Mafo Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Pantech lanserer i disse dager en telefon som reagerer på blåsekommandoer. Les mer Lenke til kommentar
Gebby Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Dette er et konsept jeg vil påstå er ganske ubrukelig. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Dette er et konsept jeg vil påstå er ganske ubrukelig. Jeg hørte senest på jobb her om dagen om en person som var psykisk utviklingshemmede som via hjelpemiddelsentralen fikk noe tilsvarende telefon pga brukeren hadde vanskeligheter med å trykke på tastene, så hun fikk et rør som hun blåste inn i, blåste hun 1 gang så kom hun til personalet i boligen, blåste hun 2 gangere så kom hun til søsteren sin. Så ubrukelig er det så på langt nær ikke. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 De burde legge til at den kan skille mellom å puste og trampe i bakken. Så kunne man brukt trampingen som klokkepuls og pusten kunne vært datastrømmen. Så kan man gjøre alt binært. Hadde vært kult det... Lenke til kommentar
misstorsvik Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 for oss "vanlige" høres det utrolig teit ut.. Men kanskje ikke for utviklingshemmede, som du der oppenfor skrev. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 NB: Konseptet er ikke nytt. Nintendo har allerede integrert funksjonen i den bærbare spillkonsollen Nintendo DS, der du i for eksempel Zelda: Phantom Hourglass løser en rekke oppgaver ved å blåse i mikrofonen. ..og i en rekke iPhone-programmer. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Det er riktig. Noen har laget et Ocarina-program for iPhone. En ocarina er en slags fløyte hvor man holder fingrene på forskjellige hull. På iPhone har man markert disse hullene på touchscreenen. For å få lyd i ocarinaen, blåser man i mikrofonen. Se demonstrasjon: Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Dette kan vel knapt kalles modifikasjon av eksisterende talegjenkjenningsteknologi. Husker at jeg selv gjorde dette med min gamle Siemens C55. Egentlig ment som talegjenkjenner, men den brydde seg ikke stort om det var blåsing, dunking eller tale den skulle sjekke. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Dette er sikkert bare tull, tenk om man er ute i vinden, telefonenn vil neppe vite forskjellen på pust og vind -.- Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Herregud hvor negative vi var da i dag. Lenke til kommentar
Darky_1 Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 hahahahaha, det har jo sine morsomme fordeler da. Stønne i røret for å ringe dama,sukke tungt for å ringe hjem,plystre "skjekk-hu-der-a" for elskerinna,prompelyd for sjefen og så videre. Barnslig morro ja, men morro lell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg