Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt i halebeinet

Seigmannen

Anbefalte innlegg

Jeg har fryktelig vondt i halebeinet etter at jeg falt (HARDT) på ræva for 7-8 dager siden. Det er spesielt når jeg skal reise meg opp og når jeg sitter lenge på en stol. Mest irriterende er det med å reise meg opp, ettersom jeg gjør det endel på skolen når vi har friminutt :thumbup: (er 15 år). Det er også vondt når jeg prøver å løpe - plagsomt!

Burde jeg gå til legen eller skal jeg bare vente og se hva som skjer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan si med stor sikkerhet at dette kommer til å ta tid.

Og med rimelig stor sikkerhet si at du neppe har bristet/brukket noe. Siden du klarer å sitte :)

Det er dritvondt, og tar tid.

Men som Izor sier: Drøyer det for lenge så ta en tur til legen. Det er det vi har de for.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Du har nok sannsynligvis fått deg en trøkk i sacrum. Vil du ha det vekk fort kan du sikkert dra til legen og få en resept på Brexidol som er en et betennelsesdempende.

Blir det derimot ikke bedre er det mulig du har fått et brudd eller brist i halebeinet, selv om dette er ganske så usannsynlig. Halebeinet er meget robust hvis du ikke har noen andre tilstander som svekker beinets styrke.

Det beste er å dra til legen når noe plager deg. Ikke legevakten. Bestill time hos din fastlege.

Lenke til kommentar

Du bør komme deg til legen og høre om hva du kan gjøre. For mange år siden ramlet jeg på snowboard og slo halebeinet. Kunne ikke sitte i mer enn en time før det begynte å verke i halebeinet. (Familiemiddager var smertefullt:p)

Lykke til!

Edit: Det tok meg rundt 2 år før alt var bra igjen, angrer på at jeg ikke oppsøkte legen.

Endret av Guest345
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
Gjest Guest_Margrethe_*
Jeg har fryktelig vondt i halebeinet etter at jeg falt (HARDT) på ræva for 7-8 dager siden. Det er spesielt når jeg skal reise meg opp og når jeg sitter lenge på en stol. Mest irriterende er det med å reise meg opp, ettersom jeg gjør det endel på skolen når vi har friminutt :thumbup: (er 15 år). Det er også vondt når jeg prøver å løpe - plagsomt!

Burde jeg gå til legen eller skal jeg bare vente og se hva som skjer?

Lenke til kommentar
Gjest Også vondt i halebenet

Jeg ramlet på ski for ca.11 år siden og slo halebenet skikkelig, klarte ikke å røre meg og tok en tur hos lege hvor det ble konstantert brudd.

I dag er jeg så plaget at dette foringer min livskvaligtet og har søkt via min primærlege om å få fjerne den skadde biten, noe som jeg skal gjøre. Gruer meg litt til det da, kan jo ikke sammenlignes med 11 års med smerter.

Har jeg vært deg så ville jeg ha tatt en tur til legen og fått tatt røntgenbilde for å bekrefte elle avkrefte om det er brist eller brudd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...