Gå til innhold

chasemods

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurte på en ting...Jeg har planlagt å lakere mitt kabinett sort(ev. mørkblå), og det er jo lit kipt å ha brenner/dvd-spillere i hvit farge til det sorte kabinette. så det jeg lurte på er om at brenneren og dvd'en kan ta "skade" av å bli lakert sort??

Vil ikkje ødelegge den nye plextoren min :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe... har lurt på det samme.

Jeg kom frem til at så lenge du ikke får lakk INN I SELVE LESEREN burde det jo gå greit. Så, det jeg planlegger å gjøre er å maskerere et tynt, tynt område med maskeringsteip, samt bokstaver og LED's o.l. (blir et he***** arbeid, jeg vet) og lakke hele greie sort.

Det BURDE jo funke, ikke sant? (correct me if I'm wrong, anyone...)

Jeg håper i hvert fall at det virker, fordi det hadde jo sett sjefs ut :wink:

Lykke til

Lenke til kommentar

hmm. Det er visst mange som lakkerer kabinettet sitt. Dette blir jo ikke pent! Bruk matt lakk ihvertfall da! Det går nok greit å lakke CDrom. Dytt noe papir eller noe sånnt inni headsett hullet å bare lakker et veldig tynt lag. Tror det er dumt hvis skuffen står for lenge inne etter lakkering (setter seg fast).

Lenke til kommentar

Tror det skal gå ann å ta av fronten på cdrom/dvd og så kan du lakere den uten å være redd for å ødelegge noe :smile:

kopiert fra http://www.overklokking.no :

• 4. Var CD/DVD ROM etc. svarte originalt, eller har du lakkert dem?

• De har jeg lakket matt svart selv. Jeg demonterte alle front deksler, eject-knapper og maskerte dioder og andre åpninger. Deretter la jeg dekslene ut over en papplate og sprayet med matt svart Tamyia modellmaling, ca 4 lag, opptil 6 lag på slitepunkter.

[ Denne Melding var redigert av: mohuhau på 2002-01-19 18:49 ]

Lenke til kommentar

OK, har oppdaget følgende på min egen cdrom...

Deksel du nevner som sitter fast, er nok laget slik at det passer akkurat til skuffen. Hvis du tar ut cd-romen fra kabinettet, kan du bare gjøre som meg.

Det jeg gjorde var å skru av toppdekselet (festet med tre skruer?). Så er det bare til å ta ut hele skuffen (kan være litt tricky, er som regel en mothake på venstre side av skuffen (hvis du holder cdromen med fronten mot deg). Dra denne opp, så skal hele skuffen komme ut av sporene sine)

Etter dette er gjort er det bare til å "slite å dra" i dekselet foran. Det er også her to mothaker festet i metalldekselet på sidene. Trykk disse inn samtidig og dra ut (høres litt stress ut, og det kan det være også), så kommer frontpanelet av. Dette kan du da lakkere, og la ligge å tørke. Jeg tenkte selv på å lakkere selve skuffen, men er ikke helt sikker på hvilke innvirkninger dette vil ha på skuffene når den skal ut og inn (små spor på innsiden, som beltene på en tanks, mulig konflikt med tannhjulene hvis det kommer lakk her), men jeg har en eldre CDROM jeg skal prøve det på :wink:

Skal heller prøve å ta noen bilder som jeg kan sende inn til overklokking.no når jeg er ferdig :wink: Det bør jo funke, ikke sant?

Happy casemodding

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-20 21:51, GeeZuZz skrev:

Hva med å kjøpe nytt kabinett? Chieftec DX-01BD er svart og har dør foran CD-ROM/DVD. Desuten ser det mye kulere ut en det blir hvis du maler et selv. (hvis du skal male det svart da)

Selv om du har ei dør forann så må du nesten male for å få den siste finishen. Litt kjipt å se beige fargen hver gang du skal sette inn eller ta ut en CD.

DX-01BD er heller ikke 100% sort. Det har en helt tydelig gråtoning i seg. Maler du selv kan du få det helt sort

btw jeg synes det ser 10 ganger tøffere ut med et kabinett du har malt selv enn ett du har kjøpt, så hva som er tøffest kommer ann på smak

Lenke til kommentar

det jeg mnte var at hvis du først skal male det, maler du det ikke svart...

Det finnes kulere farger...

Og jeg ville malt i litt forskjellige farger, ikke hele i en farge...

-Å se den beige fargen hver gang du skifter cd, er ikke akkurat et veldig stort problem vel? Det ser ikke så sinnsykt teit ut - det har aldri irritert meg...

Det er jo bare å lukke øynene hver gang døren åpnes hvis det blir for gale...:smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...