Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Trenger hjelp til fjerning av virus.

Anbefalte innlegg

Da har jeg klart å få et virus via msn. Har tre harddisker på pcen der operativsystemet ligger på den ene. Her har jeg kopiert det jeg trenger til en ekstern harddisk. Så har jeg en som er tom og en med filmer og serier. På denne disken med filmer ligger det selfølgelig den virus filen som heter dmari. Klarer ikke å slette den eller noe:S

Spørsmålet er da. Må jeg overføre alt fra den harddisken til for eksempel den tomme og så installerer hele windows på nytt?

Da ender jeg opp med en tom harddisk med bare et virus:S Hvordan slette?:S

Viruset gjør at pcen starter på nytt hvert 5 min eller noe og dette er da ganske irriterende:P

Er helt avhengig av alle filmene og sånt som ligger på den harddisken med vuruset:S

Setter stor pris på hjelp!

Mvh,

Axel

Endret av axelh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv online-antivirus (gratis):

Kaspersky Antivirus

Be den skanne hele PCn med deep scan.(Evt begynn med partisjonen hvor du mener viruset ligger).

Etter fullført scan, restart PCn og kjør en gang til for å sjekke at viruset ble borte.

Kaspersky er den beste antivirusen, og er vel verdt å kjøpe lisens for etterpå.

Da kommer det problemet at pcen slår seg av hvert 5 min;S

Lenke til kommentar

maskinen starter uansett etter 5 min, da kan du prøve slå av alle prosesser fra oppstart.

trykk start - kjør - og skriv msconfig og trykk enter, da kommer opp et vindu for systemkonfigurasjon. velg oppstart og deaktiver alle.

da starter du maskinen på nytt og før maskinen loader windows trykker du F8 for å starte pc med sikker modus. velg sikker modus med nettverk, da har du tilgang til internett og kan du prøve dette F-Secure online scan

har ikke hørt fra den viruset tidligere så kan ikke garantere at dette hjelper med den skader ikke heller.

kan eventuelt prøve dette etterpå superantispyware

Lenke til kommentar

Du kan godt prøve og kjøre MBAM i normalmodus mulig du greier en hurtig systemskann.

Viss ikke booter du til sikkehetmodus og kjører programmene de,trenger logger selv om du kjører i sikkehetmodus

sikkehetmodus = boot trykk F8 flere ganger,velg sikkehetmodus.

Last ned MBAM til skrivebordet.

Velg Norsk språkdrakt-->kjør hurtig systemskann.

Når MBAM er ferdig åpner den en logg,den poster du.

---

Last Combofix ned ,legg på skrivebordet.

Ikke klikk på vindu mens programmet kjører.

post logg C:\combofix.txt

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Takk for all hjelp!

Har da klart å legge filene jeg trenger på en harddisk og så har jeg fått installert windows på nyt på en annen. Det meste fungerer nå da.

MEN, når jeg prøver å aktivere windows kan den ikke finne noen nett tilkobling og den vil heller ikke koble til nettet i mozilla eller msn? får nett i explorer og har installert lan drivere:S

Mvh,

Axel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...