gn_leknes Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Hei Har nettopp kjøpt dette objektivet (postordre), når jeg bruker bildestablisator høres en svak summing fra objektivet er dette normalt? Helt stille når jeg slår av IS. mvh Gunnar Lenke til kommentar
Alfa Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Høres helt normalt ut, det er nok IS som jobber du hører Lenke til kommentar
gn_leknes Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 OK Takk for raskt svar Har ett 18-55 IS som fulgte med kameraet, der hører jeg ingenting. Men den er jo mindre så kanskje derfor? mvh Gunnar Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Det kan være, muligens kanskje noen som vet mye on objektiver kan svare deg på det. Jeg hadde ikke vært så bekymret for litt støy på IS. På mine to er det stor forskjell, 24-105 IS er tilnærmet lydstille, mens 70-200 IS lager ganske så mye støy. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Ulyd? Jeg har samme objektiv, har aldri hørt noe ulyd... Lenke til kommentar
Cax Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Jeg tipper objektivet har en "mode 1 - mode 2"-bryter. Prøv å sette den i den andre posisjonen, som er den posisjonen du vil ha. Man kan velge mellom å ha kontinuerlig stabilisering eller at den slår inn i det du trykker på utløseren. Det siste gir i snitt best resultat, bruker mindre batteri, og for å være ærlig blir jeg desorientert og kommer ut av balanse når den står på kontinuerlig, så man kan jo spørre seg hvorfor de i det hele tatt har brukt penger på å lage den knappen. Kanskje det er for at folk skal få se at det fungerer. (antar iallefall det er den moden det er snakk om, og ikke pan-modus. I så fall kan man se bort fra alt jeg skrev) Lenke til kommentar
ahaf Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (antar iallefall det er den moden det er snakk om, og ikke pan-modus. I så fall kan man se bort fra alt jeg skrev) Mode knappen på dette objektivet er pan modus. Støyen er helt normal, det er IS som jobber. Lenke til kommentar
gn_leknes Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Hei Nå blir jeg veldig usikker på om det virkelig er noe feil med objektivet, var hos en lokal fotograf idag. Han hadde ikke objektivet inne men mente han hadde solgt ett tidligere og hadde ikke hørt noe om noen lyd fra IS-en. Mode knappen på dette objektivet er mode 1: Stillestående motiver, da korigerer det i alle retninger. Mode 2: For å korigere for bilder i bevegelse, som det står i den Danske bruksanvisningen. Har også ringt Canon support, uten at jeg ble noe klokere av den samtalen. Så hvis det er noen flere som har samme objektivet og har lyd eller ikke lyd så hører jeg gjerne på flere før jeg reklamerer på det. Blir litt usikker, men takker for alle gode innlegg. Lyden jeg hører virker som små tannhjul som ikke går i inngrep, nesten som gamle trekkopp biler. Skjønner?? mvh Gunnar Lenke til kommentar
ahaf Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 HeiLyden jeg hører virker som små tannhjul som ikke går i inngrep, nesten som gamle trekkopp biler. Skjønner?? Jeg skjønner ikke helt hva du mener. På mitt objektiv låter det som et lite hjul går fort rundt, lett og greit. Lenke til kommentar
arthon Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Har dette objektivet. Det er ikke akkurat stille. Summer og tikker, det gjør også 24-105mm L, selv om det er litt stillere. Mer "massivt" objektiv og L, så det skulle bare mangle. Trodde at alle IS USM zoom, spesielt over en viss lengde laget lyd? Noen som har erfaring med med f.eks. 70-200mm L IS ? Lenke til kommentar
gn_leknes Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 Hei igjen. Ser nå ut til at denne saken er løst, lyden eller ulyden skal være der. Det er vist mer eller mindre normalt på objektiver med IS. Var innom en annen fotoforettning i går og hørte også lyden fra et Nikon objektiv, litt mindre men den var der. Takker for alle innlegg God Foto helg mvh Gunnar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå