Xcon94 Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Heisann, Neste helg skal vi arrangere valentinsball i gymsalen på skolen:D og det er jo seff jeg som står for lyden.. Har en eltax avr-800 forsterker å 4stk eltax concept 400 høytallere.. Det dunker ganske godt inne på romme mitt, men lurer på om det blir annerledes i en liten gymsal ? tror dere at dette blir å holde, eller bør heller finne en annen løsning.. Har også et annet problem, forsterkern blir rimelig varm etter et par timer med musikk, er dette noe å bekymre seg over ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) Jeg kan love deg at du kommer til å bli husket som fyren som ikke greide å skaffe et anlegg som kunne spille musikk, hvis du gjør realitet av planene dine. Anlegget er nemlig alt for svakt til å kunne levere lyd til en gymsal, i mine øyne. Forsterkeren er også for svak til å drive høyttalerne med god kontroll. Jeg vil tro varmen snart tar knekken på den hvis dette fortsetter. Ikke negativt ment, selvfølgelig. Endret 3. februar 2009 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) jeg ville definitivt funnet en annen løsning. edit: har du en link til høytalerne dine? finner bare 500 serien... Endret 3. februar 2009 av Sangesland Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Jeg kan bare stemme i på advarslene. Forsterkeren kommer garantert til å ta kvelden, når den er varm allerede ved langt lavere pådrag enn du kan forvente på fest i gymsal. Et annet problem er at den ikke vil klare å spille høyt nok og samtidig rent. Lenke til kommentar
WASD Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Er det ikke et firma som driver med lyd og lys der du bor? Ta deg en telefon og spør om hva de anbefaler og kan leie ut. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Var i forbindelse med en sjåførjobb innom en fest i ei ørlitta bygd langt, langt inne i skogen her forleden. Festlokalet var relativt likt en større gymsal med en scene i den ene enden. Her var det plassert en stasjonær boomblaster, ja du leste riktig, en boomblaster! Var ingen som danset, det forstår jeg godt! Lyden var jo omtrent fraværende, minnet om en mobiltelefon som spiller i en stue, var helt latterlig! :!: Så anbefaler deg og høre med noen som driver med lyd/lys, til en gymsal trenges det annet en stuehøytalere hvis du vil hjelpe dansefoten på vei! Endret 8. februar 2009 av Nauz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå