Peritass Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Har formatetert maskinen og når jeg skal innstalere xp på nytt så kommer det bare opp en blåskjerm med denne feilmeldingen PFN_LIST_CORRUPT.. Noen som vet hva som er feil og løsninger? Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) Vist du søker på google så får du informasjon der. Men du kan prøve å bruke en annen installasjons cd/dvd om du har mulighet. Problemet kan ganske enkelt være stripete plate. Du kan også prøve å teste minnebrikkene. Eller prøve en og en om du har flere. Endret 3. februar 2009 av jaar_t Lenke til kommentar
Peritass Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Nå har jeg tatt ut disken og fått innstalert xp via en annen maskin men når jeg prøver og starte opp får jeg beskjed om at jeg må sette inn en boot device, har satt opp hardisk som første boot device. Hvis jeg trykker select boot device ved oppstart og velger harddisk så får jeg bare opp en svart skjerm men blinkende merke nede i venstre hjørne.. Noen som har forslag til løsning? Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Det er ikke så rart det om du har installert det på en annen maskin. Det går som oftest ikke å flytte en installasjon fra en maskin til en annen, drivere til chipsett ++ er forskjellige. Mulig den starter i sikkermodus. Men skal ikke si at den gjør det. Lenke til kommentar
Peritass Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Da er jeg tilbake til utganspunket da, og det er at når jeg skal innstalere xp så henger maskinen seg underveis og vil ikke gå videre eller så gjør den hele pre instalasjon og så blir det blåskjerm ved oppstart. Noen som vet rå her Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Har du prøvd med andre minnebrikker. Lenke til kommentar
Peritass Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 nei har ikke det men lurer på om det er der problemet ligger? Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Noe må en jo prøve. Koster jo ikke stort heller så. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå