Xviking Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Heei jeg begynner og bli redd for og miste vennene mine hva skal seg gjøre..? Vi er tre gutter som nesten altid vært bestevenner men nå er jeg redd for at jeg mister dem. De har begynnt og henge med to andre og ringer aldri for og spørre om og finne på noe. når det er gruppearbeid på skoleen er det altid de to . . . det er nesten som om jeg blir utestengt. og gir altid ting til han og aldri meg det er liksom jeg som nesten er 2 valget i alt. De begynner også og bli litt frekke. Han ene de henger med er altid frekk mot meg og lager vitser av meg og sånnt jeg er ikke noe sånn upoppulær på skolen er en av de på toppen.. når jeg prøver og væære hyggelig mmot dem er de nesten hele tiden frekke mot meg. men Noen ganger er de snille og sånnt. Hjelp meg hva skal jeg gjøre???? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 prøver du å få dem med på noe eller bare venter du på at de (ikke) skal spørre deg? Lenke til kommentar
Modeswitch Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 jeg er ikke noe sånn upoppulær på skolen er en av de på toppen.. når jeg prøver og væære hyggelig mmot dem er de nesten hele tiden frekke mot meg. men Noen ganger er de snille og sånnt. Får ikke det helt til å stemme. Men enten må du svare de som er frekke, eller så må du finne deg nye venner. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Jeg opplevde det samme da jeg gikk på ungdomsskolen. Bortsett fra at jeg allerede var på bunnen av rangstigen da, hehe. Det jeg gjorde, var at jeg droppa dem og fant ut at jeg heller ville være alene, enn med mennesker som ikke ville meg vel. Du kan jo alltids prøve å ta opp problemet på en ordentlig måte, eller du kan svare med samme mynt, og se hva som skjer. Eventuelt, som et siste alternativ, kan du begynne å se etter nye venner. Man skal jo tross alt ikke finne seg i hva som helst. Lenke til kommentar
Cazzo Grande Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Jeg har opplevd en lignende situasjon. Er slik som deg; Ikke upopulær, heller populær. Jeg bare dreit i han fyren som var frekk, gikk med andre folk og da han innså eller skjønte at jeg ikke gadd å være med han var fordi han var blitt frekk, ble han kul igjen og begynte å "komme etter meg". Bare vis at du ikke trenger de, hvis de ikke kommer til deg liker de deg ikke og hvis de kommer til deg så endrer de sannsynligvis oppførselen deres. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Var i nesten akkurat samme situasjon som deg, jeg hadde en bestekompis og vi begynte å henge med en annen fyr. Jeg var alltid på lag med denne kompisen når vi spilte fotball og på gruppearbeid og alt, men etterhvert begynte han å velge han andre fremfor meg. De begynte å være litt frekke og det utviklet seg til å bli værre og værre. Jeg også var en av de mest populære på skolen før dette, men det endra alt. Hadde jeg vært deg hadde jeg gitt heeeelt faen i dem, ikke ofra dem et blikk en gang, for det er ganske sikkert at det kommer bare til å bli værre og værre. For min del endte det med mobbing, og det var IKKE kult, ved hver eneste annledning kom de med noe frekt alikevel hang jeg meg på og var med dem på fritiden osv. Såklart var de greie av og til, men nesten hele tiden skulle de finne på noe kødd. Kan kanskje se ann til et vist punkt, men ikke la deg herse med, tro meg... er bedre å miste et par venner enn å bli mobba, ble mobbet i kanskje 1 år og sleit med det leeeeenge. De neste årene var jeg den stille rolige, før var jeg den som fant på masse kødd i klassen og ble venn med alle og fikk nye venner hele tiden. Hvis du overser dem helt vil de kanskje forstå at du ikke kan herses med, eventuelt hvis du er mye større fysisk kan du kanskje svare med samme mynt og være frekk tilbake og be dem holde kjeft, men tror egentlig ikke det funker... Er ikke sikkert det kommer til å skje noe av det jeg sier, men sånn det starta for meg... Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Hoho. Snakk om å ha MAN-CRUSH! Get over it. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Hev deg over det hele. Ta initiativ til å finne på ting med kameratene dine. Ikke bare vær passiv og vent på at de skal invitere deg til ting. Inviter også gjerne de andre vennene sånn at du kan vise dem hvor skapet skal stå. Ikke la han ene komme unna med å være frekk mot deg. Er han frekk, svar han med samme mynt. Lager han vitser om deg, svar han med samme mynt. IKKE la det gå innpå deg, og hvis du er frekk tilbake, og viser selvtilliten det tar så kommer han til å slutte. For det er ikke like morro når de man er frekk mot svarer tilbake. ALDRI la noen komme unna med å behandle deg dårlig. Lenke til kommentar
Xviking Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Han de har begynt og henge med er mye større enn meg så hvis jeg svarer han så bare dytter han meg har prøvd... hhvordan kan jeg bli vennen hans?? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Hvorfor vil du bli venn med han dersom han dytter deg og er frekk hele tiden? Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Han de har begynt og henge med er mye større enn meg så hvis jeg svarer han så bare dytter han meg har prøvd... hhvordan kan jeg bli vennen hans?? Du skal ikke bli vennen hans.. Du skal vise han at det han gjør ikke har noen innvirkning på deg. Bare fortsett å være frekk mot han når han er frekk mot deg. Dytter han deg, så bare le av det. Ikke bli irritert eller såret, men bare se på han og le som om du syns det han gjorde var patetisk. Og det er jo akkurat det det er. Målet er å gi han en reaksjon han ikke venter. Når han ikke får den reaksjonen han leter etter flere ganger på rad, kommer han til slutt til å gi opp. Lenke til kommentar
Xviking Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 Funker det?? En dag var jeg med han uten noen andre hjemme hos han og da var han ganske grei da var han ikke noe frekk.. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Ja, det er faktisk det eneste som funker. De som er sånn frekke er veldig usikre på seg selv, og gjør dette for å søke ekstern validering fra de andre i gruppen. Han ser etter smil, latter, og du-er-tøff-blikk fra de andre. Og det er grunnen til at han ikke gjør sånn når det bare er dere to sammen. For at han skal få den valideringen fra de andre, så må han kunne heve seg over deg. Og det klarer han så lenge du viser tegn på at du tar det innpå deg, og når du ikke tør å svare på det han gjør. Hvis du hever deg over han igjen ved å svare han på de frekke kommentarene, latterligjøre det hele, og vise at du er bedre enn å tåle sånnt, så kommer valideringen til de andre til å skifte over til deg, og han kommer til å merke dette veldig godt i form av ubehag. Skjer dette flere ganger på rad, vil han til slutt gi opp, for ingen liker å ha det ubehagelig i lengden. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Funker det?? En dag var jeg med han uten noen andre hjemme hos han og da var han ganske grei da var han ikke noe frekk.. Han høres umoden ut. Livet går videre og man vokser fra hverandre. Du vil tidsnok få nye venner. Fokuser på det i stedet! Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Det jeg hater mest er "venner" som ikke vet hva det er å sette pris på folk som faktisk er greie mot dem. Det er deres tap, så bare dropp dem. Hadde en i klassen som klagde på hvorfor ingen ville henge med ham selv om han prøvde å ta kontakt med dem. Han følte at de bare snakket når han tok kontakt, men det skjer ingenting i fritida. Og jeg var den som faktisk prøvde å være grei og invitere med ham ut og finne på ting, men guess what? Han sier alltid nei til mine invitasjoner og driter i meg. Jeg måtte nesten le av hele situasjonen hans til slutt. Det var bare så jævlig selvforskyldt. Her har han en som faktisk vil være venn med ham, men han dropper muligheten og vil heller dilte etter folk som ikke vil ha ham inn. Han får bare ha det så godt. Min erfaring er at noen folk greier bare ikke å sette pris på det de har. Endret 6. februar 2009 av morningstar665 Lenke til kommentar
jarah Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 La meg gi deg et godt råd. Har en som er som deg i klassen. Syns faen meg synd på han! Prøver jeg forhandle med de som faktisk plager han, får jeg bare idiotiske svar tilbake. De populære er som oftest idioter som ender opp verre en du gjør etter noen år. Anbefaler deg og la de være, og heller bruke mer tid på folk som er verdt det! Lykke til! Følger med tråden : - ) Lenke til kommentar
Xviking Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 jeg, de to og en til spiller i et band og da er de helt vanlige. når jeg er på innebandytreninga så er jeg med de to og han andre de har begynt og henge med og da virker det som om de har baksnakka meg skikkelig og er skikkelig frekke. men så kan de plutselig være snille. så hvis jeg skal droppe dem så må jeg slutte i bandet på innebandien bare pågrunn av det. er det ikke andre måter? Lenke til kommentar
MasterOfColours Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Finn deg noen nye venner. Disse er noen rasshøl Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Det er en ting om ungdomsskolen som mange ungdomsskoleelever ikke ser ut til å forstå: Nøkkelen til sosial lykke ligger ikke i å være populær, men å klare å gi faen i å være populær. Så finn deg noen venner som bryr seg om deg og som du ikke trenger å gjøre en innsats for å bli likt av. Lenke til kommentar
humancoreiii Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 kjipern kamerat, kjenner følelsen. dessverre er det ikke så mye man kan gjøre. jeg kuttet ut sånne folk på skolen, men å gå rundt alene er ikke akkurat å anbefalle heller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå