Swifty^ Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) Jeg har tenkt til å gå til innkjøp av ett speilreflekskamera. Jeg er helt nybegynner og har egentlig ingen erfaring når det kommer til valg av kamera og linse. Jeg har sett en god del rundt her på forumet og sett på noen kandidater som jeg tror vil passe for meg. Egentlig hadde jeg bestemt meg for Pentax K200D fra Japan Photo, men nå ser det ut til at det tilbudet de hadde for en liten stund siden, med kamera + linse for 3999,- er borte (tok å ringte dem, og de sa at dem ikke skulle få inn flere med det første). Så nå er den billigste prisen jeg finner på 3999,- for bare kamerahus fra Pixomania. Så til mitt spørsmål: vil dere fortsatt anbefale Pentax K200D for meg? Hvis dere gjør det har dere noen anbefalinger til linse som ikke er så alt for dyr, vil heltst ha totalprisen til å være på 4500,- eller lavere siden jeg er helt ny innen dette. Eller har dere andre gode anbefalinger for meg, jeg er som sagt nybegynner og kommer til å ha det som hobby, så vil ikke ha det aller dyreste. Hvis det har noe å si kommer jeg for det meste å bruke kameraet ute, til å ta bilder av landskap/natur osv, når jeg er på ferie/reiser og diverse andre ting som jeg kommer over. Jeg kommer ikke til å bruke stativ eller noe sånt, og har hørt at det dermed kan være smart å ha stabilisering i kameraet Jeg har sett litt på kameraene Nikon D60, Canon EOS 1000D og Canon EOS 400D kan dette være noen gode og litt billigere alternativer for meg? Jeg tar også gjerne imot tips til andre kameraer enn de som er nevnt ovenfor. Hvis dere anbefaler ett kamera hvor det ikke følger med linse, tar jeg gjerne imot tips til det også. Takker så mye for hjelpen Endret 5. februar 2009 av Sigurd- Lenke til kommentar