Gå til innhold

[Løst]Hvordan teste virus på PC uten risiko for andre PC-er i nettverk?

Anbefalte innlegg

Hallo

Har en pc jeg ønsker å bruke som test-pc der jeg skal infisere for så å prøve å fjerne virusene. Hvordan kan jeg være sikker (eller relativt sikker) på at virus som kommer inn på pc-en, ikke kommer inn på andre maskiner i huset? Har et modem fra canal digital, samt en router d-link dir 655 og d-link 524+.

Jeg ønsker ikke å bruke sandboxie eller noe tilsvarende, da jeg ønsker å finne ut hvordan det påvirker selve maskinen.

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, det beste er egentlig å ha den helt isolert fra andre pc'er i lokalnettet, men en dugelig brannmur på de andre pc'n bør, sammen med at man ikke deler mapper etc., forhindre at malware hopper inn på de andre pc'ene sånn uten videre. Hvike type malware er gjerne med å avgjør litt hvor 'frakoblet' man skal være.

Ved førstegangs kjøring av malwaren, kan du koble pc'n fysisk fra nettverket og analysere logger. Deretter kan du koble deg til nett og gjenta infeksjonen og se om det etterhvert skjer endringer.

Du får drive med dette når resten i huset har lagt seg og slått av sine pc'er :)

Lenke til kommentar

Hehe, ja kanskje det siste der var en god idé :)

Men ja, kan jo prøve litt med å ha pc-en ofline, problemet er jo bare at jeg må være på internett for å få tak i viruset (med mindre jeg bruker linux til å legge inn viruset på en minnepinne og så flytte over, men det blir litt tungvindt :/ )

Men, takk for et godt svar :thumbup:

Lenke til kommentar

Ja jeg tester jo en gang iblant noen kjente infeksjoner.

Nå gjør jeg dette ikke på en egen oppsatt pc for dette.

Men har mange sikkehetstilak,så om jeg ikke greier og fjerne viruset så er det greit.

Nå har det ikke det skjedd da,med det mener jeg at jeg har komplett speilde av hardisken som jeg kan legge inn igjen.

Tok litt om det her som du kan lese.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1065357&hl=

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...