Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Krasj, skeld inn i en bil på parkeringsplassen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva som skjer videre må nesten du og bileier bestemme. Begge skal egentlig skrive skademelding. Om det lønner seg å bruke forsikringa er en annen sak. Man kan vel få taksert skaden gratis(?), og da kan du jo vurdere om du betaler eller sørger for å få fikset den andre bilen uten å bruke forsikringa, eller om du velger å betale egenandel og bruke din forsikring. Da får du bonustap i tillegg. En tommelfingelregel er at det lønner seg å bruke forsikring dersom skaden har en høyere verdi enn ca 30k kr, men dette varierer jo selvsagt litt. En annen sak er derimot om du har god nok råd til å bla opp nå, eller om du må bruke forsikringa og ta det i form av avbetaling (bonustap).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Dersom du bruker ansvar (skade på annen bil), får du kun bonustap.

Dersom du bruker kasko (skade på egen bil), får du egenandel i tillegg.

Høres ut som en liten skade hvor du betaler kontant. Skriv skademelding og ta bilder uansett, så har du dokumentasjon i tilfelle dere blir uenige etterpå.

Lenke til kommentar
Det er flott at noen legger igjen lapper, og ikke har noen betenkelighet med å påta seg skyld! Ufattelig mange gjøkskaller i dette landet!

Jeg hørte om et eksempel på gjenlegging av lapp for noen år siden;

"Hei. Nå står jeg her og skriver denne lappen, siden det var vitner til denne påkjørselen. Alle tror jeg legger igjen navn og nummer, men det kan du bare drite i."

Lenke til kommentar
Det er flott at noen legger igjen lapper, og ikke har noen betenkelighet med å påta seg skyld! Ufattelig mange gjøkskaller i dette landet!

Jeg hørte om et eksempel på gjenlegging av lapp for noen år siden;

"Hei. Nå står jeg her og skriver denne lappen, siden det var vitner til denne påkjørselen. Alle tror jeg legger igjen navn og nummer, men det kan du bare drite i."

Den fikk jeg en gang, men fant ut av hvem det var, for han glemte igjen skiltet som datt av bilen hans..

Lenke til kommentar
Den fikk jeg en gang, men fant ut av hvem det var, for han glemte igjen skiltet som datt av bilen hans..

Hva var reaksjonen hans da? Håper han fikk svi den jævelen.

Jeg rygget inn i en bil som kjørte alt for fort på en parkeringsplass. Heldigvis ble det minimalt med skade på begge biler. Utvekslet derfor informasjon og etter 4 måneder tok han kontakt med meg for å få dekket skaden på sin bil. Taksten kom på 18 000,-. Jeg fikk se bilen og så at det var mye mer skade på bilen nå, så jeg nektet å godta dette.

Sa til han at jeg gjorde ikke så mye skade og ba ham derfor å få takst på det jeg gjorde.

Etter det har jeg ikke hørt noe. Nå nærmer det seg 1 år.

Endret av RunarL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...