Gå til innhold

[Løst]Hvordan slette mapper i Lightroom?

Anbefalte innlegg

Prøver meg på Lightroom, så sliter jeg med to ting. Den ene mappen den har lagt inn fungerer ikke, får bare opp "?"-tegn, så denne ville jeg ha slettet.

Den andre er at den finner ikke alle bildene jeg har i undermappen "mine bilder\..." den laster bare inn litt over 400 bider av de noen å tusen jeg har liggende.

Hvis ikke dette fungerer så må jeg muligens laste inne prøveversionen nok en gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmålsteiknet tyder at LR ikkje finn mappa på disken. Kan t.d. skje om du har sletta eller flytta mappa. Du kan «finne den att», ved å høgreklikke på mappa og velge «Find missing folder». For å fjerne mapper frå biblioteket til LR er det berre å høgreklikke på den og velge «Remove». Det vil ikkje fjerne mappa frå disken, berre frå biblioteket til LR.

Når det gjeld bileta som ikkje vert importert, so veit eg ikkje kva som kan vere grunnen til det, med mindre du har mange bilete som ikkje er råfiler, JPEG, TIFF eller PSD.

Lenke til kommentar

Bilder som ikke ble importert er jeg enig med Torbjørn i at det ikke er så lett å forklare, men var alle bildene der da du gjorde import, og valgte du å importere subfoldere? En ting du kan prøver er å høyreklikke på folderen og velge "Syncronize folders". Husk at Lightroom ikke er en filbrowser og den ser kun bilder som du eksplisitt importerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...