Gå til innhold

Mr. music i sverige

Haansi

Anbefalte innlegg

Ja, jeg er vel ikke første personen som spør om dette.

Jeg var på ferie i sommer i Tr.heim, hvor en hyggelig dame fra en norsk radiokanal ringer meg og tilbyr meg en CD for 49kr. Jeg spør spesifikt om det ikke er noen forpliktelser, og hun svarer "NEI, det er ikke forpliktelser".

Jeg sier derfor ja til å motta CDen. I mnd etterpå mottar jeg nevnlig CDer fra McMusic. Jeg betaler ingen av de, da jeg ikke har bedt om noe som helst. Å sende varer som jeg ikke har bedt om er vel ulovlig i Norge?

Det går så langt at jeg til slutt ringer folkene, og blir enig om at jeg skal returnere det jeg har mottat, sammen med fakturaer.

Ukene går, og jeg får en ny faktura, fordi jeg visstnok ikke har returnert den ENE CDen. Denne fakturaen var på over 300kr. Jeg blir enig med damen om at jeg skal betale 49 av disse kronene. Dette gjør jeg ikke.

Mnd går, og jeg har nå fått inkasso på nesten 300kr fra et norsk inkassoselskap.

Har jeg noe å hente her? Vil det ha noe for seg å få til forbrukerrådet? CDen jeg ikke har returnert har jeg funnet, og kan derfor returnere denne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...