Gå til innhold

Kompistur til polen, hva bør en få med seg?

Anbefalte innlegg

Vi reiser en kompisgjeng på 8 stk til Polen (Warsawa) i vinterferien, men jeg klarer ikke helt å finne ut av hva vi bør bruke tiden på her.

Det blir garantert mye fylla, men om noen har noen tips til hva vi bør få med oss tar jeg gjerne i mot de.

Her gjelder alt fra serverdigheter til utesteder som er bra. Er der gode shoppingsteder vil jeg gjerne vite om de også, så fyr på med alt du har, for jeg finner stort sett ikke noe som helst i byen i skal i.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her var det tydeligvis ikke mye hjelp å få med hensyn til polen.

Noen som vet noe som helst om ting en bør få med seg? Vet en kan bruke google, men vil gjerne vite folks erfaringer med byen vi skal i, ikke bare hva som reklameres med på nett.

Hvordan er det med bestilling av hotell? Litt skeptisk til å legge inn kortnummer i bestillingen på nett når det gjelder det billighotellet i har funnet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dere kan jo starte med å besøke Kulturpalasset. Mot en liten sum kommer man opp i toppen og har god utsikt over hele byen.

Av kjøpesenter kan jeg nevne Arkadia som er Polens største kjøpesenter. Dette ligger litt nord for sentrum. Det ligger også et stort kjøpesenter like ved sentralbanestasjonen, altså vest for Kulturpalasset. På østsiden av kulturpalasset finner du et innendørsmarked. Her er det alltid artig å kikke.

Middagen anbefaler jeg å legge til torget i gamlebyen. Mange koselige uterestauranter.

Anbefaler dere å kjøpe et Seven Day City Travelcard. Warszawa har en oversiktlig undergrunnsbane som går nord-sør i byen. Kortet kan også brukes til f.eks. trikk og buss. Kjøper dere kortet allerede på flyplassen kan dere bruke det på bussen inn til byen. Kan kjøpes i kiosken i ankomsthallen.

Lenke til kommentar

Kjempe bra, tusen takk for svar:)

Vet du noe om avstand fra byen i skal til og til saltgruvene?

Har fått tilbud fra en turoperatør om å bli hentet på hotellet, kjørt til Auschwitz og guidet rundt, innom museet og tilbake igjen til hotellet. Turen koster 80 Euro pr pers, og tar 10-12 timer totalt. Blir en lang dag, men regner med det er verdt å få med seg:) Håpet mitt var at saltgruvene skulle ligge på veien, eller ikke så langt fra veien vi kjører så vi kan få det med oss samtidig:)

Her er forøvrig firmaet, men aner ikke om disse er noe å stole på.

http://www.staypoland.com/

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...