Jesus Halten Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 ....å for en dag Jeg har denne cpuen, og jeg har nettopp kjøpt dette hovedkortet. Jeg har nå montert dette tre ganger, inn/ut, inn/ut, inn! Problemet er som topic beskriver. Skjermen er svart (vifta på GF3-kortet går) og tastaturet er helt dødt. Floppy lyser aldri. Diode på HK lyser grønt, harddisker går, DVD-ROM og CD-ROM har strøm. Dette er montert i et flunka nytt chieftec dragon kabinett. Ledningene som har med strømforsyning å gjøre stemmer ikke (navn på kontakter) på kabinettet i forhold til HKet. Poster et par bilder fra akkurat de greiene på HK: http://www.battlefield.no/bilder/hk1.jpg http://www.battlefield.no/bilder/hk2.jpg Noen som har vært borti lignende? Beklager at dette ble rotete, men nå er jeg trøtt (og lei) Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Er det noe jumpere på dette kortet?Er lydkortet intergret?Går det ann å sette ribboncabelen feil vei? Lenke til kommentar
Jesus Halten Skrevet 16. april 2003 Forfatter Del Skrevet 16. april 2003 Ja det er jumpere. Og integrery lydkort. ribbonkabel vet jeg ikke hva er :oops: Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Den som går fra hovedkortet til floppy.Kan den kontakten settes rett og vridd.Det er litt keitete skrevet..Håper du forstår?Sjekk om rammen er skikkelig nede i.Den kan være vrien?Hvis du har eget lydkort,kan det hende du må flytte på en jumper? :)Er rammen i riktig slott? Lenke til kommentar
Jesus Halten Skrevet 17. april 2003 Forfatter Del Skrevet 17. april 2003 Alt det der er korrekt. Det er egne hakk og spor både på ram og floppykabel, så det er ikke mulig å sette inn feil. Jeg mistenker at jeg har koblet feil på strømstyringen (det jeg har posta bilde av over) Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 Har GF3 kortet egen strømforsyning?Har lyset til floppyen eg kobling på HK.?Sjekk at det ikke ligger en skrue eller noe slikt under hket som kortslutter? Lenke til kommentar
Jesus Halten Skrevet 17. april 2003 Forfatter Del Skrevet 17. april 2003 Nei, GF3 kortet har ikke egen strømforsyning. Det ligger heller ikke noe under kortet. Jeg har kun 2 vifter koblet til, en kabinett- og en psu-vifte. Kan det være at HK'et _krever_ at CPU har egen vifte? Lenke til kommentar
Lorents Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 Har du tengt å kjøre ei maskin UTEN vifte på cpu?????? Maskina mi boota kun når cpu-vifta var kobla til hk, så i starten da cpu-vifta var kobla direkte til strømforsyninga, boota den ikkje, fordi den trudde den ikkje hadde cpu-vifte... Lenke til kommentar
Jesus Halten Skrevet 17. april 2003 Forfatter Del Skrevet 17. april 2003 Dette er fra min tidligere Dimension 8200 og de har passiv kjøling. Jeg har derfor ikke noe vifte til CPU. Men jeg skal forsøke med en kabinettvifte jeg har liggende! Lenke til kommentar
Jesus Halten Skrevet 18. april 2003 Forfatter Del Skrevet 18. april 2003 Update: Har prøvd med annen CPU strippet for IDE enheter o.l. Prøvd nytt skjermkort osv osv Maskina vil fremdeles ikke boote. Er temmelig sikker på at Komplett sendte meg et defekt HK nå Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Fortell hvordan det går til slutt? Jeg tror også det nå. Lenke til kommentar
Jesus Halten Skrevet 18. april 2003 Forfatter Del Skrevet 18. april 2003 Det skal jeg gjøre. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Jesus Halten Skrevet 30. april 2003 Forfatter Del Skrevet 30. april 2003 Til info: HK var defekt og Komplett har sendt nytt (som jeg ikke har fått ennå) Lenke til kommentar
Jesus Halten Skrevet 4. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2003 Og det var like dødt! Nytt HK hjalp ikke en tøddel! Jeg er nå i beita. Nå har jeg testet nærmest ALT. Jeg har skrevet et sammendrag. Håper noen ildsjeler og barmhjertige samaritaner har mulighet til å lese dette. Det KAN være noen som har vært borti det samme Sammendrag: http://home.tiscali.no/haltenbanken/pc/ Lenke til kommentar
KviteKrist Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 testa med andre skjermkort? men siden tastatur klikker og alt så ville eg helst tru det var rammen Lenke til kommentar
Jesus Halten Skrevet 4. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2003 Rammen funker i den andre maskina. Men det kan som sagt være HKet som er særdeles kresent i forhold til ram! Lenke til kommentar
KviteKrist Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 høyrest ialefall veldigt sån ut.. det er vel ikkje det største problemet å fåtak i ei rambrikke og teste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå