Gå til innhold

Anlegg bra nok til gymsal ?

Anbefalte innlegg

Heisann, Neste helg skal vi arrangere valentinsball i gymsalen på skolen:D og det er jo seff jeg som står for lyden.. Har en eltax avr-800 forsterker å 4stk eltax concept 400 høytallere.. Det dunker ganske godt inne på romme mitt, men lurer på om det blir annerledes i en liten gymsal ? tror dere at dette blir å holde, eller bør heller finne en annen løsning.. Har også et annet problem, forsterkern blir rimelig varm etter et par timer med musikk, er dette noe å bekymre seg over ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg kan love deg at du kommer til å bli husket som fyren som ikke greide å skaffe et anlegg som kunne spille musikk, hvis du gjør realitet av planene dine. Anlegget er nemlig alt for svakt til å kunne levere lyd til en gymsal, i mine øyne. Forsterkeren er også for svak til å drive høyttalerne med god kontroll. Jeg vil tro varmen snart tar knekken på den hvis dette fortsetter.

Ikke negativt ment, selvfølgelig. ;)

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Jeg kan bare stemme i på advarslene. Forsterkeren kommer garantert til å ta kvelden, når den er varm allerede ved langt lavere pådrag enn du kan forvente på fest i gymsal.

Et annet problem er at den ikke vil klare å spille høyt nok og samtidig rent.

Lenke til kommentar

Var i forbindelse med en sjåførjobb innom en fest i ei ørlitta bygd langt, langt inne i skogen her forleden. Festlokalet var relativt likt en større gymsal med en scene i den ene enden. Her var det plassert en stasjonær boomblaster, ja du leste riktig, en boomblaster! Var ingen som danset, det forstår jeg godt! Lyden var jo omtrent fraværende, minnet om en mobiltelefon som spiller i en stue, var helt latterlig! :!:

Så anbefaler deg og høre med noen som driver med lyd/lys, til en gymsal trenges det annet en stuehøytalere hvis du vil hjelpe dansefoten på vei!

Endret av Nauz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...