skikkelig rengjøring og smøring er det som skal til.. låskassen kan rengjøres i oppvaskmaskin.. funker fint bare sørg for at låskassen blir godt smurt etterpå Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Tror dere det hjelper med å dynkespraye den med noe? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 vanlig vag problem.. Jepp. Faktisk tenkte jeg da jeg så trådens overskrift, altså før jeg åpnet tråden, at dette må være en VAG-bil. Og det var det. Når du har plukket ut låsemekanismen og rengjort den, så setter du den inn med molybdénfett. Og så selger du bilen om et par tre år, før problemet oppstår igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå