Caroline94 Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) Heisann. Jeg lagde meg en blogg for en drøy mnd. siden. Og dette var utrolig gøy. Men så leste jeg siste nytt om kjendis verdenen på seher.no Da satte det en vekker på meg. http://www.seher.no/php/art.php?id=800672 Les denne artikkelen er du snill. Hva syntes du? Jeg tenker på min egen sikkerhet. Jeg har gått ut med etternavn. Det er det. Men det er jo tusenvis av bloggere i Norge som har lagt ut mye mer info. enn det jeg har. setter stor pris på tilbakemeldinger! Endret 3. februar 2009 av Caroline94 Lenke til kommentar
Caroline94 Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) Tror ikke det er noen fare jeg heller.. Endret 3. februar 2009 av Caroline94 Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Folk er ofte uforsiktige når de legger ut informasjon om seg selv på internett - man tenker gjerne at tingene man legger ut blir glemt eller forsvinner, noe som sjelden er sant. Jo mer innhold du legger ut om deg selv, jo lettere er det å identifisere deg, f.eks brukernavn, detaljer i innlegg, fødselsdato osv.. Personlig ønsker jeg ikke å ha denne brukeren koblet til mitt navn - selv om meningene mine sjelden er radikale e.l. ønsker jeg ikke at personer på forumet skal kunne vite hvem jeg er og kontakte meg - selv om oppgaven med å identifisere meg som privatperson ikke vil være særlig vanskelig, da jeg nok har lagt ut nok informasjon for å finne ut hvem jeg er. Vel - nok paranoia fra meg Lenke til kommentar
Caroline94 Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Hm. Ja det er sant! Takk for svar. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 1. Ikke bruk brukernavnet du bruker for å logge deg inn som forfatternavn under innleggene du skriver. 2. Ha et sterkt passord bestående av store og små bokstaver, tall og spesialtegn, minst 10 tegn langt. Det samme gjelder epostadressen din, kraftig passord er viktig også der, ofte kan man nullstille passord ved å få tilsendt en epost. Og husk å aldri bruke samme passord på forskjellige tjenester, mange har brent seg på det før. Det enkleste er kanskje å bruke et program som KeePass for å generere og oppbevare passord. Husk å bekytt programmet med et sterkt passord også. 3. Om du har bloggen din på eget webhotell, husk å alltid ha oppdatert bloggsystem. 4. Ikke la deg lure trill rundt. Aldri gi fra deg brukernavn og passord til noe som helst. 5. Ikke bli bloggkjendis ... 6. Ikke les Se og Rør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå