hallyboy Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Hei! Jeg har en bærbar pc (Asus A6KM) hvor skjermen ikke ville fungere mer. Har koblet den opp til ekstern skjerm nå, og får fint bilde her. Noen som har en aning hva det kan komme av? dårlig kabelforbindelse mellom hovedkort og LCD skjerm? Jeg kan skru skjermen av og på ved hotkeys på tastaturet, og i det jeg skrur laptopskjermen av og på, blinker skjermen med skjermbilde i bakgrund i et halvt sek ca. Mvh Thomas Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Ville tippe på defekt LCD-inverter. Om du lyser på skjermen med lommelykt/lys ser du noe av skjermbildet da? Lenke til kommentar
hallyboy Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 Ja fikk skjermbilde når jeg lyste på pcen, veldig svakt vel og bemerke som du nevnte. Lenke til kommentar
kaspertiltnes Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Ja fikk skjermbilde når jeg lyste på pcen, veldig svakt vel og bemerke som du nevnte. sorry da er det nokk veldig stor sjans for at backlighten din er død, må sikkert bytt lcd panelet Lenke til kommentar
hallyboy Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 Ok, er dette den såkalt LCD Invertern det er snakk om da? Gjennkjenner delen etter å ha googla det, og skrudd opp skjermen. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Nei, du må ikke bytte lcd-panelet, du må kun bytte LCD-invertern. Billig, og lett å fikse. De gangene jeg har fikset det, har det kostet under 200 kr hver gang. Du må finne ut hva slags inverter du har, søke på ebay, og bestille derfra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå