Gå til innhold

Tilbehør til Canon HF 100

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg hadde først tenkt å kjøpe HF 10, men etter litt forum-research fant jeg ut at HF 100 var et bedre kjøp. Nå kommer spørsmålet om tilbehør til HF 100.

Det jeg ønsker er anbefalinger av tilbehør.

Jeg kommer til å kjøpe ekstra batterier, bæreveske, monopod med justerbart "kulehode" og minnebrikker.

- Granhus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg hadde først tenkt å kjøpe HF 10, men etter litt forum-research fant jeg ut at HF 100 var et bedre kjøp. Nå kommer spørsmålet om tilbehør til HF 100.

Jeg kommer til å kjøpe ekstra batterier, bæreveske, monopod med justerbart "kulehode" og minnebrikker.

- Granhus

Du trenger tripod.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte arca swiss-kompatibel plate for tripoden min. Jeg vil anbefale tripod så det blir helt stødig. Ellers kjøpte jeg VideoMic, og adapterring til 58mm så jeg kunne bruke polafilteret fra speilrefleksen, og en forholdsvis billig vidvinkel adapter på 58mm. Solblender kan også være greit, men husk at ting skygger for instafokussensoren.

Lenke til kommentar
Hei

- Granhus

Du trenger tripod.

Takk for tipset, men stativ har jeg. Monopod har kanskje litt andre bruksområder.

Noen som vet hva justeringsmuligheten som sitter oppå stativet heter? Jeg kunne trengt en sånn når jeg får monopod.

Lenke til kommentar

Når det gjelder minnekort, lurer jeg på om sanDisk extreme III er et bra valg.

Jeg fant SANDISK EXTREME III 16 GB 20MB/S CLASS 6 til salgs på Ebay, til 6-700kr. Er dette et bra tilbud?

Er det andre minnekort merker som kan anbefales? Evt. merker man bør holde seg unna?

er det stor forskjell på usb-kortleserne ang farten på overføringen?

Endret av granhus
Lenke til kommentar
Når det gjelder minnekort, lurer jeg på om sanDisk extreme III er et bra valg.

Jeg fant SANDISK EXTREME III 16 GB 20MB/S CLASS 6 til salgs på Ebay, til 6-700kr. Er dette et bra tilbud?

Er det andre minnekort merker som kan anbefales? Evt. merker man bør holde seg unna?

er det stor forskjell på usb-kortleserne ang farten på overføringen?

USB=480mbs uansett.

HF10/100=17mbs, altså trenger du et min. 17mbs kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...