co2 Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Kjører Vista ultimate 64bit, med en 74gb Western Digital 10 000rpm harddisk. Nå har det seg at denne riktignok lager et helvetes leven ved aktivitet, men den virker til å være værst når det er ingenting som kjører eller krever mye. Er det noe Vista gjør når PCen er inaktiv? Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Det er sikkert det at Vista indekserer harddisken din for å gjøre det mulig å hurtigsøke etter ting og tang. Det pleier ikke å vare så altfor lenge, men slik skrur du det av (finnes sikkert en lettere metode, men jeg sitter ikke på Vista-boksen atm)... Type Services in the search/run bar in the start menu. Right-click “Windows Search Service” -> Select “Properties” -> Choose “Disabled” under start type. Then click “stop.” Once it has stopped, click OK. It will no longer start when Windows starts. You can always start it back up by doing the reverse.- http://www.iishacks.com/index.php/2007/06/...ing-constantly/ Eventuelt høyreklikk på C-disken og se om du kan skru det av. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Det er dessverre sånn. Den indekserer. Men jeg har lurt på om den skal indeksere bestandig ved idle, for diskene mine (iallefall systemdisken) står aldri stille på Vista maskiner. Jeg har lagt merke til at disker under vista er noen grader varmere, og jeg tror dessuten at levetiden reduseres en del da de aldri får stå i ro. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Har stoppet indekseringen, men det fortsetter. Så Vista driver med noe rart uansett tydeligvis. Utrolig irriterende. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Jeg er helt enig. Det er et par watt i forskjell på idle og sleep (og noen ganger mer), så at en disk skal aksesseres hele tiden er meget uheldig. Spesielt på bærbare. Har bedt vista slå av disker etter noen min, da da jeg har noen disker som ikke brukes som ofte, så jeg kan slippe noe HD støy. Men det nytter ikke, like før den er av så er den på, enda den inneholder kun noe musikk og videoer som absolutt ikke hentes av meg. Så det er noe merkelig. Så derfor har jeg måtte slå det av, da jeg ikke kan ha disker som stopper og starter hele tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå