Gå til innhold

Trådløs router til fiber.

Anbefalte innlegg

Skal oppgradere linja mi fra adsl til fiber (10/10), og den trådløse routeren min har begynt å streike...

Kan jeg bruke akkurat de samme routerne til fiber som til adsl?

Er det noe jeg bør passe på? Bør jeg kjøpe en god en?

Den nye routeren må forresten være 802.11n.

Endret av nils_wie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Usikker på om du får trådløse routere med fiber i vanlige nettbutikker, og så lenge du ikkje skal ha fiber på den trådløse routeren så er det vel lite å passe på. Finn tester og velg den som ser ut til å passe deg best.

Vil du ha kombinert fiber/trådløst kan du høre med levrandøren av breibåbdet - dei vil heilt sikkert selge ekstra utstyr..

Lenke til kommentar
Vil du ha kombinert fiber/trådløst kan du høre med levrandøren av breibåbdet - dei vil heilt sikkert selge ekstra utstyr..

Ja, jeg vil ha kombinert fiber/trådløst. Altså vanlig trådløst hjemmenettverk(N) med alle vanlige funksjoner ,med fiber-hastighet

Du kan bruke en normal router, endel fiberhjemmesentraler har innebyggd Wlan men neppe N.

Så dvs at routerne som man bruker til adsl fungerer like bra til fiber?

"Fiberhjemmesentral" - hva er det? modem/router?

Endret av nils_wie
Lenke til kommentar

Ja, men vi snakker selvsagt om reine routere, ikke med innebyggd ADSL-modem o.l.

Hjemmesentralen er der hvor fiberen termineres, det monteres en boks på veggen som fiberen ender og det er normale nettverkskabler videre ut i ditt nettverk.

Hvilken ISP skal du ha fiber fra?

Lenke til kommentar
Hvilken ISP skal du ha fiber fra?

Takk for svar! :)

Mest sannsynlig Enivest (Lokalt firma tror jeg)

Så da kan jeg altså koble en hvilken som helst router (Trådløs eller ikke) til fiberhjemmesentralen, så vil eneste forskjellen fra adsl til fiber være farten? Og alt vil da være fryd og gammen?

Endret av nils_wie
Lenke til kommentar
Ja, det er bare og koble til. Noen hjemmesentraler har innebyggd router så du må se ann dette når du setter opp ditt nettverk.

Nydelig! Et siste spm: Om den har innebygd router, hva må jeg gjøre da?

Bare koble til en trådløs antenne i en av ethernet portene?

Jeg kunne egentlig fått sjekka dette en annen plass, men du var så grei og rask å svare :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...