heggstad Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Hei! Et lite spørsmål her; er det mulig å endre bildeinformasjonen som er lagret i bildet. Og i så fall hvordan? Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Hvorfor vil du endre den? Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Hehe, hva skal en si? Ingen kommentar var svaret . Nei, men om ikke endre, så slette. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Når du lagrer med Save for web i PS vert EXIF fjerna. Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Åh, gjør det? OK, tusen hjertelig Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Meiner det ja. Du kan sjekke i PS ved å opne fila att og gå til File --> Info (eller noko slikt). Det finst òg program spesielt for lesing og redigering av metadata, som t.d. PhotoMe. Lenke til kommentar
Vortex Surfer Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Et lite spørsmål her; er det mulig å endre bildeinformasjonen som er lagret i bildet. Og i så fall hvordan? Har ikke oversikt over alle de ulike programmene som muliggjør dette, men et gratis utility som gjør en utmerket jobb er ExifTool laget av PhilHarvey. Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Oi, det gikk ikke lange tiden for å få svar på dette, noe jeg selvfølgelig er takknemlig. Men hvis det er sånn at det er mulig å bruke "save for web" i PS, så bruker jeg heller den enn å laste ned ènda et gratisprogram. Men likevel takk! Lenke til kommentar
arela Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 PhotoME er kjekt for å forandre f.eks brennvidde med. Det hender at jeg har glemt å velge riktig non-cpu lens fra D300 meny, og da får jeg rettet opp at bildet var tatt med riktig linse. Likeså hender det ved bruk av telekonverter at info om brennvidde blir feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå