Gjest Slettet+9871234 Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Har installert Apache 2.2.11, valgt document root så den peker dit jeg vil. Installerte PHP 5.2.8 "typisk installasjon". Ifølge en PHP bok jeg har skal jeg sette opp følgende linjer for at PHP motoren skal tolke scriptene: LoadModule php5_module "C:/Program Files (x86)/PHP/php5apache2.dll" AddType application/x-httpd-php .php AddType application/x-httpd-php-source .phps PHPIniDir "C:/Program Files (x86)/PHP" Men Apache starter ikke etter at de er lagt til. Litt utenom fort og gærent: Er det vanlig å sette opp index.php og inkludere f.eks topp.php, innhold.php og bunn.php? Da må jeg inkludere topp og bunn hver gang midt-innhold byttes? Det blir ikke helt likt masterpage vi kjenner fra asp.net. Trenger en pekepinn her. Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 For apache2.2.* bruker du php5apache2_2.dll. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Takk, jeg har fått det til å kjøre nå. Måtte som du sa endre litt på en linje. Jeg hadde installert PHP med automatisk win installer, men lastet ned zip filen og pakket ut. Skrev om php.ini-recommended til kun .ini så jeg fikk konfigurasjonsfilen. Da fungerte det. Neste steg blir å installere MySql, men akkurat nå har jeg litt dårlig tid Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Aldri hørt om det, men skal sjekke det ut. I første omgang klarer jeg meg med Apache siden jeg er nybegynner. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 XAMP ER for nybegynnere AMP er da apache mysql og php XAMP er en pakke med alt i, lett å installere. Når du har lekt deg litt med configer osv så kan du prøve deg på en WAMP (Windows, Apache, MySQL og PHP) eller en LAMP (Linux, etc) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå